Jump to content

Nieuwe case gezocht

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik ben mijn Antec 900 na 16 maanden wel is een keer zat (Deze ga ik verkopen). Ik ga binnenkort mijn kamer reorganiseren en wil graag een stille case hebben zonder led verlichting. Ik kan de fans van mijn huidige kast wel vervangen, maar daar heb ik geen zin in. Mijn criteria:

-Midtower

-Het liefste de kleur zwart (hoeft niet!)

-Stil (hoeft geen geluiddempend materiaal in te zitten, mag)

-Geen ledverlichting

-Zakelijke sfeer (lees: strak)

-Ongeveer €65

-Geen bagger troep (aOpen, Apevia, MS-Tech etc.)

-Aub. geen deuren

-Formfactor ATX

Verder prefereer ik dat de aan / uit knop boven aan de kast zit. Sorry voor de hele waslijst :clown:

Ik had een aantal kasten op het oog:

-Coolermaster Sileo 500

-Coolermaster Centurion 5

-Lian Li A6010-B

-Thermaltake Matrix

Wellicht weet een van jullie nog een kast en/of heb je commentaar op een van deze bovenstaande.

Alvast bedankt ;)

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst: (bewerkt)

Ik denk dat de Sileo 500 van al die kasten de beste keus is. De Centurion 5 serie is ook niet verkeerd, maar ze zijn in ieder geval niet super stil en qua airflow en cable management zijn ze niet echt toppers. De Sileo heeft sowieso geluids isolatie aan de binnenkant van de case, de hardeschijf-railsjes zijn ook aangepast zodat de geluidsproductie minder is en zelfs aan de mounting van de PSU is gedacht (al is dat misschien een heel klein beetje overdreven aangezien fatsoenlijke PSU's gewoon stil zat zijn).

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
Ik denk dat de Sileo 500 van al die kasten de beste keus is. De Centurion 5 serie is ook niet verkeerd, maar ze zijn in ieder geval niet super stil en qua airflow en cable management zijn ze niet echt toppers. De Sileo heeft sowieso geluids isolatie aan de binnenkant van de case, de hardeschijf-railsjes zijn ook aangepast zodat de geluidsproductie minder is en zelfs aan de mounting van de PSU is gedacht (al is dat misschien een heel klein beetje overdreven aangezien fatsoenlijke PSU's gewoon stil zat zijn).

qua cable management is de centurion 5 geen hoogstandje, qua airflow issie top hoor :) hele voorkant is in feite gewoon open en als je dus in je 5.25" drivebay een fan erbij zet dan helpt dat ook al een heel stuk :)

Als je echt wat stils wilt zou ik je budget wat vergroten en gaan kijken voor bijvoorbeeld een Antec P182/P183.

Geplaatst:
Qua cable management is de centurion 5 geen hoogstandje, qua airflow issie top hoor :) hele voorkant is in feite gewoon open en als je dus in je 5.25" drivebay een fan erbij zet dan helpt dat ook al een heel stuk :)

Klopt, maar standaart wordt de mogelijkheid om een fan in de drivebays te doen niet echt gegeven. Of heb ik daarvoor de verkeerde kast uit de Centurion 5 serie gekocht? :7

Geplaatst:

Nee je hebt gelijk, die metalen plaatjes voor de drivebays te bedekken hebben wel standaard gaatjes erin zitten, waar toevallig perfect een 120mm fan bij past :puh:

Geplaatst:

Als ik mijn budget vergroot ga ik liever voor een Lian Li. Alhoewel de Antec's ook mooi zijn die jij op noemde. Wat ik in feite wil proberen is om mijn huidige case te verkopen voor 65 euro en er een nieuwe voor terug halen. M.a.w. dat het mij niks kost. Bij de Mycom hebben ze ook de Coolermaster Centurion 5 staan voor €48,95. Wellicht dat ik deze case ga aanschaffen mede omdat hij goed geprijsd is en de mycom maar 4km hier vandaan is (= geen verzendkosten als je de case ophaalt). Op een bedrag van 65 euro vind ik het zonde om 10 euro verzendkosten te betalen.

Omdat ik toch een nieuw bureau aan het bouwen ben (wordt ongeveer 2,5 m breed), kan ik de kast wel op mijn bureau plaatsen. Ik zou kunnen kiezen voor een HTPC case (mede omdat ik een TV kabel boven krijg en ik al een TV kaart heb).

Nox Media

Het nadeel is dan wel weer dat ik een nieuwe CPU koeler moet kopen, cable management is niet al te best en de ruimte is vrij beperkt.

Geplaatst:

Ja of Lian-Li inderdaad, dan heb je wel echt wat degelijks, maar wil je slapen met PC aan dan dat je geen LED's etc wilt? want die van de centurion 5 zijn echt scherp, niet bepaald een pretje om mee te slapen ;)

Geplaatst:

Ik slaap nooit met een computer aan, dus dat maakt niet uit :) LED's... Tsja, ik ben er een beetje op uitgekeken. Na 3 jaar wil ik wel weer is terug naar de stille en (bijna) lamp loze computer. Als jongetje van 14 jaar vind je het allemaal maar mooi en zo, maar ik ben nu weer een paar jaar ouder en mijn smaak verandert ook. Verder gebruik ik mijn computer hedendaags meer voor webdesign en -development. Gamen gebeurt zo af en toe, maar is geen hoofdzaak.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...