Jump to content

Paar vraagjes voor mijn site


.Senne

Recommended Posts

Hee forummers,

Ik ben weer wat aan de slag gegaan met mijn site, en ben overgeschakeld op een andere host, Woelmuis. Erg goed, en grote webruimte, alleen spijtig van de reclame. Maar ik heb dus een aantal vraagjes hiervoor. Ik hoop dat er mensen zijn die er even op willen antwoorden, ik denk dat ze niet zo moeilijk zijn voor doorwinterde scripters. :)

1) Ik heb ooit iets gezien als kladblok, maar waar dan alle tags verschillende kleuren hadden, zodat het makkelijker werken was. Iemand die me toevallig kan zeggen hoe dat heet? :D

2) Ik ben begonnen met GTA IV modden, en het is de bedoeling dat ik mijn toekomstige bestanden host op de site, met screenshots en description enzo, dus per mod een verschillend artikel. Ik had er graag een commentsysteem ondergehad, zodat mensen er kunnen comments geven op elk artikel. Nu vroeg ik me af of zoiets simpel te maken is, of of ik daarvoor al een beetje een pro moet zijn. :puh:

3) Weet iemand toevallig nog een betere host met goed veel webruimte, maar zonder reclame? Ik zit nu dus bij woelmuis, maar daar wordt automatisch reclame bijgezet. Hier: http://senne-vdb.woelmuis.nl/index.html staat onder de afbeelding dus een link. Qua webruimte kom ik wel toe met 250 mb. :D

Edit: hmm, 4) Hoe kan ik mijn eigen rar files op die site hosten? Of is dat zo simpel niet? :{ Ik dacht: load ik ff snel een rar file op, maar dat werkt blijkbaar niet.. :N Blijkbaar aanvaardt hij .zip wel, problem solved. :D

Alvast bedankt voor zij die me kunnen helpen,

Senne :cya:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

1) Er zijn tal van verschillende editors en veel maken gebruik van kleuren. Zelf gebruik ik Notepad++ (download).

2) Ook hier zijn verschillende soorten bij. Je kan een download-script van een CMS gebruiken, bijvoorbeeld van e107, of gewoon een nieuwssysteem (eventueel in een CMS) als Joomla of WordPress. Ik gebruik zulke systemen nauwelijks, dus ik weet niet precies welke er allemaal zijn. Je kan het ook zelf maken, maar dat is toch lastiger en kan je beter doen als je al een beetje ervaren bent met PHP.

3) Ik moet je het antwoord schuldig blijven; ik verdiep me niet in gratis hosts.

4) Je hebt er inmiddels een streep doorgehaald, maar dit hangt per host af. Sommige hosts staan wel automatisch .rar toe, bij sommige moet je het zelf toevoegen en bij andere kan je niks wijzigen. Maar het gebruik van .zip lost het in jouw geval op.

Link to comment
Delen op andere websites

Allereerst bedankt voor je snelle antwoord Thunder. =D

Notepad++ is precies wat ik zocht. Werkt veel overzichtelijker in sites met veel tags. :D

Voor comments zal ik dan eens moeten kijken als de site 'af' is, maar met de genoemde namen zal ik denk ik wel iets kunnen. :Y Dat zip heeft me geholpen, maar ik zou ook graag rars kunnen uploaden. Even kijken of ik dat ergens kan toevoegen. :puh:

Erg bedankt voor de hulp Thunder. :D

Ik heb dus een template gedownload waarmee ik nu even verder kan, die ik ook naar eigen stijl wil aanpassen. De site ziet er zo uit:

http://img198.imageshack.us/img198/2273/sitescreen.png

Maar wat ik ervan wil maken, is zo dat de side bar over heel de pagina strekt. Het rode gedeelte moet dus even wijd worden als het groene. :puh: Op die manier wil ik dus een soort van artikels maken op mijn hoofdpagina, met 'latest item' in zo één lange blok, en daaronder dan de meest recente, enzovoort, in plaats van in de sidebar. Alleen heb ik al heel de html en css lopen afzoeken waar ik de breedte kan veranderen, maar ik kan het niet vinden. Is er toevallig iemand die even tijd en zin heeft om deze door te kijken en te kunnen zeggen waar ik dat kan veranderen alstublief? :engel:

De css en html zitten in de bijlage.

Hartelijk bedankt aan wie me nog kan helpen met het bovenstaande, als ik dat weet kan ik aan de opvulling van de site beginnen. :D

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

volgens mij moet je dit zo aanpakken:

je moet van de div.sidebar1 de width: 195px; weghalen,

en daarna, net erna wat je wilt, het volgende doen:

- om alle kolommen over de hele breedte te plaatsen, width: 100%; in div.sidebar1 plaatsen

- om 1 kolom over de gehele breedte te plaatsen, bij die div (die div.Block) width: 100%; zetten, bij de anderen width: 195px;

Hoe eventuele overige inhoud reageert is vraag 2 ;)

over de gratis host:

ik heb goede ervaring met de gratis host 000webhost.com. Het enige nadeel is dat de server in amerika staat, dus dat je website niet heel snel laadt, en soms zelfs traag is. Voor de rest is die host toppie ;) .

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Dank je, Marcootje. _O_ Echt reuze bedankt. :puh: Dankzij jou wist ik welk getal ik aan moest passen. Ik heb de 195px veranderd naar 780px, even breed als het donkergrijze vak op de achtergrond. Nu past alles perfect, en de tekst vervormt ook perfect. :Y Alleen weet ik niet hoe het eruit ziet op een scherm met een andere aspect ratio dan 4:3, bijvoorbeeld 16:9, maar ik denk wel dat dat hetzelfde blijft, of niet? :{

EDIT: over die 000webhost: ik wil mijn site internationaal maken (links geven naar mijn GTA IV mods, in plaats van te hosten op gta sites), en dan komen er ook Amerikanen op denk ik. :puh: Ik ga 'm zeker uitproberen, maar als ie te sloom gaat blijf ik bij woelmuis. :tu:

Nog eens erg bedankt Marcootje, en ook ThunderCover. :D Nu kan ik aan m'n site inhoud werken. :dans:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...