Wienish Geplaatst: 11 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 Hey, ik zag pas geleden het mooie werk van TheCreditCard (Hollereer Signature), van 103 frames. En het werkje van Timske, waarom zijn naam mooi vloeiend over de rand beweegt. Het ziet er allemaal best simpel uit, maar als ik logisch ga na denken, dna kom ik erop uit dat je gewoon veel signatures moet maken met een kleine verandering, en die dan in Windows Movie Maker (ja, ik heb geen Photoshop ofzo om dat te doen, ik ben meer een paint-artiest ) al die plaatjes achter elkaar zetten.. Maar an komt nog het uploaden waarmee ik in de knoop zal komen. Daarom wil ik jullie vragen of jullie misschien weten hoe dat in zijn werk gaat. De groeten van de Wienish. Reageren
.Senne Geplaatst: 11 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 Voor een animatiesignature heb je een programma nodig dat animaties ondersteunt, zoals photoshop of Jasc paint Shop. Wat je eigenlijk doet is dan je signature in verschillende lagen opdelen, en bepaalde lagen op een bepaald moment laten verschijnen of bewegen. Er zijn erg veel mogelijkheden en het is soms best een klotewerk, maar de resultaten zijn meestal wel geslaagd. Maar op de manier die jij zegt kan dat ook best lukken. Alleen moet je dan erg veel plaatjes maken, deze in WMM achter elkaar plakken en sneller laten afspelen (om de 0.1 seconde fzo). Dan moet je 'm opslaan als een video, en met een video to gif converter omzetten naar een gif afbeelding. Maar dan zit er ook erge kwaliteitsverlies aan vast. Kan ook zijn dat er plugins zijn voor WMM die direct als gif kunnen opslaan, dat weet ik niet. Reageren
Wienish Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 Maar op de manier die jij zegt kan dat ook best lukken. Alleen moet je dan erg veel plaatjes maken, deze in WMM achter elkaar plakken en sneller laten afspelen (om de 0.1 seconde fzo). Dan moet je 'm opslaan als een video, en met een video to gif converter omzetten naar een gif afbeelding. Maar dan zit er ook erge kwaliteitsverlies aan vast. Kan ook zijn dat er plugins zijn voor WMM die direct als gif kunnen opslaan, dat weet ik niet. Ik snap er de ballen van. Waarom moet ik hem omzetten? Reageren
.Senne Geplaatst: 11 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 Als je door middel van Windows Movie maker een animatie wil maken, kan je hem enkel opslaan als videobestand (.wmv enzo). En videobestanden kan je hier op 't forum niet plaatsen of gebruiken als avatar of signature. Dus daarom moet je het videobestand omzetten naar een gif bestand, omdat dat een bewegende afbeelding is, en niet een bewegende video. En gif bestanden kan je, mits ze niet te groot zijn, wel als avatar of signature gebruiken. Reageren
Wienish Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 Dus het is toch net zo simpel als het lijkt, alleen meer werk dan 't lijkt. Nice Dan heb ik nog een vraagje: Hoe kan ik dan met die Windows Movie Maker instellen of ik die animatie wil laten herhalen of niet? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.