gta-pilot Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 Hooi In italie heb ik een Xbox life starter pack gekocht (60GB hdd mic en een internetkabel). op de HDD stonden al een paar test versies. Die heb ik er af gegooid en heb ik al mijn spellen er op geinstalleerd. Maar dat is in totaal 49 GB en dan heb ik nog maar 3GB over. En als ik dan kijk waar dat vanaan komt zie ik niks ongewoons.... Games: 48.1 GB themes: 27 MB Gamer pictures: 3MB System items: 64KB ik weet dat de volle 60GB nooit haalbaar is maar dat het 7GB minder is vind ik weer iets te overdreven... Kan iemand mij hiermee helpen? Reageren
Galiorix Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 Bij de 20GB HDD blijft er voor je eigen dingen vaak ook maar rond de 14GB over. Dit is dus niet zo gek. Reageren
Yanick95 Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 Er word inderdaad 7 GB in beslag genomen voor Backwards Compitablity en Updates. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 Met mijn 1 TB (=1000 GB ) externe schijf heb ik ook maar iets van 970 GB. Ten eerste wordt het afgerond: Fabrikanten gebruiken andere cijfers dan de consumenten, wat er voo zorgt dat er meer of minder ruimte op de schijf vrij is dan er op de verpakking staat. Daarnaast staat er verborgen software op (Staat op elke harde schijf) . Dit is bijv. om aan te geven wat voor soort schijf het is. (NTFS, FAT32 of FAT bijv.) Wat ook een beetje geheugen inneemt. Reageren
Galiorix Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 (bewerkt) Met mijn 1 TB (=1000 GB ) externe schijf heb ik ook maar iets van 970 GB. Ten eerste wordt het afgerond: Fabrikanten gebruiken andere cijfers dan de consumenten, wat er voo zorgt dat er meer of minder ruimte op de schijf vrij is dan er op de verpakking staat.Daarnaast staat er verborgen software op (Staat op elke harde schijf) . Dit is bijv. om aan te geven wat voor soort schijf het is. (NTFS, FAT32 of FAT bijv.) Wat ook een beetje geheugen inneemt. Dat laatste is best wel total bullcrap, dat neemt hoogstens een paar bytes in beslag maar ook echt niet meer. Sowieso wordt het formaat gewoon herkend aangezien alles dan anders ingedeelt is. Het verschil tussen de hardeschijf fabrikanten en bijvoorbeeld Windows of een PS3 is dit: de hardeschijf fabrikanten denken zo: 1000 bytes is 1 kilobyte. Windows denkt zo: 1024 bytes is 1 kilobyte. Je hebt dus meer bytes nodig om 1 kilobyte te krijgen. Bij mijn interne HDD van 1TB word dan ook aangegeven dat de capaciteit meer dan 1.000.000.000.000 bytes is, maar ik heb volgens Windows maar 931GB echte ruimte. Bewerkt: 5 augustus 2009 door Galiorix Reageren
ikt Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 gta-pilot, tip: Zoek eerst op internet op welke games niet veel profijt hebben van installeren. Zo heeft Halo 3 problemen. Zo kun je ruimte besparen om demo's en dergelijke te downloaden. Reageren
NickOwnage Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Ik had ook spellen op mijn schijf geinstalleerd om zonder schijfje te spelen, dat werkt bij mij dus niet. Heb ze er meteen weer afgehaald. De 2 á 3 maanden dat ik een Xbox360 60GB HDD heb, heb ik nog steeds iets van 45GB ruimte over. Er staat bij mij dus ook niks meer op. Ook die Arcade spelletjes heb ik eraf gehaald. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.