Jump to content

PS2 op m'n laptop

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi jongens! :)

Hoe speel ik met m'n PS2 op m'n laptop?? Dus m'n laptop doet dan dienst als beeldscherm. Ik heb een zwakke videochip(ik las ergens dat je voor PS2 op laptop een goede videochip moet hebben) en verder tja..vraag maar. :puh: Ik heb al op internet gekeken, maar ik versta er dus geen fluit van. :$

Alvast bedankt!

Groetjes,

MP

P.S.: Sorry mods als dit verkeerd staat, maar ik moest kiezen tussen een Sony PS2 of een Sony Vaio(laptop ;)), ik vind m'n laptop toch ietsiepietsie belangrijker, dus sorry als het verkeerd staat! :-(

Geplaatst: (bewerkt)

Het ligt er maar net aan wat je precies bedoelt, aangezien je jouw uitleg redelijk breed kan opvatten. 2 mogelijkheden:

1: De PS2 aansluiten op de laptop, zodat het beeld van de PS2 op het scherm van de laptop komt en je dus zo speelt.

2: Een emulator gebruiken om een PS2 spel te spelen, vanaf een ISO op de computer met speciale software.

De 1e mogelijkheid mogen we niet bespreken op dit forum, aangezien je hievoor dus een ISO moet downloaden en dat illegaal is. De 2e mogelijkheid is moeilijk, aangezien er 9 van 10 keer er op een laptop geen Video-in aansluiting zit.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Kan iemand een foto geven met welke ingang je nodig hebt? Ik denk niet dat ik beschik over zo'n ingang, maar ik zou wel graag weten welke ik nodig heb. Een SCART-ingang ofzo?

Kan iemand een foto geven met welke ingang je nodig hebt? Ik denk niet dat ik beschik over zo'n ingang, maar ik zou wel graag weten welke ik nodig heb. Een SCART-ingang ofzo?

Als ik het goed heb moet je een DVI hebben, maar ik kan het fout hebben.

@Hierboven: Een scart?

Bewerkt: door Rullez

Ik heb een computer met scart ingang :D (niet mn eigen trouwens)

Maar het beste lijkt me deze:

8pol_video_3xtulp-m.jpg

(zonder de S-Video helemaal links)

Volgens mij heeft de ps1/2 ook nog zo'n aansluiting (ps3 in ieder geval erbij geleverd).

Ook de Wii sluit je standaard hier mee aan (en dan vaak met SCART blokje ertussen)

Die aansluiting heeft die computer die ik heb ook (aan de voorkant).

@hieronder, het gaat niet om het inbouwen, maar of het erop zit. Onze laptop heeft een tulp video (geel, zoals in het plaatje) en een 3,5mm jog line in (meestal blauw), en ik gebruik dan een jog-tulp plugje dat bij mn surroundset zat. Kan dus ook op een laptop.

Bewerkt: door RoL0

Ik denk dat in de meeste gevallen een S-Video of een vga ingang op een laptop zit (als er al een video ingang op zit, wat dus in 9 van de 10 gevallen niet het geval is), ik weet vrijwel zeker dat er geen scart of DVI-in op een normale laptop gezet wordt. Daarnaast zou DVI in toch geen zin hebben want de PS2 en PS1 kunnen alleen maar in analoog uitzenden..

@hierboven: ja, op een computer is dat makkelijk in te bouwen, maar we hebben het hier over een laptop... :7

Bewerkt: door Galiorix

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...