Jump to content

/report

Recommended Posts

Geplaatst:

Sorry maar ik heb nog een vraag, al eerder gestelt maar geen antwoord op gehad, hoe kan ik ervoor zorgen dat niemand zijn eigen team kan hitten?

Geplaatst:

1.: Die ga ik je in DCMD formaat geven, aangezien dit de beste manier hiervoor is. Lees dit eens door, en zorg dat je de DCMD include download, en include in je GameMode :)

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
dcmd(report, 6, cmdtext);
return 0;
}

dcmd_report(playerid, params[])
{
new reportedplayerid;
new reason[128];

if(sscanf(params, "uz", reportedplayerid, reason))
{
	SendClientMessage(playerid, RED, "Usage: /report [id] [reason]");
	SendClientMessage(playerid, RED, "Like: /report 26 He is killing me outside warzone!");
	return 1;
}

if(!IsPlayerConnected(reportedplayerid))
{
	SendClientMessage(playerid,RED,"The player you want to report is not online!");
	return 1;
}

new TotalAdmins;
new string[128];
TotalAdmins = 0;

format(string, sizeof(string), "***Report van %s (ID %d) op %s (ID %d): %s***", PlayerName(playerid), playerid, PlayerName(reportedplayerid), reportedplayerid, reason);

for(new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(IsPlayerConnected(i))
	{
		if(User[i][AdminLevel] >= 1)
		{
			TotalAdmins ++;
			GameTextForPlayer(i, "~r~Report!", 5000, 6);
			SendClientMessage(i, RED, string);
		}
	}
}
new string2[128];
format(string2, sizeof(string2), "You have %s reported at %d admin(s).", PlayerName(reportedplayerid), TotalAdmins);
SendClientMessage(playerid, BLUE, string2);
return 1;
}

2.:

Niet mogelijk. Je kan wel een scriptje maken, waarmee als je iemand van je eigen team vermoord, dat zijn posities worden opgeslagen, en hij daarna weer word neergezet. Met het leven en ammo dat hij had. Dan is er in gfeite niet veel gebeurt ;)

Als jij mij laat zien hoe jij teams maakt, kan ik je hiervoor wel een scriptje geven :)

Geplaatst:

SetPlayerTeamFromClass(playerid, classid) {

if(classid == 0 || classid == 1 || classid == 2) {

gTeam[playerid] = TEAM_RED;

} else if(classid == 3 || classid ==4 || classid == 5) {

gTeam[playerid] = TEAM_GREEN;
} else if(classid == 6) {

gTeam[playerid] = TEAM_ADMIN;
 }

}

//------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------PLAYERCLASS
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)

{

SetPlayerTeamFromClass(playerid, classid);

SetupPlayerForClassSelection(playerid);

gPlayerClass[playerid] = classid;

switch (classid) {

case 0:

{

GameTextForPlayer(playerid, "~r~Team Red: Assualt", 1000, 3);

}

case 1:

{

GameTextForPlayer(playerid, "~r~Team Red: Gunner", 1000, 3);

}
		case 2:

{

GameTextForPlayer(playerid, "~r~Team Red: Sniper", 1000, 3);

}

case 3:

{

GameTextForPlayer(playerid, "~g~Team Green: Assualt", 1000, 3);

}

case 4:

{

GameTextForPlayer(playerid, "~g~Team Green Gunner", 1000, 3);

}

case 5:

{

GameTextForPlayer(playerid, "~g~Team Green: Sniper", 1000, 3);

}

case 6:

{

GameTextForPlayer(playerid, "~b~Only Admin!", 1000, 3);

}

}

return 1;

}

public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
if(gPlayerClass[playerid] == 6  && adminlevel[playerid] == 3)
{
	SendClientMessage(playerid,COLOR_FELRED,"You Are not level 3 Admin!");
	return 0;
}

return 1;
}

dit is een deel , not sure of het., het goede deel is

Geplaatst:

if(gPlayerClass[playerid] == 6 && adminlevel[playerid] == 3)

is dit goed? want het werkt niet, moet ik dit aanpassen?

Geplaatst: (bewerkt)

Over de dood door eigen team:

//Bovenaan je script
new Float:X, Float:Y, Float:Z; 
new bool:DiedByOwnTeam[MAX_PLAYERS];

OnPlayerSpawn(playerid)
{
if(DiedByOwnTeam[playerid] == true) //Als de speler is vermoord door zijn eigen team
{
	SetPlayerPos(playerid, X, Y, Z); //Zet hem terug op zijn oude positie
}
DiedByOwnTeam[playerid] = false; //Laat dit onderaan staan, anders werkt het niet.
return 1;
}
OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
if(gTeam[killerid] == gTeam[playerid]) //Als de moordenaar uit hetzelfde team komt als de overleden persoon
{
	GetPlayerPos(playerid, X, Y, Z); //positiei opslaan.
	//Als je meer wilt toevoegen, zet dat dan hier.
	DiedByOwnTeam[playerid] = true;
}
return 1;
}

EDIT: @ hierboven: Ja, moet goed zijn. Wat is je error/warning dan? En gebruik in het vervolg de BEWERK knop, om je bericht te editten ;)

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

Thanks maar als dat kan, kan waarschijnluk ook dat de gene die hem vermoordt bijvoorbeeld naar een plek gaat of dat hij -1000$ krijg ofiets want iedereen krijg 1000$ per kill, daarvan kunnen ze wapens kopen dus eigelijk heeft dat geen zin, maar toch bedankt en ik zou het fijn vinden als je het script hiervoor ook kunt vertellen alvast bedankt!

Geplaatst:

GivePlayerMoney(playerid, -1000);

That's all :) Gewoon op de plek van "//Als je meer wilt toevoegen, zet dat dan hier." zetten ;)

Geplaatst:

SA-MP heeft een functie genaamd SetPlayerTeam waarmee het teamkillen grotendeels wordt uitgeschakeld.

Echter heb ik met laten vertellen dat deze functie niet al te goed werkt en dat het daarom het beste is om gTeam te synchroniseren met SetPlayerTeam door middel van een timer.

Geplaatst:

Ik weet niet welk Teamkillscript systeem Mini-Missions gebruikt, maar dat van hun is echt bugloos. Het Teamkillscript van Protect The President laat echter wat steken vallen.

Geplaatst: (bewerkt)

ook dat van "the area51 server" werkt het anti team kill perfect, dus er is vast een script, ik denk dat ik grondig ga google le

maar even iets anders, is er toevallig een manier om je server de hele tijd aan de laten, zondet dat je samp-server.exe aan moet hebben staan?? want sommige servers staan altijd aan :O.

Bewerkt: door propje400
Geplaatst:

Die mensen hebben een zogenaamde host. Op een host kan je jouw server zetten, en die host laat de hele dag, 7 dagen per week je server aan staan. Ook kan je dit zelf wel doen, maar dan loopt je stroomrekening behoorlijk op :puh:

Maar wat voorbeelden van hosts:

-ServerFFS

-X-Servers

-ServerHex

Natuurlijk zijn er veel meer van deze hosts, waaronder ook wel simpele gratis hosts. Hiervoor zou je nog weleens Google kunnen gebruiken:)

Geplaatst:

ok bedankt, maar kan geen gratis host vinden, maar kan ik ook de server van mijn vriend hosten op zijn IP dus ook zijn port want ik kan geen port aanmaken :S

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...