propje400 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 (bewerkt) Sorry nog een klein vraagje, hoe kan ik op een vehlice instellen dat als iemand erin gaat , hij binnen bv 30 min respawnt? [EDIT] en kan ik een pickup ook voor 30 min laten verdwijnen na pickup? alvast bedankt! Bewerkt: 14 augustus 2009 door propje400 Reageren
mosweg Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 (bewerkt) Voor de vehicle na 30min. te laten respawnen gebruiken we nu destroy en maak opnieuw: public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { new Vehicle = GetPlayerVehicleID(playerid); if(Vehicle == 526){ SetTimer("respawn", 1800000, 0); return 1; } en dan ergens; forward respawn(playerid);public respawn(playerid) { EraseVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); } EraseVehicle(vehicleid) { for(new players=0;players<=MAX_PLAYERS;players++) { new Float:X,Float:Y,Float:Z; if (IsPlayerInVehicle(players,vehicleid)) { GetPlayerPos(players,X,Y,Z); SetPlayerPos(players,X,Y,Z+2); SetVehicleToRespawn(vehicleid); } SetVehicleParamsForPlayer(vehicleid,players,0,1); } SetTimerEx("VehRes",3000,0,"d",vehicleid); return 1; } forward VehRes(vehicleid); public VehRes(vehicleid) { DestroyVehicle(vehicleid); CreateVehicle(490,1250.1433,-2024.9371,59.8326,272.5914,0,0,100);// de orginele carspawn } Bewerkt: 14 augustus 2009 door mosweg Reageren
mosweg Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 (bewerkt) Voor de pickup: Voor verdwijnen na dat iemand erop gaat: onder de actie van de pickup: DestroyPickup(pickup);//pickup is de naam van de pickup die je weg wilt SetTimer("repickup", 1800000, 0); Als jet hem weg wilt als de tekst erop word getypt dan is het: if(strcmp(cmd, "/swatvan", true)==0) { if(swatvan[playerid] == 1) { GivePlayerMoney(giveplayerid,-10000); DestroyPickup(pickup); SetTimer("repickup", 1800000, 0); swatvan[playerid] = 0; } } ergens ertussen: forward repickup();public respawn() { pickup = pickup = CreatePickup ( 1242, 2, 1503.3359, 1432.3585, 10.1191 ); } Bewerkt: 14 augustus 2009 door mosweg Reageren
propje400 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 BEDANKT , het werkt , maar nu een laatste vraag voor dit onderdeel, hoe kan ik zorgen dat bepaalde vehlice niet respawne, want ze respawne nu op elkaar :S Reageren
mosweg Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 (bewerkt) Als je in die auto blijft zitten dan verdwijnt die na 30 min. en komt hij waar hij oficeel eerst was. Als er niemand in gaat dan gebeurt er niks. Bewerkt: 14 augustus 2009 door mosweg Reageren
propje400 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 Als je in die auto blijft zitten dan verdwijnt die na 30 min. en komt hij waar hij oficeel eerst was.Als er niemand in gaat dan gebeurt er niks. jah maar ik heb bij een andere spawn, dat als hij bv /hoi typt er een auto komt te staan, maar als die auto weg is, en die omploft, spawn hij daar dus als dan iemand /hoi typs staan er twee ;S Reageren
mosweg Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 (bewerkt) Ja dat klopt. Mischien kun je dit voorkomen door: Als je mijn vorige respawn auto codes erin hebt staan doe dan dit: public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid) { if(Vehicle == 526){ // de voertuigid die je krijgt bij /hoi neerzetten EraseVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); } } return 1; } Ik weet niet of het werkt maar mischien heb je een kans dat de auto nog bestaat als hij net ontploft. je kan het in iedergeval eens proberen´, als ditniet lukt dan is er geen andere manier. Bewerkt: 14 augustus 2009 door mosweg Reageren
propje400 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 ok bedankt ik ga kijke wat ik kan, maar ik start net mijn server op, en ineens is mijn geld / score / adminlvl weg? hoe kan dit? wordt het om de zoveel tijd gereleased ofso? Reageren
mosweg Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 nee, dan is het niet goed opgeslagen. Maar meestal als het een paar keer goed gaat is het wel opgeslagen, Ik heb zo iets nooit met account systemen gehad, Dini slaat geijk op. Reageren
propje400 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 ik heb het gevonden, als ik een spawn kies zonder eerst in te loggen ga ik dood, dan slaat hij alleen op 1 death en de rest 0 0 0 0, als je dan inlogt blijft dat hetzelfde, dus ik ga nu proberen het zo te maken dat je niet kunt spawne als je niet bent ingelogt, Reageren
mosweg Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 (bewerkt) new logged[MAX_PLAYERS]; public OnPlayerSpawn(playerid) { if (logged[playerid] == 0) { ForceClassSelection(playerid); SetPlayerHealth(playerid,0); GameTextForPlayer(playerid,"~w~You must login~r~!!!!!",5000,5); } return 1; } if(strcmp(cmd, "/login", true) == 0) { logged[playerid] = 1; return 1; } Bewerkt: 14 augustus 2009 door mosweg Reageren
propje400 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 is niet meer nodig, ik heb het al opgelost met TogglePlayerControllable maar toch bedankt !. als je wilt zou je deze vraag nog kunnen beantwoorden, ik heb op verschillende sites gezocht maar geen een werkte, ik heb nu dit checkpoint: public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid) { { GameTextForPlayer(playerid, "~r~You are here!", 3000, 5); DisablePlayerCheckpoint(playerid); } return 1; } maar hoe kan ik er meer bij zetten? want ik wil er nog 2, dat moet volgens mij met iets van: check1 = blabla maar dat werkte niet echt bij mij :S, alvast bedankt Reageren
mosweg Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 (bewerkt) je kunt maar een chekpoint neerzetten. Ik gebruik nu een chekpoint streamer waarmee je zoveel checkpoints als je maar wilt neer kan zetten, Link naar download van checkpoint streamer en de uitleg erover staat op samp wiki: Link naar samp wiki / checkpoint streamer uitleg Bewerkt: 14 augustus 2009 door mosweg Reageren
propje400 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 bedankt ik begin eraan als ik met /login /register klaar ben, wat ik nu heb gemaakt is, dat als je niet ingelogt bent de gate niet open gaat, maar als je dus in de pickup loopt waardoor eigelijk de gate open moet gaan, maar omdat je niet ingelogt bent lukt dat niet, maar als je dan inlogt is de pickup weg, welke type spawn moet ik gebruiken waardoor de pickup altijd blijft staan? ik heb er een paar uitgeprobeer maar werke niet, als jij het zo weet gaat het sneller Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.