Jump to content

Bureaublad Achtergrond

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey iedereen,

Ik heb een vraag en het gaat over mijn bureaublad achtergrond, Ik weet niet precies waar ik het moet vragen dus doe ik het maar hier.

Ik heb dus een mooie vakantiefoto. Deze is 2816x2112 groot. Nu heb ik een resolutie van 1680x1050. Als ik deze foto instel als bureaublad achtergrond kan ik natuurlijk kiezen tussen spreiden of centreren (ik kan ook kiezen voor 'naast elkaar' maar dat vind ik helemaal niks). Nu is mijn probleem: als ik hem spreid dan klopt de verhouding volgens mij niet helemaal, ook zien sommige randjes er een beetje kartelig uit maar als ik de foto centreer, is de foto helemaal in het midden groot waardoor er veel van de rest van de foto verloren gaat.

Kan iemand mij dus vertellen hoe ik mijn vakantiefoto mooi in beeld krijg zonder van die kartelige randjes? Ga a.u.b. geen moeilijke Photoshop termen naar mij toe gooien, ik heb namelijk nog nooit een Photoshop programma aangeraakt. :7

Alvast bedankt! :tu:

Geplaatst: (bewerkt)

Als je de foto hier even plaatst kan ik 'm snel zo vervormen dat hij in 1600*1200 past zonder vervorming, tenzij je je foto niet tentoon wil stellen. :puh:

Edit: verkeerd gelezen, ik bedoelde natuurlijk de andere resolutie. :puh:

Bewerkt: door senneken

Hij staat al in de verhouding 1600 x 1200 :puh: dus dan zal hij bij het plaatsen op het bureaublad nog steeds vervormen.

Wat ik zou doen is als volgt:

De 2816 met 1680 worden (2816 - 1680 = 1136)

En de 2112 moet 1050 worden (2112 - 1050 = 1062)

Hiermee zie je dat hij ten opzichte van je bureaublad wat te breed is. Eenvoudigste is om dus eerst de hoogte aan te passen naar 1050 pixels. En dan heb je een afbeelding die qua hoogte klopt maar hij is te breed.

Dan is het eenvoudig een stukje van je afbeelding wegknippen, aan beide kanten of aan 1 kant.. (wat het beste uitkomt) en daarmee de breedte op 1680 zetten.

Overigens is het in principe natuurlijk niet nodig dat je hem exact even groot maakt als je bureaublad, zolang de verhouding maar goed is. Maar het is wel het makkelijkste.

Met paint zal dit trouwens niet gaan lukken volgens mij, aangezien je in paint voor zover ik weet niet kunt verkleinen door een maat op te geven, alleen in procenten (dan ben je tot in het oneindige bezig :puh: ) Met een of ander gratis programma zoals GIMP moet het zeker wel lukken.

EDIT @hierboven: je hebt het ook warm zeker? :puh:

Bewerkt: door Ymosky
Geplaatst:
Als je de foto hier even plaatst kan ik 'm snel zo vervormen dat hij in 1600*1200 past zonder vervorming, tenzij je je foto niet tentoon wil stellen. :puh:

Edit: verkeerd gelezen, ik bedoelde natuurlijk de andere resolutie. :puh:

Als je dat voor mij zou willen doen zou dat geweldig zijn! :tu:

Alvast bedankt! :tu:

Komt eraan. :)

Edit: omdat de afbeelding van resolutie verandert, moet er jammer genoeg wel wat van geknipt worden, en dat is ofwel de lucht + masten, ofwel het water. Ik heb twee versies gemaakt, zodat je nog kan kiezen wat je erop wil. :D

Lucht+masten:

http://img136.imageshack.us/i/paulx.png/

Zee:

http://img21.imageshack.us/i/paul2i.png/

Mooie foto trouwens. :Y Ik hoop dat het er zo goed uitziet (niet uitgerokken/kartelige randjes), maar als er nog iets is, laat gerust weten. :Y

mvg,

Senne :cya:

Bewerkt: door senneken
Komt eraan. :)

Edit: omdat de afbeelding van resolutie verandert, moet er jammer genoeg wel wat van geknipt worden, en dat is ofwel de lucht + masten, ofwel het water. Ik heb twee versies gemaakt, zodat je nog kan kiezen wat je erop wil. :D

Lucht+masten:

http://img136.imageshack.us/i/paulx.png/

Zee:

http://img21.imageshack.us/i/paul2i.png/

Mooie foto trouwens. :Y Ik hoop dat het er zo goed uitziet (niet uitgerokken/kartelige randjes), maar als er nog iets is, laat gerust weten. :Y

mvg,

Senne :cya:

Hardstikke bedankt!

Ik ga toch voor de foto met de masten + lucht. Nogmaals bedankt! :dans:

Bewerkt: door paul007

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...