Jump to content

Opzoek naar een nieuwe Headset


GTA_MasterNL

Recommended Posts

Al een tijdje geleden heeft het geluid van mijn oude headset het begeven, dus gebruik ik daarvan op dit moment alleen de mic en het geluid gaat via mn 5.1 boxen. Nou is dat vrij irritant, dus vond ik dat het tijd werd voor een nieuwe headset. Ik ben nu goed opzoek naar een headset, maar ik wil gewoon eentje die goede microfoon kwaliteit heeft, daar gaat het mij het meest om. Ik had al een Logitech Digital Precision Gaming Headset op t oog, alleen veel recensies over die headset zijn niet zo goed. Weet iemand een goede kwaliteits headset, met een goede heldere mic?

Alvast bedankt,

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al een paar jaar een Sennheiser PC-150 en ben hier erg tevreden over, het geluid is goed, achtergrondgeluid wordt redelijk gedimd en ook de microfoon vind ik uitstekend. Ondertussen wordt de PC-150 niet meer verkocht en is vervangen voor de PC-151 waarvan eigenlijk niemand het verschil weet.

Ik de Tweakers Pricewatch staat de PC-151 op ong. €30,- en dan moet er nog verzendkosten bij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al een paar jaar een Sennheiser PC-150 en ben hier erg tevreden over, het geluid is goed, achtergrondgeluid wordt redelijk gedimd en ook de microfoon vind ik uitstekend. Ondertussen wordt de PC-150 niet meer verkocht en is vervangen voor de PC-151 waarvan eigenlijk niemand het verschil weet.

Ik de Tweakers Pricewatch staat de PC-151 op ong. €30,- en dan moet er nog verzendkosten bij.

Verschil tussen pc150 en pc151 is alleen de kabel, meer niet, volgens mij is die bij de pc151 wat dikker, niet echt boeiend dus.

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am...st_15_headsets/

Hier heb je een leuke vergelijkingstest.

Sennheiser pc150 heb ik zelf ook een jaar gebruikt, leuke headset, best goed voor muziek maar blijft toch achter qua gaming en positioneel geluid, Heb nu een SteelSeries Siberia en die zit over de oren, dat is meteen een stuk comfortabeler en omdat die grotere schelpen dus ook grotere geluiddrivers ( waar het geluid uit komt, zie het als boxen ) waardoor het positioneel geluid ook stukken beter is. Deze headset is een paar euro boven je budget maar dan heb je ook wat.

Verder kun je nog kijken naar de creative fatal1ty erg goedkope headset en presteert heel goed voor zijn prijs, zon 20-25 euro.

Heb verder nog wat andere headsets geprobeert zoals de Plantronics .Audio 770 en de Sennheiser PC350,

Sennheiser PC350 is natuurlijk een hele andere prijsklasse, sluit heel goed af maar is verder niet echt veel beter qua positioneel geluid.

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al een paar jaar een Sennheiser PC-150 en ben hier erg tevreden over, het geluid is goed, achtergrondgeluid wordt redelijk gedimd en ook de microfoon vind ik uitstekend. Ondertussen wordt de PC-150 niet meer verkocht en is vervangen voor de PC-151 waarvan eigenlijk niemand het verschil weet.

Ik de Tweakers Pricewatch staat de PC-151 op ong. €30,- en dan moet er nog verzendkosten bij.

Verschil tussen pc150 en pc151 is alleen de kabel, meer niet, volgens mij is die bij de pc151 wat dikker, niet echt boeiend dus.

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am...st_15_headsets/

Hier heb je een leuke vergelijkingstest.

Sennheiser pc150 heb ik zelf ook een jaar gebruikt, leuke headset, best goed voor muziek maar blijft toch achter qua gaming en positioneel geluid, Heb nu een SteelSeries Siberia en die zit over de oren, dat is meteen een stuk comfortabeler en omdat die grotere schelpen dus ook grotere geluiddrivers ( waar het geluid uit komt, zie het als boxen ) waardoor het positioneel geluid ook stukken beter is. Deze headset is een paar euro boven je budget maar dan heb je ook wat.

Verder kun je nog kijken naar de creative fatal1ty erg goedkope headset en presteert heel goed voor zijn prijs, zon 20-25 euro.

Heb verder nog wat andere headsets geprobeert zoals de Plantronics .Audio 770 en de Sennheiser PC350,

Sennheiser PC350 is natuurlijk een hele andere prijsklasse, sluit heel goed af maar is verder niet echt veel beter qua positioneel geluid.

Over die fatal1ty zat ik eerst ook al te denken, maar dan doe k wel de beste, de HS-1000. Maar jij raad dus persoonlijk de SteelSeries Siberia aan? Dan ga ik maar eens achter die aan, 8 euro boven mn budget is niet zo erg. Ik wil alleen wel weten of de mic egt van goeie kwaliteit is, omdat ik vaak heb dat als k in een room zit met CoD 4 enz dat iedereen me vaag hoort, vooral ruis enz.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al een paar jaar een Sennheiser PC-150 en ben hier erg tevreden over, het geluid is goed, achtergrondgeluid wordt redelijk gedimd en ook de microfoon vind ik uitstekend. Ondertussen wordt de PC-150 niet meer verkocht en is vervangen voor de PC-151 waarvan eigenlijk niemand het verschil weet.

Ik de Tweakers Pricewatch staat de PC-151 op ong. €30,- en dan moet er nog verzendkosten bij.

Verschil tussen pc150 en pc151 is alleen de kabel, meer niet, volgens mij is die bij de pc151 wat dikker, niet echt boeiend dus.

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am...st_15_headsets/

Hier heb je een leuke vergelijkingstest.

Sennheiser pc150 heb ik zelf ook een jaar gebruikt, leuke headset, best goed voor muziek maar blijft toch achter qua gaming en positioneel geluid, Heb nu een SteelSeries Siberia en die zit over de oren, dat is meteen een stuk comfortabeler en omdat die grotere schelpen dus ook grotere geluiddrivers ( waar het geluid uit komt, zie het als boxen ) waardoor het positioneel geluid ook stukken beter is. Deze headset is een paar euro boven je budget maar dan heb je ook wat.

Verder kun je nog kijken naar de creative fatal1ty erg goedkope headset en presteert heel goed voor zijn prijs, zon 20-25 euro.

Heb verder nog wat andere headsets geprobeert zoals de Plantronics .Audio 770 en de Sennheiser PC350,

Sennheiser PC350 is natuurlijk een hele andere prijsklasse, sluit heel goed af maar is verder niet echt veel beter qua positioneel geluid.

Over die fatal1ty zat ik eerst ook al te denken, maar dan doe k wel de beste, de HS-1000. Maar jij raad dus persoonlijk de SteelSeries Siberia aan? Dan ga ik maar eens achter die aan, 8 euro boven mn budget is niet zo erg. Ik wil alleen wel weten of de mic egt van goeie kwaliteit is, omdat ik vaak heb dat als k in een room zit met CoD 4 enz dat iedereen me vaag hoort, vooral ruis enz.

De mic is wel van aardig tot goede kwaliteit, kan wel niet tegen een Sennheiser microfoon op dat niet :). Maargoed je bent in elk geval goed verstaanbaar ja, en als je niet zeker bent dan wil ik best even op ventrilo ofzo komen om het te laten horen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik heb al een paar jaar een Sennheiser PC-150 en ben hier erg tevreden over, het geluid is goed, achtergrondgeluid wordt redelijk gedimd en ook de microfoon vind ik uitstekend. Ondertussen wordt de PC-150 niet meer verkocht en is vervangen voor de PC-151 waarvan eigenlijk niemand het verschil weet.

Ik de Tweakers Pricewatch staat de PC-151 op ong. €30,- en dan moet er nog verzendkosten bij.

Verschil tussen pc150 en pc151 is alleen de kabel, meer niet, volgens mij is die bij de pc151 wat dikker, niet echt boeiend dus.

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am...st_15_headsets/

Hier heb je een leuke vergelijkingstest.

Sennheiser pc150 heb ik zelf ook een jaar gebruikt, leuke headset, best goed voor muziek maar blijft toch achter qua gaming en positioneel geluid, Heb nu een SteelSeries Siberia en die zit over de oren, dat is meteen een stuk comfortabeler en omdat die grotere schelpen dus ook grotere geluiddrivers ( waar het geluid uit komt, zie het als boxen ) waardoor het positioneel geluid ook stukken beter is. Deze headset is een paar euro boven je budget maar dan heb je ook wat.

Verder kun je nog kijken naar de creative fatal1ty erg goedkope headset en presteert heel goed voor zijn prijs, zon 20-25 euro.

Heb verder nog wat andere headsets geprobeert zoals de Plantronics .Audio 770 en de Sennheiser PC350,

Sennheiser PC350 is natuurlijk een hele andere prijsklasse, sluit heel goed af maar is verder niet echt veel beter qua positioneel geluid.

Over die fatal1ty zat ik eerst ook al te denken, maar dan doe k wel de beste, de HS-1000. Maar jij raad dus persoonlijk de SteelSeries Siberia aan? Dan ga ik maar eens achter die aan, 8 euro boven mn budget is niet zo erg. Ik wil alleen wel weten of de mic egt van goeie kwaliteit is, omdat ik vaak heb dat als k in een room zit met CoD 4 enz dat iedereen me vaag hoort, vooral ruis enz.

De mic is wel van aardig tot goede kwaliteit, kan wel niet tegen een Sennheiser microfoon op dat niet :). Maargoed je bent in elk geval goed verstaanbaar ja, en als je niet zeker bent dan wil ik best even op ventrilo ofzo komen om het te laten horen.

Dus volgens jouw is de Senheisser PC 151 het best kwa microfoon kwaliteit?

Link to comment
Delen op andere websites

edit: lange quote maar even verwijderd

Ja dat wel, maar de Siberia doet niet veel onder ofzo, en de Siberia levert weer een stuk beter positioneel geluid dan de PC151 dat doet, vooral omdat de PC151 zo klein is ten opzichte van de Siberia.

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Heb sinds een tijdje ook headset loos geweest. ^^

Men headset is paar keer verpletterd door mijn stoel, paar keer op de grond gegooid ach hoort er allemaal bij.

Wat betreft je keuze, ik ben zelf opzoek gegaan naar een headset rond de 65-80 euro, en ik kon toen kiezen tussen de.

- Razer Barracuda, deze blijkt een goeie keuze.

Klik

CD-rom land is een vertrouwde website, zeer goeie levering, heb zelf daar mijn nieuwe CPU-cooler besteld ;).

- Roccat Kave, had ook mijn aandacht getrokken (weet niet of al op de markt is) maar het moet een zeer goeie headset zijn.

Klik

- Medusa 5.1 ProGamer Edition, werd ook in diverse test nog al goed beoordeeld.

Klik

-Icemat Black Siberia, mag misschien ook je oog trekken, deze word veel gebruikt door "pro" gamers.. (zelf geen ervaring mee of iemand die ik ken).

Klik

- Senheisser PC 350, is ook een zeer goeie headset, een maat van mij heeft deze.

Klik

Na heel wat gekijk op internet heb ik toch mijn keuze gemaakt en het is geen van deze bovenstaande geworden.

Ik heb een Logitech G35 besteld, met 7.1 Surround.

Klik

Ik ben echt zeer en zeer tevreden over deze headset, nog nooit zo'n goeie headset gehad.

In-game:

Vijand achter mij? Ik hoor hem.

Films:

Zeer goed geluid echt zeer goed.

Muziek:

Zeer goed.

Installatie:

Zeer makkelijk, Windows XP heeft alleen 1 ding waardoor je tijdens het praten je zelf hoort, met simpele stappenplan op Logitech forums kan je het oplossen. Windows 7 heeft geen problemen met de headset, en Windows Vista ook niet.

Heb je het geld over voor een zeer goeie headset, ik raad de Logitech G35 aan, ik weet het, het is een USB headset, maar dan ook wel een kwaliteits headset.

Oh ja nog 1 opmerking, met de Logitech G35 hoor je het geluid van buitenaf niet, en ook zal niemand geluid van anderen rond je horen. De microfoon filtert het er als het ware er uit.

Klik

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

Kwaliteit van Razer barracuda schijnt echt waardeloos te zijn, ex member van Fnatic source team kreeg ze toen van hun sponsor Razer en dingen vielen na een dag al uit elkaar, en dat mocht die eigelijk geeneens zeggen van zijn sponsor.

Roccat Kave is al te koop maar amper wat van bekend, je kan het er op wagen maar zou het niet doen.

USB headset is ook alleen relevant als je echt een waardeloze onboard geluidskaart hebt of als je veel lanparties afgaat waar je niet op je eigen pc speelt, ook niet echt relevant voor elke GTAforumbezoeker dus.

7.1 Geluid krijg je trouwens op zowat elke Stereo hoofdtelefoon, mits je de goede instellingen gebruikt ;).

Sowieso een belangrijk ding is, het ligt er helemaal aan aan wat je al gewend bent qua geluidskwaliteit, ik ben begonnen met een Trust 10 euro headset naar een Sennheiser PC151 naar een Siberia + X-fi audio, je went steeds meer aan de hoge kwaliteit. Ben je niks meer gewend als een goedkoop bagger ding, zal elk bovenstaand genoemde headset je waarschijnlijk ook niet tegen stellen.

Mocht je vrienden hebben met een van bovenstaande headsets raadt ik je aan ze eens te testen of mocht je naar een lanparty gaan kun je daar ook zat dingen testen^^

Mijn volgende wordt iig een Sennheiser HD555. ( Met de mic van me siberia )

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...