Jump to content

Ik wil mijn computer overclocken!

Recommended Posts

Geplaatst:

hey,

Ik vraag mij de laatste tijd af, ik wil betere spellen aan! Maar daarvoor moet ik eerst overclocken. Maar... Hoe doe ik dat? en is het veilig?

Kan iemand mij precies vertellen wat er precies gebeurt en hoe je het moet doen en of het veilig is.

Computer specs

computer.gifComputer

• Fabrikant: Hewlett-Packard
  • Computermodel: HP Pavilion dv9000 (GH843EA#ABH)
  • Computernaam: PC_VAN_SANDRA
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant: Quanta
  • Model: 30BD
  • BIOS Fabrikant: Hewlett-Packard
  • BIOS Model: Ver 1.00PARTTBLv, versie F.2C
  • Aansluitingen: PCI Express Slot 1 (Vrij), PCI Express Slot 2 (Vrij), PCI Express Slot 3 (Vrij)
  • Poorten:

processor.gifProcessor

• Model: Intel® Core2 CPU T5600 @ 1.83GHz
  • Kloksnelheid: 1833 MHz
  • Socket: U2E1

memory.gifGeheugen

• Grootte: 2045 MB RAM
  • Type(s): 1024 MB RAM (DDR2, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (E:)
  • Grootte: 297,97 GB (143,71 GB (C:) + 148,92 GB (D:) + 5,33 GB (E:) )
  • Vrije ruimte: 98, GB (39,07 GB (C:) + 57,7 GB (D:) + 1,23 GB (E:) )

drives.gifStations

• Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Lokale vaste schijf, F: Onbekend, G: Onbekend
  • Model(len): C: Hitachi HTS541616J9SA00 ATA Device IDE, D: WDC WD1600BEVS-60RST0 ATA Device IDE, F: MATSHITA DVD-RAM UJ-851S ATA Device, G: LGN HQ7CLQVGXMB0 SCSI CdRom Device

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: Broadcom
  • Model: Bluetooth-audio van hoge kwaliteit

videocard.gifVideokaart

• Model: NVIDIA GeForce Go 7600
  • Beeldprocessor: GeForce Go 7600
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll, versie 7.15.11.7948

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1440x900
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 59 Hz

mouse.gifMuis

• Fabrikant: Synaptics
  • Model: Synaptics PS/2 Port TouchPad
  • Aantal knoppen: 0
  • Aansluiting: PS/2

keyboard.gifToetsenbord

• Model: Standaard-PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

• Model(len): Intel® PRO/1000 PL-netwerkverbinding (Ethernet 802.3), Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection (Ethernet 802.3), Bluetooth-apparaat (Personal Area Network) (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.1.7, MAC: 00:1B:77:1F:53:9D, DHCP: 192.168.1.1

directx.gifDirectX

• Versie: 10.1

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
  • Versie: 6.0.6001
  • Service Pack: Service Pack 1

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.3.0.23)

Geplaatst: (bewerkt)

Een laptop overclocken is wel het domste wat je kan doen..:puh: Ze worden al warm genoeg. Nee, slecht idee..

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Ik zie dat je een laptop hebt (aan je CPU te zien). Als je gaat overclocken wordt de hardware in je computer warmer. Dit houdt in dat je betere koeling moet. Gezien het feit dat een laptop weinig ruimte heeft, is het niet aan te raden om te gaan overclocken. Als je overclockt moet je zorgen voor een goede airflow (lucht verplaatsing). Dit punt is cruciaal en is niet of nauwelijks haalbaar met een laptop. Wat ik je aanraadt: ga niet overclocken.

Geplaatst:

De manier waarop je het vraagt duidt er al duidelijk op dat je er totaal geen verstand van hebt, het is dan ook afgeraden er uberhaupt aan te beginnen.

Voordat je deze post had gemaakt had je ook eens kunnen gaan beginnen met het opzoeken van enige informatie via google. Zoek bijvorobeeld op dualcore overclock tutorial of wat dan ook, dan kom je al een stap verder.

Verder is er grote kans dat je BIOS gelockt is omdat je een merk PC hebt.

Geplaatst:
Nou, dat is dus duidelijk: niet overclocken :D Bedankt voor de duidelijke reacties!

Begin als basis een overclock op een computertje uit 2001 die zo'n 50 euro kost die je op de rommelmarkt kunt vinden. Niet met je allerbeste computer. :puh:

Geplaatst:
Nou, dat is dus duidelijk: niet overclocken :D Bedankt voor de duidelijke reacties!

Begin als basis een overclock op een computertje uit 2001 die zo'n 50 euro kost die je op de rommelmarkt kunt vinden. Niet met je allerbeste computer. :puh:

Nee, zonde van mijn tijd... :7 Maar kan een computerwinkel/dokter dat wél voor elkaar krijgen? Ook zonder dat ik mij laptop daarna weg kan gooien?

Geplaatst:

Nee, zonde van mijn tijd... :7 Maar kan een computerwinkel/dokter dat wél voor elkaar krijgen? Ook zonder dat ik mij laptop daarna weg kan gooien?

Nee, want laptops zijn helemaal niet gebouwd om te overclocken. De koeling is vaak precies (nouja, vaak ook niet) goed voor de hardware die er in zit en als je hardware gaat overclocken betekend dat, dat er meer warmte vrij komt. Je hardware kan dan te heet worden en dan gaat 'ie kapot.

Geplaatst:

Nee, want laptops zijn helemaal niet gebouwd om te overclocken. De koeling is vaak precies (nouja, vaak ook niet) goed voor de hardware die er in zit en als je hardware gaat overclocken betekend dat, dat er meer warmte vrij komt. Je hardware kan dan te heet worden en dan gaat 'ie kapot.

O, oke. Nouja, ik doe het toch maar niet. Bedankt iedereen! _O_

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...