Jump to content

Upgraden


PinganZ

Recommended Posts

Ik weet niet of ik dit hier mag posten.

als het niet mag mijn excuses ervoor.

Maar ik heb namelijk dit.

Ik speel GTA IV op de PC.

met -norestrictions -nomemrestrict heb ik bijna alles op high en very high staan.

Ik heb dan wel een beetje lag, maar niet veel meer dan dat ik had op medium textures en de rest op high.

Alleen meestal laad het allemaal wat later in (met name de details)

Dit zijn mijn specs.

CPU: AMD Athlon 6000+ 3.0GHz (2MB L2 Cahce weet ik niet meer 100% zeker)

RAM: 4GB DDR2

VGA: XFX GeForce 8800GTS 640MB

Nu zat ik eens te denken om een andere videokaart te gaan kopen want deze heeft zijn beste tijd wel een keer gehad.

En zat te denken aan de XFX 275GTX.

Zou ik hiermee merkbaar betere prestaties krijgen of zou ik dan ook de CPU en het geheugen moeten vervangen?

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

beter verander je de cpu, die is geloof ik al een bottleneck voor je 8800, die nog goed mee kan komen.

Verder zijn die 2 commandlines ook niet bepaald slim te gebruiken, ze verergeren de memoryleaking en kunnen je pc laten crashen, in sommige gevallen moest, na gebruik van dergelijke commandlines de CMOS batterij verwijderd worden. In plaats van die commandlines kan je -nomemrestrict gebruiken, deze verhelpen de memoryleaking en optimalizeren het spel in meer of mindere mate.

Link to comment
Delen op andere websites

ja en dat is net zo hard een bottleneck dus maakt het geen zak uit.

Qua CPU is veel meer te halen, dan moet je echter wel je moederbord upgraden, ik prefereer een AM3 moederbord met een Phenom II x4 Black Edition.

Link to comment
Delen op andere websites

Je processor is voor de grafische kaart die je nu hebt geen bottleneck, en ik kan het weten. Wesley heeft echter wel gelijk dat je met een nieuwe grafische kaart niet veel meer performance krijgt. Je processor is gewoon niet snel genoeg voor alles op high of very high.

Wat je het beste kan doen is, behalve dan een nieuwe grafische kaart, is een nieuwe CPU kopen. Je kunt het beste even opzoeken welk moederbord je hebt, en dan kijken of een Phenom processor word ondersteund. Je zou eventueel, als dat niet zo is, je BIOS kunnen upgraden zodat een Phenom, of misschien zelfs wel een Phenom II, werkt op jouw moederbord. Dan kun je er meteen een leuke Quad of Triple core in kunnen stoppen, waarop IV al stukken beter draaien zal. Als je pech hebt, en er geen Phenom op je moederbord kan, ook niet na een BIOS flash, heb je een nieuw moederbord nodig. Maar laten we daar nu even niet vanuit gaan. Om je PC dan helemaal op te tutten kun je kijken voor een leuke grafische kaart zoals de HD4850 van ATI of de nVidia tegenhanger ervan, beter bekend als de GTS 250.

Met alléén een monster kaart, zoals de GTX275, ben je er dus nog lang niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...