geso Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 Ik heb een week terug een 2e pc gekocht met een Windows 7 upgrade, Stel dat ik Windows 7 op de pc (wat nu nog vista is) wil installeren kan ik nadien als het me niet bevalt dan nog terug naar Vista??? Reageren
ikt Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 Als je een disc hebt van Vista, kan dat wel. Reageren
geso Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 Als je een disc hebt van Vista, kan dat wel. Nou, nee dus want ik heb hem dus gewoon bij een winkel gekocht als één computer, en zover als ik weet krijg je dan nooit een installatieschijf van het besturingssysteem mee. Reageren
Galiorix Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 Nou, nee dus want ik heb hem dus gewoon bij een winkel gekocht als één computer, en zover als ik weet krijg je dan nooit een installatieschijf van het besturingssysteem mee. Het ligt er aan wat voor merk je koopt, bij Medion krijg je altijd een disc met Windows erop bij de computer zelf. Wat je natuurlijk wel zou kunnen doen is naar de winkel gaan waar je de computer gekocht hebt en vragen of ze Windows Vista er weer opnieuw op willen zetten met de licentie die naar alle waarschijnlijkheid op de zij- of achterkant van je PC geplakt is. Reageren
GTAJoel Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 Volgens mij kun je ook gewoon 2 besturingssystemen op 1 pc hebben.. Volgens computeridee wel (pc magazine) Kijk anders maar op hun site voor meer info. Reageren
Rullez Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 Volgens mij kun je ook gewoon 2 besturingssystemen op 1 pc hebben.. Volgens computeridee wel (pc magazine)Kijk anders maar op hun site voor meer info. Dit kan ja, dit heet dacht ik multiboot. Reageren
ARRIE24 Geplaatst: 14 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2009 Dat kan multiboot, maar niet als je OEM hebt (en dat heb je anders had je geen update recht), want dat mag niet van Microsoft, en een upgrade gaat over je Windows Vista heen (dus normaal kun je niet terug). Als je een DVD hebt met recovery kun je terug, als je dit niet hebt heb je een recovery partitie, je kunt dan twee dingen doen een back-up maken van je harde schijf met een image tool (CloneZilla is gratis). of je gaat naar de winkel waar je de pc hebt gekocht en eist een Windows Installatie schijf op. Reageren
ikt Geplaatst: 15 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2009 Dat kan multiboot, maar niet als je OEM hebt (en dat heb je anders had je geen update recht), want dat mag niet van Microsoft, en een upgrade gaat over je Windows Vista heen (dus normaal kun je niet terug).Als je een DVD hebt met recovery kun je terug, als je dit niet hebt heb je een recovery partitie, je kunt dan twee dingen doen een back-up maken van je harde schijf met een image tool (CloneZilla is gratis). of je gaat naar de winkel waar je de pc hebt gekocht en eist een Windows Installatie schijf op. Dat kan wel oelewapper Reageren
geso Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2009 Dat kan multiboot, maar niet als je OEM hebt (en dat heb je anders had je geen update recht), want dat mag niet van Microsoft, en een upgrade gaat over je Windows Vista heen (dus normaal kun je niet terug).Als je een DVD hebt met recovery kun je terug, als je dit niet hebt heb je een recovery partitie, je kunt dan twee dingen doen een back-up maken van je harde schijf met een image tool (CloneZilla is gratis). of je gaat naar de winkel waar je de pc hebt gekocht en eist een Windows Installatie schijf op. Dat kan wel oelewapper Eh.. Op dit gebied ben ik een leek, (ik kan meer met allerlei software ), dus als iemand me dit iets duidelijker kan uitleggen. Wat ik er van begrijp is dat je een recovery dvd moet maken (waar alles dus nog vista was), en een backup van de harde schijf en dan later allemaal terugplaatsen? Reageren
ARRIE24 Geplaatst: 15 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2009 Dat kan multiboot, maar niet als je OEM hebt (en dat heb je anders had je geen update recht), want dat mag niet van Microsoft, en een upgrade gaat over je Windows Vista heen (dus normaal kun je niet terug).Als je een DVD hebt met recovery kun je terug, als je dit niet hebt heb je een recovery partitie, je kunt dan twee dingen doen een back-up maken van je harde schijf met een image tool (CloneZilla is gratis). of je gaat naar de winkel waar je de pc hebt gekocht en eist een Windows Installatie schijf op. Dat kan wel oelewapper Um hoe wil jij met een update een multiboot maken, oke ik weet wel een paar manieren, maar ik verwacht niet dat de gemiddelde computer gebruiker dat ook kan Voor je recovery, je zou een DVD met RECOVERY of zo moeten hebben, ik weet dat bij Acer je deze zelf moet branden via een of andere tool. Ik weet ook dat je bij HP zelf je recovery dvd moet branden, maar hoe dat daar werkt weet ik ook niet, kijk daarvoor even in de handleiding van je pc. Om te weten hoe CloneZilla werkt, kijk is op de site staat een enorme documentatie .. http://clonezilla.org/ Je hebt wel een externe harde schijf nodig, of je deelt even een mapje op een andere pc en schrijft daar de image naar toe .. Er zijn meer tools voor het maken van een image, een andere was PING, uitleg: http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?r...2314794&o=0 Reageren
Dvt Geplaatst: 15 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2009 Waarom zou je überhaupt terug willen? Het is sneller, heeft meer compatibiliteit, en zelfs een XP mode (dus een virtual PC voor programma's die alleen op XP of lager werken). Kortom: veel beter! Reageren
geso Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2009 (bewerkt) Waarom zou je überhaupt terug willen? Het is sneller, heeft meer compatibiliteit, en zelfs een XP mode (dus een virtual PC voor programma's die alleen op XP of lager werken). Kortom: veel beter! Waarom ik terug zou willen? geen idee! Het is namelijk niet mijn pc maar die van m'n ouders. Ikzelf houd Vista gewoon om dat ik mijn pc al voor de 'upgrade bij je vista'-releasedatum had. Dat kan multiboot, maar niet als je OEM hebt (en dat heb je anders had je geen update recht), want dat mag niet van Microsoft, en een upgrade gaat over je Windows Vista heen (dus normaal kun je niet terug).Als je een DVD hebt met recovery kun je terug, als je dit niet hebt heb je een recovery partitie, je kunt dan twee dingen doen een back-up maken van je harde schijf met een image tool (CloneZilla is gratis). of je gaat naar de winkel waar je de pc hebt gekocht en eist een Windows Installatie schijf op. Dat kan wel oelewapper Um hoe wil jij met een update een multiboot maken, oke ik weet wel een paar manieren, maar ik verwacht niet dat de gemiddelde computer gebruiker dat ook kan Voor je recovery, je zou een DVD met RECOVERY of zo moeten hebben, ik weet dat bij Acer je deze zelf moet branden via een of andere tool. Ik weet ook dat je bij HP zelf je recovery dvd moet branden, maar hoe dat daar werkt weet ik ook niet, kijk daarvoor even in de handleiding van je pc. Om te weten hoe CloneZilla werkt, kijk is op de site staat een enorme documentatie .. http://clonezilla.org/ Je hebt wel een externe harde schijf nodig, of je deelt even een mapje op een andere pc en schrijft daar de image naar toe .. Er zijn meer tools voor het maken van een image, een andere was PING, uitleg: http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?r...2314794&o=0 Bij PB krijg je de mogelijkheid om een recovery disk te maken ja, Maar hoe wil je dan later van Windows 7 terug naar Vista, de recovery disk slaat toch geen besturingssysteem op of wel? Deze recovery disk, gebruik je toch alleen om je register in op te slaan (is mij verteld) >>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<< Bewerkt: 15 augustus 2009 door Thundercover Reageren
ARRIE24 Geplaatst: 15 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2009 Deze recovery disk, gebruik je toch alleen om je register in op te slaan (is mij verteld) Register? Dan je verkeerd voorgelicht, een een recovery disk bevat het besturingssysteem in dit geval Windows Vista zoals het was toen je de pc kocht, dus als je die schijf gebruikt heb je Windows Vista terug maar niet je documenten games en alle andere dingen die je hebt geherinstalleerd. Dus voordat je terug gaat maak een back-up van je documenten en zo, en doe dit ook voordat je update in 99% van de gevallen gaat het goed, maar je zult net zien dat jij die 1% bent die een probleem heeft Reageren
geso Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2009 Oke, dit begrijp ik nu helemaal. Next question: Ik kom bij de Packard Bell-site voor de upgrade en hier wordt gevraagd naar een 'Creditcard number' met daaronder de Visa en Mastercard- logo's. Kan ik hier alleen met een Creditcard betalen?, want deze gebruik ik niet. Reageren
Dvt Geplaatst: 16 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 (bewerkt) Ok. Ja als het de PC van je ouders is, snap ik het wel. Want dan moeten die weer helemaal wennen en moet je weer dingen gaan uitleggen.. Althans, dat heb ik dan. Bewerkt: 16 augustus 2009 door Dvt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.