Jump to content

meer ram aangegeven dan er eigenlijk in zit


onbekendeIV

Recommended Posts

ik heb 768MB ram in mijn pc maar als ik op vista kijk naar mijn werkgeheugen is dit 4gb in plaats van mijn 768mb.

wat is dit?

Wat je in het BIOS ziet, is het videogeheugen. Dit zit op de videokaart, en is 768MB in jouw geval. Het RAM van jouw PC is idd 4 GB.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb 768MB ram in mijn pc maar als ik op vista kijk naar mijn werkgeheugen is dit 4gb in plaats van mijn 768mb.

wat is dit?

Wat je in het BIOS ziet, is het videogeheugen. Dit zit op de videokaart, en is 768MB in jouw geval. Het RAM van jouw PC is idd 4 GB.

ik heb een geforce 6200 deze zijn niet hoger uit gebracht dan 512MB

de mijne is 256MB

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb 768MB ram in mijn pc maar als ik op vista kijk naar mijn werkgeheugen is dit 4gb in plaats van mijn 768mb.

wat is dit?

Wat je in het BIOS ziet, is het videogeheugen. Dit zit op de videokaart, en is 768MB in jouw geval. Het RAM van jouw PC is idd 4 GB.

ik heb een geforce 6200 deze zijn niet hoger uit gebracht dan 512MB

de mijne is 256MB

Je videokaart is 256MB, maar je kan het met gedeeld geheugen opkrikken tot 768MB. Hierdoor sta je een deel van je RAM geheugen af aan je videokaart.

BV_1993

Edit: nu zie ik ook dat het om DDR-333 gaat, maar dan is het RAM geheugen wel erg oud hoor

Edit2:waarom controleer je het niet in Flitskikker Infotool?

Bewerkt: door BV_1993
Link to comment
Delen op andere websites

dat klopt neit wat jullie zeggen, ik leg het uit.

Ik neem aan dat de TSer een 32 bit systeem heeft, in dat geval kan je al niet meer gebruiken dan 3.2GB, vista zal al je geheugen tot 4GB weergeven. Hier geeft hij echter 4.13GB weer, dat zelfs al was het 64 bits is niet correct is, 4.13 is een nogal raar getal om te hebben, dan zou je 2 maal 2GB hebben en 1 maal 128MB, zo'n opstelling ius al onlogsich. Vista geeft het dus gewoon fout weer.

die 768MB kan ook al geen videogeheugen zijn, er staat namelijk DDR 333MHz achter, kortom, het geheugen is DDR-333, iets wat een videokaart sowieso al niet bevat.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

Het geheugen van een videokaart is GDDR. In dit geval is het gedeeld geheugen. 4.13 GB + 768 MB zit rond de 5 GB. Als het systeem maar 768 MB aan RAM had (en zeker DDR1), dan zal Vista bijna niet goed functioneren.

Link to comment
Delen op andere websites

hij zou dan idd niet goed functioneren, DDR-333 wat in de pic staat is heel wat anders dan GDDR, dus wat er in de bios staat is het RAM geheugen. Verder is het niet onmogelijk, mijn broertjes pc heeft ook 768MB geheugen, en die is ook niet vooruit te branden, maar het kan wel.

De 4.13 die in Vista staat is ook gewoon het ram geheugen, wat dus niet klopt, visa geeft het hier fout weer.

Link to comment
Delen op andere websites

PC open maken en op de RAM stickjes kijken, klaar.

Trouwens, in de Pentium IV era is 768MB geheugen veel aanemelijker dan 4(,13??)GB.

Nou het probleem is opgelost, :dans:

ik heb hem nu op xp draaien en daar staat toch 768MB

volgens mn computerman lag het aan de dvd van vista.

toch bedankt! :cya:

Ps: kon geen betere foto maken :-(

>>> Door Thundercover: Foto was niet alleen ook aan de grote kant, maar tevens was je serial erop te zien. Vandaar dat ik je foto verwijderd heb, al kan ik wel bevestigen dat er inderdaad 768MB stond. ^_^<<<

Bewerkt: door onbekendeIV
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...