Jump to content
Geplaatst:
comment_1432040

Top Gear is een BBC-televisieprogramma over auto's gepresenteerd door Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May. The Stig rijdt in de auto's die besproken worden een "Power Lap" over het Top Gear-testcircuit. Het programma onderscheidt zich van andere automagazines door de humor van de presentatoren. De kijkdrempel van het programma ligt laag dankzij het weinige gebruik van vaktermen, waardoor het programma in vergelijking met andere autoprogramma's hoge kijkcijfers heeft. Top Gear is in Groot-Brittannië te zien op BBC Two, in Nederland wordt het programma uitgezonden op Veronica. In België is het programma sinds 2008 te zien op Canvas.

In 2005 won Top Gear een internationale Emmy Award in de categorie Non-Scripted Entertainment. In september 2006 werd bekend dat wanneer presentator Richard Hammond niet zou genezen van het auto-ongeluk dat hij in die maand had gehad tijdens de opnamen, het programma definitief zou worden stopgezet. Toen bleek dat Hammond goed herstelde, werden de opnamen hervat. Op 28 januari 2007 is het eerste programma van het nieuwe seizoen uitgezonden door de gebruikelijke presentatoren. Dit is maanden later dan oorspronkelijk gepland.

Bron: Wikipedia

Dit is het beste autoprogramma, en nog geniaal ook. Zoals toen ze in 13x05(Nieuwste seizoen) hun waardevolle dingen net niet moesten kapot maken. Jeremy's zijn drum-kit, Hammond zijn motor en James zijn piano. Hammond remde mooi, Jeremy raakte zowat zijn drumkit, en James kwam te hard aan en zei: ''Cock'' en toen was die piano stuk. :schater: Stiekem reed Hammond nog even de drumkit van Jeremy aan vlagen.

Let's hit it!

• Reacties 48
  • Bezichtigingen 5.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1440915
Wie had de Special gezien waar de presentatoren met ieder een eigen auto door heel Amerika moesten trippen?

Ikke ook en daarna moesten ze die auto's verkopen.

Met die Camaro, Caddilac, en Chevrolet.

op het einde moesten ze de auto's verkopen.

en de Cadillac werd niet verkocht en je kon hem op de satteliet zien :7

Geplaatst:
comment_1441077

De laatste aflevering van season 13 was vorige week ook weer op, met een erg triest einde. Iedereen begon zelfs te denken dat Top Gear zou stoppen. Maar daar geloof ik niets van.

Geplaatst:
comment_1442727
@Hierboven ik denk ''illegaal''

Top Gear is echt goed, ik vind het vooral leuk als met een beperkte hoeveelheid geld een auto moeten kopen en dan opdrachten moeten uitvoeren ^_^

Die ene aflevering dan. Daar moesten ze een Porsche kopen voor maximaal 1500 pond.

Moesten ze later hun auto opknappen met het geld dat ze overhielden van die 1500 pond.

Hammond 750 pond voor zijn Porsche 924. Had dus nog 750 om op te knappen. (Zijn auto liep het best)

May: 900 voor zijn Porsche 2.5 litre 4-cylinder 944. Had dus nog 600 over op op te knappen. (Zijn auto dee het heel soms niet.

Clarkson 1500 pond voor zijn porsche 928. Zijn auto dee het bijna nooit. Btw. Hij had 0 pond over om zijn auto op te knappen.

Clarkson won het verkopen van zijn auto door het als meubel te verkopen. Terwijl Hammond zijn porsche het beste was.

Geniaal

Geplaatst:
comment_1442853

Ik kijk elke vrijdag naar Top Gear het is echt een geweldige programma en ook soms met leuke grapjes erin. En ze bedenken echt leuke races zoals Buggati Veyron vs een Straaljager of zo iets. En een oude sportwagen tegen een boot. Top Gear is echt een van mijn lievelings programma's

Geplaatst:
comment_1443291
@Hierboven ik denk ''illegaal''

Top Gear is echt goed, ik vind het vooral leuk als met een beperkte hoeveelheid geld een auto moeten kopen en dan opdrachten moeten uitvoeren ^_^

Die ene aflevering dan. Daar moesten ze een Porsche kopen voor maximaal 1500 pond.

Moesten ze later hun auto opknappen met het geld dat ze overhielden van die 1500 pond.

Hammond 750 pond voor zijn Porsche 924. Had dus nog 750 om op te knappen. (Zijn auto liep het best)

May: 900 voor zijn Porsche 2.5 litre 4-cylinder 944. Had dus nog 600 over op op te knappen. (Zijn auto dee het heel soms niet.

Clarkson 1500 pond voor zijn porsche 928. Zijn auto dee het bijna nooit. Btw. Hij had 0 pond over om zijn auto op te knappen.

Clarkson won het verkopen van zijn auto door het als meubel te verkopen. Terwijl Hammond zijn porsche het beste was.

Geniaal

Whaha idd, dit had ik ook gezien, met die meubels, even van de motor een tafeltje maken en de stoelen met de bekleding als meubels gebruiken, ik lag dubbel zo orgineel. :schater:

Geplaatst:
comment_1443296
Is er trouwens iemand die weet waar je top gear terug kan kijken?

Op streetfire staan alle video's, van seizoen 1 tot en met 13. En bij mijn weten is het niet illegaal om die link te geven. :)

Geplaatst:
comment_1443554

De leukste vind ik dat ze Boten moesten gaan Maken van een Toyota, Volkswagen Camper, en die andere auto weet ik niet.

Het leuke was toen die Toybota, omkieperde en die camper zonk :7

Bewerkt: door Eddie Low

Geplaatst:
comment_1450216

Ik ben zelf niet geïnteresseerd in auto's (Tenzij het van die jaren 40' / 50' bakkies zijn), maar toch vind ik Top Gear geweldig, dat komt - zoals hier al eerder gezegd is - door de Britse humor. Vooral de special in Japan vond ik geweldig. Ik begrijp die reclame van Discovery ook echt niet (Discovery heeft een reclame voor hun eigen programma "Fifth Gear", waarbij Top Gear wordt afgezeken vanwege de "nodeloze grappen en grollen". Damn, dat is juist de lol! Een programma dat echt alleen over auto's gaat lijkt me zelf ubersaai).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.