Jump to content

Nieuwe processor in laptop?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi (;

is het mogelijk een nieuwe (betere) processor in m'n laptop te plaatsen?

ik zou namelijk GTA IV wat hoger willen spelen (;

ik heb nu een Intel Pentium Dual-Core 2.0 Ghz, dat kan GTA IV aan op middele settings en zonder schaduwen.

Welke processor heb ik nodig om op hogere instellingen smooth te kunnen spelen?

En kan je je processor vervangen in je laptop?

Waar is het aangeraden IN BELGIE om dat te doen?

De grafische kaart : ik vind dat ie voldoet : ATI Radeon HD 4570 512 mb, dus deze moet niet vervangen worden ^_^

Geplaatst:

Het vervangen van laptop hardware kan, maar is vaak duur en de vraag is of je er zoveel mee op schiet. Ik raad het je in ieder geval af.

Geplaatst:

Dit is sterk af te raden. Waarom?

A: Een laptop processor los kopen kost klauwen met geld en je kunt ze niet op elke hoek van de straat kopen. Ze zijn dus slecht leverbaar.

B: Het vervangen van een laptop CPU is minder eenvoudig dan het vervangen van een desktop CPU. Een laptop is veel kwetsbaarder als er iets valt of niet goed gaat. Laptop's zijn in vergelijking met PC's erg fragiel.

C: Laptops zijn niet gebouwd om lekker in te upgraden. De magare koeling die in een processor zit is op maat gemaakt voor wat erin zit. Als je er dus een 2.5 Ghz CPU erin zet, die dus meer warmte produceert dan die CPU van 2 Ghz, zal je laptop makkelijk oververhit kunnen raken. Dat wil je al helemaal niet hebben.

Daarbij komt dat de snelste laptop CPU (behalve een Quad-core), GTA IV ook niet fatsoenlijk kan draaien. Het is het geld, en de moeite totaal niet waard.

Geplaatst:
Daarbij komt dat de snelste laptop CPU (behalve een Quad-core), GTA IV ook niet fatsoenlijk kan draaien. Het is het geld, en de moeite totaal niet waard.

Nogal een tegenstrijdige zin(het kan IV niet fatsoenlijk draaien, BEHALVE..:puh:), want met een Intel Core 2 Duo T9550 2.66 GHz wil ik het nog wel eens proberen. Btw is Gta IV 1 van de slechtste games qua specificaties, de port is in mijn ogen heel erg mislukt. En nee, aub hier niet op antwoorden dat je een gamepc ofzo moet hebben, want het is de enige game die zo'n specs heeft en daarbij komt dat er veel errors zijn. Ik snap niet wat iedereen in die game ziet, maargoed. :puh: Als je een laptop processor gaat vervangen, kan je je beter een nieuwe laptop kopen..:puh: Trouwens mag je al blij zijn dat je met een Pentium Dual Core IV op Medium settings speelt..:O

Geplaatst:

Nogal een tegenstrijdige zin(het kan IV niet fatsoenlijk draaien, BEHALVE..:puh:), want met een Intel Core 2 Duo T9550 2.66 GHz wil ik het nog wel eens proberen. Btw is Gta IV 1 van de slechtste games qua specificaties, de port is in mijn ogen heel erg mislukt. En nee, aub hier niet op antwoorden dat je een gamepc ofzo moet hebben, want het is de enige game die zo'n specs heeft en daarbij komt dat er veel errors zijn. Ik snap niet wat iedereen in die game ziet, maargoed. :puh: Als je een laptop processor gaat vervangen, kan je je beter een nieuwe laptop kopen..:puh: Trouwens mag je al blij zijn dat je met een Pentium Dual Core IV op Medium settings speelt..:O

oke, bedankt allemaal ^_^

maar nu zou ik dan een vaste pc kopen, welke raden jullie mij aan?

Budget doet er niet toe, maar liefst niet hoger dan €800-900

Geplaatst:
een samengestelde, dan kan je voor dat geld wel een redelijk monster kopen.

oke, bedankt :bier:

• 2 weken later...
Geplaatst:

oke, bedankt allemaal ^_^

maar nu zou ik dan een vaste pc kopen, welke raden jullie mij aan?

Budget doet er niet toe, maar liefst niet hoger dan €800-900

Als je alleen naar een pc op zoek bent (zonder scherm & co) heb je voor dat bedrag al een aardig systeem.

Ik zelf speel het op een Intel® Core 2 Quad Q9400 (2,66 GHz) met een NVIDIA NVIDIA GeForce 9800 GT en ervaar geen klachten. De resolutie kan ik op maximaal zetten, maar dat heb ik gewoon eens geprobeerd (dus weet niet zeker). Ik hou hem op de standaard die gta 4 het heeft gezet.

Geplaatst: (bewerkt)

>>klik<<, even gestolen van een paar topics terug. :) Voldoet prima aan jouw eisen en kan nog een heel tijdje voort. Ik weet niet of je een overclocker bent, anders verwijder je die scythe mugen en antec ventilatietunnel maar.

Edit: dan kom je dus op >>dit<< uit, voor 840 euro een prachtig systeem. :Y

Bewerkt: door senneken
Geplaatst:
>>klik<<, even gestolen van een paar topics terug. :) Voldoet prima aan jouw eisen en kan nog een heel tijdje voort. Ik weet niet of je een overclocker bent, anders verwijder je die scythe mugen en antec ventilatietunnel maar.

Edit: dan kom je dus op >>dit<< uit, voor 840 euro een prachtig systeem. :Y

Waarom een pc kopen en al op voorhand aan overclocken denken? Koop dan direct een goede processor zonder risico te nemen.

Geplaatst:
Waarom een pc kopen en al op voorhand aan overclocken denken? Koop dan direct een goede processor zonder risico te nemen.

Dat kan veschillende redenen hebben:

1. Overclocken is leuk en een uitdaging

2. Je kan de prestaties van een systeem naar een hoger niveau tillen

3. Je kan de performance van een computer die 2 keer zo duur is voor een paar tientjes extra

Heb jij überhaupt wel eens geroken aan het overclocken zelf? ^_^

Geplaatst:

4. omdat de topicstarter van het topic waar ik het lijstje vandaan heb, wel een overclocker was. Ik heb dus die lijst gekopiëerd omdat die voldeed aan zijn eisen, waarna ik zag dat er die koelers bijzaten. Dus dan heb ik een tweede optie gegeven zonder koeler. ^_^

Geplaatst:

Dat kan veschillende redenen hebben:

1. Overclocken is leuk en een uitdaging

2. Je kan de prestaties van een systeem naar een hoger niveau tillen

3. Je kan de performance van een computer die 2 keer zo duur is voor een paar tientjes extra

Heb jij überhaupt wel eens geroken aan het overclocken zelf? ^_^

oftewel een "hobby"

Geplaatst:

Dat is net zoiets als dat je kebab gaat halen terwijl je ook gewoon brood kunt eten :7

ga eerst maar eens kijken wat overclocken is,voordat je uberhaupt onzin bgint te lullen erover.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...