Jump to content

PlayerOnPoint


Recommended Posts

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • propje400

    18

  • mosweg

    15

  • Ymosky

    1

  • Basssss

    1

Top Posters In This Topic

Geplaatst: (bewerkt)

Sorry nog een klein vraagje, hoe kan ik op een vehlice instellen dat als iemand erin gaat , hij binnen bv 30 min respawnt?

[EDIT] en kan ik een pickup ook voor 30 min laten verdwijnen na pickup? alvast bedankt!

Bewerkt: door propje400
Geplaatst: (bewerkt)

Voor de vehicle na 30min. te laten respawnen gebruiken we nu destroy en maak opnieuw:

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
new Vehicle = GetPlayerVehicleID(playerid);
  if(Vehicle == 526){
SetTimer("respawn", 1800000, 0);
return 1;
}

en dan ergens;

forward respawn(playerid);public respawn(playerid)
{
EraseVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid));
}

EraseVehicle(vehicleid)
{
for(new players=0;players<=MAX_PLAYERS;players++)
{
	new Float:X,Float:Y,Float:Z;
	if (IsPlayerInVehicle(players,vehicleid))
	{
		GetPlayerPos(players,X,Y,Z);
		SetPlayerPos(players,X,Y,Z+2);
		SetVehicleToRespawn(vehicleid);
	}
	SetVehicleParamsForPlayer(vehicleid,players,0,1);
}
SetTimerEx("VehRes",3000,0,"d",vehicleid);
return 1;
}


forward VehRes(vehicleid);
public VehRes(vehicleid)
{
DestroyVehicle(vehicleid);
CreateVehicle(490,1250.1433,-2024.9371,59.8326,272.5914,0,0,100);// de orginele carspawn
}

Bewerkt: door mosweg
Geplaatst: (bewerkt)

Voor de pickup:

Voor verdwijnen na dat iemand erop gaat:

onder de actie van de pickup:

DestroyPickup(pickup);//pickup is de naam van de pickup die je weg wilt
SetTimer("repickup", 1800000, 0);

Als jet hem weg wilt als de tekst erop word getypt dan is het:

if(strcmp(cmd, "/swatvan", true)==0)
{
if(swatvan[playerid] == 1)
{
  GivePlayerMoney(giveplayerid,-10000);
DestroyPickup(pickup);
SetTimer("repickup", 1800000, 0);
swatvan[playerid] = 0;
}
}

ergens ertussen:

forward repickup();public respawn()
{
pickup = pickup = CreatePickup ( 1242, 2, 1503.3359, 1432.3585, 10.1191 );
}

Bewerkt: door mosweg
Geplaatst:

BEDANKT , het werkt , maar nu een laatste vraag voor dit onderdeel, hoe kan ik zorgen dat bepaalde vehlice niet respawne, want ze respawne nu op elkaar :S

Geplaatst: (bewerkt)

Als je in die auto blijft zitten dan verdwijnt die na 30 min. en komt hij waar hij oficeel eerst was.

Als er niemand in gaat dan gebeurt er niks.

Bewerkt: door mosweg
Geplaatst:
Als je in die auto blijft zitten dan verdwijnt die na 30 min. en komt hij waar hij oficeel eerst was.

Als er niemand in gaat dan gebeurt er niks.

jah maar ik heb bij een andere spawn, dat als hij bv /hoi typt er een auto komt te staan, maar als die auto weg is, en die omploft, spawn hij daar dus als dan iemand /hoi typs staan er twee ;S

Geplaatst: (bewerkt)

Ja dat klopt.

Mischien kun je dit voorkomen door:

Als je mijn vorige respawn auto codes erin hebt staan doe dan dit:

public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
if(Vehicle == 526){ // de voertuigid die je krijgt bij /hoi neerzetten
EraseVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid));
}
}
return 1;
}

Ik weet niet of het werkt maar mischien heb je een kans dat de auto nog bestaat als hij net ontploft.

je kan het in iedergeval eens proberen´, als ditniet lukt dan is er geen andere manier.

Bewerkt: door mosweg
Geplaatst:

ok bedankt ik ga kijke wat ik kan, maar ik start net mijn server op, en ineens is mijn geld / score / adminlvl weg?

hoe kan dit? wordt het om de zoveel tijd gereleased ofso?

Geplaatst:

nee, dan is het niet goed opgeslagen.

Maar meestal als het een paar keer goed gaat is het wel opgeslagen,

Ik heb zo iets nooit met account systemen gehad,

Dini slaat geijk op.

Geplaatst:

ik heb het gevonden, als ik een spawn kies zonder eerst in te loggen ga ik dood, dan slaat hij alleen op 1 death

en de rest 0 0 0 0, als je dan inlogt blijft dat hetzelfde, dus ik ga nu proberen het zo te maken dat je niet kunt spawne als je niet bent ingelogt,

Geplaatst: (bewerkt)

new logged[MAX_PLAYERS];
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
if (logged[playerid] == 0)
{
	ForceClassSelection(playerid);
	SetPlayerHealth(playerid,0);
	GameTextForPlayer(playerid,"~w~You must login~r~!!!!!",5000,5);
}
	return 1;
}

if(strcmp(cmd, "/login", true) == 0)
{
logged[playerid] = 1;
return 1;
}

Bewerkt: door mosweg
Geplaatst:

is niet meer nodig, ik heb het al opgelost met TogglePlayerControllable maar toch bedankt !.

als je wilt zou je deze vraag nog kunnen beantwoorden, ik heb op verschillende sites gezocht maar geen een werkte, ik heb nu dit checkpoint:

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)

{

{

GameTextForPlayer(playerid, "~r~You are here!", 3000, 5);

DisablePlayerCheckpoint(playerid);

}

return 1;

}

maar hoe kan ik er meer bij zetten? want ik wil er nog 2, dat moet volgens mij met iets van: check1 = blabla

maar dat werkte niet echt bij mij :S, alvast bedankt ;)

Geplaatst:

bedankt ik begin eraan als ik met /login /register klaar ben,

wat ik nu heb gemaakt is, dat als je niet ingelogt bent de gate niet open gaat, maar als je dus in de pickup loopt waardoor eigelijk de gate open moet gaan, maar omdat je niet ingelogt bent lukt dat niet, maar als je dan inlogt is de pickup weg, welke type spawn moet ik gebruiken waardoor de pickup altijd blijft staan? ik heb er een paar uitgeprobeer maar werke niet, als jij het zo weet gaat het sneller :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...