FireFighter Geplaatst: 11 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 Beste Forumgebruikers, Ik heb al een lange tijd geleden Empire: Total War gekocht, maar ik dacht dat mijn computer het niet aan zou kunnen. Daarom heb ik het spel bij mijn oma geïnstalleerd, aangezien ik redelijk vaak daar kom. Maar dat terzijde, ik wil graag ''Empire: Total War'' thuis spelen, maar ik heb een Laptop als computer, en ik vraag mij dus af of mijn Laptop het spel aan kan en op welk graphics level. Ik post even mijn Laptop specificaties en de specificaties van ''Empire: Total War'': Empire: Total War specificaties: •Besturingssysteem: Windows XP (SP2), Windows Vista •2,4 GHz Single Core Intel-, of gelijkwaardige AMD-processor •1 GB RAM intern geheugen (XP), 2GB (Vista) •256 MB Direct X 9.0c-compatible videokaart (shader 2.0 of hoger) •Direct X 9.0c-compatible geluidskaart •15 GB harde schijfruimte Mijn Laptop specificaties: Computer Fabrikant: Hewlett-Packard Computermodel: HP Pavilion dv9000 (GH843EA#ABH) Computernaam: PC_VAN_SANDRA Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: Quanta Model: 30BD BIOS Fabrikant: Hewlett-Packard BIOS Model: Ver 1.00PARTTBLv, versie F.2C Aansluitingen: PCI Express Slot 1 (Vrij), PCI Express Slot 2 (Vrij), PCI Express Slot 3 (Vrij) Poorten: Processor Model: Intel® Core2 CPU T5600 @ 1.83GHz Kloksnelheid: 1333 MHz Socket: U2E1 Geheugen Grootte: 2045 MB RAM Type(s): 1024 MB RAM (DDR2, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2, DIMM) Hardeschijf Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (E:) Grootte: 297,97 GB (143,71 GB (C:) + 148,92 GB (D:) + 5,33 GB (E:) ) Vrije ruimte: 99,32 GB (40,39 GB (C:) + 57,7 GB (D:) + 1,23 GB (E:) ) Stations Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Lokale vaste schijf, F: Onbekend, G: Onbekend Model(len): C: Hitachi HTS541616J9SA00 ATA Device IDE, D: WDC WD1600BEVS-60RST0 ATA Device IDE, F: MATSHITA DVD-RAM UJ-851S ATA Device, G: LGN HQ7CLQVGXMB0 SCSI CdRom Device Geluidskaart Fabrikant: Broadcom Model: Bluetooth-audio van hoge kwaliteit Videokaart Model: NVIDIA GeForce Go 7600 Beeldprocessor: GeForce Go 7600 Geheugengrootte: 512 MB VRAM Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll, versie 7.15.11.7948 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Algemeen PnP-beeldscherm Schermresolutie: 1440x900 Kleurdiepte: 32-bits Frequentie: 59 Hz Muis Fabrikant: Synaptics Model: Synaptics PS/2 Port TouchPad Aantal knoppen: 0 Aansluiting: PS/2 Toetsenbord Model: Standaard-PS/2-toetsenbord Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) Functietoetsen: 12 Netwerkkaart Model(len): Intel® PRO/1000 PL-netwerkverbinding (Ethernet 802.3), Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection (Ethernet 802.3), Bluetooth-apparaat (Personal Area Network) (Ethernet 802.3) Adressen: IP: 192.168.1.7, MAC: 00:1B:77:1F:53:9D, DHCP: 192.168.1.1 DirectX Versie: 10.1 Besturingssysteem Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium Versie: 6.0.6001 Service Pack: Service Pack 1 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 2.3.0.23) Mvg, FireFighter Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 11 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 volgens mij moet het kunnen je kan er alleen achter komen als je het gaat installeren of kijk even hier slecteer empire totalwar en hij gaat kijken eerste keer duurt wel lang maar ja veel succes! Reageren
FireFighter Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 volgens mij moet het kunnen je kan er alleen achter komen als je het gaat installeren of kijk even hier slecteer empire totalwar en hij gaat kijken eerste keer duurt wel lang maar ja veel succes! Je kan veel zeggen, maar ik haat Can You Run It, omdat dat voor geen meter werkt. Dit programma moet je echt nooit gebruiken. Reageren
GTAfan054 Geplaatst: 11 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 Nou bij specificaties staat minimaal 2,4 GHz processor en jij hebt 'maar' 1,3 GHz, maar je kan het natuurlijk altijd proberen met alles op low eerst Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 11 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 volgens mij moet het kunnen je kan er alleen achter komen als je het gaat installeren of kijk even hier slecteer empire totalwar en hij gaat kijken eerste keer duurt wel lang maar ja veel succes! Je kan veel zeggen, maar ik haat Can You Run It, omdat dat voor geen meter werkt. Dit programma moet je echt nooit gebruiken. voor mij werkt het Reageren
FireFighter Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 (bewerkt) volgens mij moet het kunnen je kan er alleen achter komen als je het gaat installeren of kijk even hier slecteer empire totalwar en hij gaat kijken eerste keer duurt wel lang maar ja veel succes! Je kan veel zeggen, maar ik haat Can You Run It, omdat dat voor geen meter werkt. Dit programma moet je echt nooit gebruiken. voor mij werkt het Nou, bij mij niet... Maar ik zal het wel proberen. Maar is er niemand anders die even wil zeggen of het gaat lukken of niet? Het staat er niet eens tussen... -.- Bewerkt: 11 augustus 2009 door FireFighter Reageren
MegaPilot Geplaatst: 12 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2009 (bewerkt) Nou bij specificaties staat minimaal 2,4 GHz processor en jij hebt 'maar' 1,3 GHz, maar je kan het natuurlijk altijd proberen met alles op low eerst Bullshit. Je hebt een 2.4 GHz Singlecore nodig en Firefighter heeft een dual-core..Normaal gezien zou het spel goed moeten draaien, FireFighter. Bewerkt: 12 augustus 2009 door MegaPilot Reageren
FireFighter Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 augustus 2009 Nou bij specificaties staat minimaal 2,4 GHz processor en jij hebt 'maar' 1,3 GHz, maar je kan het natuurlijk altijd proberen met alles op low eerst Bullshit. Je hebt een 2.4 GHz Singlecore nodig en Firefighter heeft een dual-core..Normaal gezien zou het spel goed moeten draaien, FireFighter. Oké, dus ik kan het spel met een gerust hard installeren? Weet je toevallig ook misschien op welke graphics setting ik het soepel zou moeten kunnen draaien? Als ik alles op low moet zetten is het al gauw niet leuk... Reageren
MegaPilot Geplaatst: 12 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2009 Oké, dus ik kan het spel met een gerust hard installeren? Weet je toevallig ook misschien op welke graphics setting ik het soepel zou moeten kunnen draaien? Als ik alles op low moet zetten is het al gauw niet leuk... Zeker met een gerust hart, ja. Goh, welke graphics setting? Ligt eraan op welke resolutie je wilt spelen hé. Maar ik denk wel dat je een hoge resolutie aankan met een mooie graphics setting(want de specificaties zijn niet echt hoog en jouw videochip zit goed boven de specs die je nodig hebt). Overigens is die kloksetting van je processor fout, da's een bugje in Flitskikker Info Tool. je hebt een kloksnelheid van 1.86 GHz, niet van 1.33 GHz. Reageren
FireFighter Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 augustus 2009 Oké, dus ik kan het spel met een gerust hard installeren? Weet je toevallig ook misschien op welke graphics setting ik het soepel zou moeten kunnen draaien? Als ik alles op low moet zetten is het al gauw niet leuk... Zeker met een gerust hart, ja. Goh, welke graphics setting? Ligt eraan op welke resolutie je wilt spelen hé. Maar ik denk wel dat je een hoge resolutie aankan met een mooie graphics setting(want de specificaties zijn niet echt hoog en jouw videochip zit goed boven de specs die je nodig hebt). Overigens is die kloksetting van je processor fout, da's een bugje in Flitskikker Info Tool. je hebt een kloksnelheid van 1.86 GHz, niet van 1.33 GHz. Ik heb inderdaad een 1.86 GHz processor/kloksnelheid. Maar ik ben iniedergeval heel erg blij.. ik had mijn twijfels omdat ik de demo op mijn laptop downloadde, maar die schokte heel erg. Maar ik ga dus zometeen gelijk het spel bij mijn oma ophalen... Bedankt iedereen! Reageren
FireFighter Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 augustus 2009 Ja ik weet het, dubbelpost. Maar ik doe dit omdat anders niemand merkt dat ik hier post omdat ik een probleem heb. Empire: Total War loopt een klein beetje schokkerig, weten jullie waaraan dat zou kunnen liggen? Ik schakel zoveel mogelijk programma's af, zoals Ares, WinZip, MSN, et cetera. Is er nog iets wat ik zou kunnen doen om het spel soepeler te laten werken? Misschien heb ik het probleem al gevonden. Mijn Harde Schijfen, zowel ''C'' als ''D'', zijn bijna helemaal vol, kan het ook daaraan liggen dat het spel nogal schokkerig loopt? Mvg, FireFighter Reageren
Visser23 Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 Hmm, Empire Total War is natuurlijk een mega groot spel. Hoe meer ruimte je computer is, hoe slomer hij wordt, en ik denk dat dit dan ook zo is in het spel zelf. Ik denk dat je er maar eens wat onnodige programma's en ongebruikte spelletjes af moeten gooien. Een volle C én D schijf heb ik nog nooit meegemaakt Reageren
MegaPilot Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 Hmm, Empire Total War is natuurlijk een mega groot spel. Hoe meer ruimte je computer is, hoe slomer hij wordt, en ik denk dat dit dan ook zo is in het spel zelf. Ik denk dat je er maar eens wat onnodige programma's en ongebruikte spelletjes af moeten gooien. Een volle C én D schijf heb ik nog nooit meegemaakt Pas als je PC écht vol staat(dus dat er geen megabyte meer bijkan), pas DAN zal hij echt sloom worden.. Op welke grafische settings speel je het spel? Reageren
FireFighter Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 (bewerkt) Hmm, Empire Total War is natuurlijk een mega groot spel. Hoe meer ruimte je computer is, hoe slomer hij wordt, en ik denk dat dit dan ook zo is in het spel zelf. Ik denk dat je er maar eens wat onnodige programma's en ongebruikte spelletjes af moeten gooien. Een volle C én D schijf heb ik nog nooit meegemaakt Pas als je PC écht vol staat(dus dat er geen megabyte meer bijkan), pas DAN zal hij echt sloom worden.. Op welke grafische settings speel je het spel? Ik speelde op medium, nu speel ik op low... Probleem & oplossing Probleem; Ik heb dus een oplossing gevonden voor als je spel schokt, dar werkte teminste bij mij, kijk hieronder voor de oplossing... Oplossing; ...De oplossing is: Download de mod: ''Napoleonic: Total War II''. Toen ik die mod installeerde, draaide Empire: Total War weer soepel bij mij, dit komt denk ik omdat de mod minder ruimte in beslag neemt. Je kan de mod hier downloaden, succes! Bewerkt: 21 augustus 2009 door FireFighter Reageren
j0uk3 Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 (bewerkt) lama, ik dacht dat het om die nieiuwe empire ging ofzo daar had je vette gohgbespecs boor nofig >>> Door Visser23: En toch is het afgehandeld. En ik heb ook een nieuw woord geleerd 'gohgbespecs' <<< Bewerkt: 23 augustus 2009 door Visser23 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.