FireFighter Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 hey, Ik vraag mij de laatste tijd af, ik wil betere spellen aan! Maar daarvoor moet ik eerst overclocken. Maar... Hoe doe ik dat? en is het veilig? Kan iemand mij precies vertellen wat er precies gebeurt en hoe je het moet doen en of het veilig is. Computer specs Computer Fabrikant: Hewlett-Packard Computermodel: HP Pavilion dv9000 (GH843EA#ABH) Computernaam: PC_VAN_SANDRA Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: Quanta Model: 30BD BIOS Fabrikant: Hewlett-Packard BIOS Model: Ver 1.00PARTTBLv, versie F.2C Aansluitingen: PCI Express Slot 1 (Vrij), PCI Express Slot 2 (Vrij), PCI Express Slot 3 (Vrij) Poorten: Processor Model: Intel® Core2 CPU T5600 @ 1.83GHz Kloksnelheid: 1833 MHz Socket: U2E1 Geheugen Grootte: 2045 MB RAM Type(s): 1024 MB RAM (DDR2, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2, DIMM) Hardeschijf Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (E:) Grootte: 297,97 GB (143,71 GB (C:) + 148,92 GB (D:) + 5,33 GB (E:) ) Vrije ruimte: 98, GB (39,07 GB (C:) + 57,7 GB (D:) + 1,23 GB (E:) ) Stations Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Lokale vaste schijf, F: Onbekend, G: Onbekend Model(len): C: Hitachi HTS541616J9SA00 ATA Device IDE, D: WDC WD1600BEVS-60RST0 ATA Device IDE, F: MATSHITA DVD-RAM UJ-851S ATA Device, G: LGN HQ7CLQVGXMB0 SCSI CdRom Device Geluidskaart Fabrikant: Broadcom Model: Bluetooth-audio van hoge kwaliteit Videokaart Model: NVIDIA GeForce Go 7600 Beeldprocessor: GeForce Go 7600 Geheugengrootte: 512 MB VRAM Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll, versie 7.15.11.7948 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Algemeen PnP-beeldscherm Schermresolutie: 1440x900 Kleurdiepte: 32-bits Frequentie: 59 Hz Muis Fabrikant: Synaptics Model: Synaptics PS/2 Port TouchPad Aantal knoppen: 0 Aansluiting: PS/2 Toetsenbord Model: Standaard-PS/2-toetsenbord Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) Functietoetsen: 12 Netwerkkaart Model(len): Intel® PRO/1000 PL-netwerkverbinding (Ethernet 802.3), Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection (Ethernet 802.3), Bluetooth-apparaat (Personal Area Network) (Ethernet 802.3) Adressen: IP: 192.168.1.7, MAC: 00:1B:77:1F:53:9D, DHCP: 192.168.1.1 DirectX Versie: 10.1 Besturingssysteem Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium Versie: 6.0.6001 Service Pack: Service Pack 1 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 2.3.0.23) Reageren
MegaPilot Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 (bewerkt) Een laptop overclocken is wel het domste wat je kan doen.. Ze worden al warm genoeg. Nee, slecht idee.. Bewerkt: 7 augustus 2009 door MegaPilot Reageren
xgaming Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Ik zie dat je een laptop hebt (aan je CPU te zien). Als je gaat overclocken wordt de hardware in je computer warmer. Dit houdt in dat je betere koeling moet. Gezien het feit dat een laptop weinig ruimte heeft, is het niet aan te raden om te gaan overclocken. Als je overclockt moet je zorgen voor een goede airflow (lucht verplaatsing). Dit punt is cruciaal en is niet of nauwelijks haalbaar met een laptop. Wat ik je aanraadt: ga niet overclocken. Reageren
Limbolander Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 De manier waarop je het vraagt duidt er al duidelijk op dat je er totaal geen verstand van hebt, het is dan ook afgeraden er uberhaupt aan te beginnen. Voordat je deze post had gemaakt had je ook eens kunnen gaan beginnen met het opzoeken van enige informatie via google. Zoek bijvorobeeld op dualcore overclock tutorial of wat dan ook, dan kom je al een stap verder. Verder is er grote kans dat je BIOS gelockt is omdat je een merk PC hebt. Reageren
FireFighter Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Nou, dat is dus duidelijk: niet overclocken Bedankt voor de duidelijke reacties! Reageren
ikt Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Nou, dat is dus duidelijk: niet overclocken Bedankt voor de duidelijke reacties! Begin als basis een overclock op een computertje uit 2001 die zo'n 50 euro kost die je op de rommelmarkt kunt vinden. Niet met je allerbeste computer. Reageren
FireFighter Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Nou, dat is dus duidelijk: niet overclocken Bedankt voor de duidelijke reacties! Begin als basis een overclock op een computertje uit 2001 die zo'n 50 euro kost die je op de rommelmarkt kunt vinden. Niet met je allerbeste computer. Nee, zonde van mijn tijd... Maar kan een computerwinkel/dokter dat wél voor elkaar krijgen? Ook zonder dat ik mij laptop daarna weg kan gooien? Reageren
Galiorix Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Nou, dat is dus duidelijk: niet overclocken Bedankt voor de duidelijke reacties! Begin als basis een overclock op een computertje uit 2001 die zo'n 50 euro kost die je op de rommelmarkt kunt vinden. Niet met je allerbeste computer. Nee, zonde van mijn tijd... Maar kan een computerwinkel/dokter dat wél voor elkaar krijgen? Ook zonder dat ik mij laptop daarna weg kan gooien? Nee, want laptops zijn helemaal niet gebouwd om te overclocken. De koeling is vaak precies (nouja, vaak ook niet) goed voor de hardware die er in zit en als je hardware gaat overclocken betekend dat, dat er meer warmte vrij komt. Je hardware kan dan te heet worden en dan gaat 'ie kapot. Reageren
FireFighter Geplaatst: 8 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2009 Nou, dat is dus duidelijk: niet overclocken Bedankt voor de duidelijke reacties! Begin als basis een overclock op een computertje uit 2001 die zo'n 50 euro kost die je op de rommelmarkt kunt vinden. Niet met je allerbeste computer. Nee, zonde van mijn tijd... Maar kan een computerwinkel/dokter dat wél voor elkaar krijgen? Ook zonder dat ik mij laptop daarna weg kan gooien? Nee, want laptops zijn helemaal niet gebouwd om te overclocken. De koeling is vaak precies (nouja, vaak ook niet) goed voor de hardware die er in zit en als je hardware gaat overclocken betekend dat, dat er meer warmte vrij komt. Je hardware kan dan te heet worden en dan gaat 'ie kapot. O, oke. Nouja, ik doe het toch maar niet. Bedankt iedereen! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.