Jump to content

Laptop start niet meer op?


Indycar series

Recommended Posts

Hey,

Sinds gisteren start mijn laptop niet meer op. Als ik hem aanzet vraagt hij of ik normaal of met opstarthulp wil opstarten. En bij geen van beide gaan ze voorbij het balkje met de tekst c Microsoft Corporation. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij weer gewoon opstart?? En niet met links van andere sites komen, want ik zit op mijn psp. Alvast bedankt,

Indycar series

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Sinds gisteren start mijn laptop niet meer op. Als ik hem aanzet vraagt hij of ik normaal of met opstarthulp wil opstarten. En bij geen van beide gaan ze voorbij het balkje met de tekst c Microsoft Corporation. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij weer gewoon opstart?? En niet met links van andere sites komen, want ik zit op mijn psp. Alvast bedankt,

Indycar series

Toen ik dit probleem had heb ik het kunnen oplossen door naar mijn BIOS (DEL drukken als het scherm van de computerfabrikant verschijnt) te gaan en daarin de harde schijf als Primary Boot Device in te stellen. Dit kan je vinden onder het tabblad Boot.

Ik hoop dat dit ook voor jou een oplossing is. :)

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg als ik dat probeer een luide piep, dan vraagt hij of ik vista wil gebruiken, endan vraagt hij weer hoe ik hem op wil starten. Sorry, lijkt tot nu toe niet te helpen.

BTW, Het is vista waar ik problemen mee heb.Misschien is het daarop anders?

Link to comment
Delen op andere websites

Wel vreemd, hij is nog geen maand geleden dat hij helemaal is nagekeken. En daarvoor had ik geen problemen die op deze lijken? Zou het kunnen dat ze er toen iets mee hebben gedaan?? Want ik heb er niks speciaals mee gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

wanneer krijg je die luide piep? is die piep kort of lang?

als je hem bij de bios(het allereerste scherm) krijgt, is er iets gefailt in de hardware test.

Die piep krijg ik als ik in dat BIOS scherm wil opstarten. Soms is dat piepje kort 2x te horen, en als ik langer indruk, krijg ik meer piepjes. Ieder piepje duurt ongeveer 2 seconden. Maar ik kom niet in dat BIOS scherm, jammer genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Als er geen piepje komt als je niets indrukt is de hardware in orde en is alleen Windows kapot. Waarschijnlijk een virus, tenzij je zelf in de Windows map hebt zitten rommelen. Ik raad je aan om een Linux live CD erbij te halen (downloaden) die op te starten en al je interessante bestanden even op een stick of externe harde schijf te zetten. Vervolgens Vista CD erbij pakken en dan je harde schijven formatteren en er een schone nieuwe Windows op zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...