Jump to content

Artifacts en andere rare verschijnselen.


wesley123

Recommended Posts

hoi allemaal, ik speelde zojuist ff rFactor, en in dat spel had ik echt enorme last van artifacts en een soort van buizen op ht circuit, het was zelfs zo erg dat een artifact zo ver werd doorgetrokken dat ik een hele bocht niet meer kan zien. Ik heb hier eerder last van gehad, maar toen was het nooit een probleem aangezien het in mindere mate voorkwam. In Far Cry is het ook heel erg, en dat terwijl SIW en CCC zelf een temperatuur weergeven van max 30 graden. Ik had ongeveer 3 maanden geleden mijn koeler gedemonteerd om stof weg te zuigen, bij het hermonteren schoot ik een aantal keer uit met mijn schroevendraaier, in deze tijd heb ik, op Far Cry 2 na, nooit last gehad van artifacts en dergelijke, ik heb het eens gehad met GTA4, toen kwamen er buizen boven alleen de hooker modellen, verder niet. Wat is er/kan er nu kapot zijn? Het gaat hier om een HD2600XT Diamond.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat óf het geheugen óf de GPU gewoon aan het sterven is en volgens mij is daar weinig aan te doen... Computer hardware kan somehow heel slecht tegen schroevendraaiers, dus misschien dat je hem daarmee gekilled hebt.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Als je met de schroevendraaier tegen een leeg stukje PCB bent aangeschoten is er volgens mij niet zoveel aan de hand. Met het monteren van een moederbord schiet bij iedereen denk ik wel een keertje uit, of plaatst een schroefje verkeerd, zodat het contact maakt met de printplaat.

Het is het meest logisch, zoals Galiorix al zegt, dat je videokaart aan het overlijden is. Zeker als de temps niet hoog zijn. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de sensor kapot is, want 30c onder load is wel heel erg weinig.

Misschien een goede reden om bij je ouders te zeuren voor een nieuwe kaart. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

mijn ouders kunnen het neit betalen en zouden het sowieso niet betalen.

Ik heb er verder 2 jaar garantie op, du als de rekening nog te vinden is heb ik gewoon recht op een nieuwe.

Tijdens het monteren van de GPU koeler schoot ik een 2 tal keer uit op op het gezicht een leeg stukje van het bord. Ik krijg nu ik dit merk steeds meer het vermoeden dat mijn videokaart kapot is gelevert, ik bedoel, hij voldoet aan de recommended eisen van Far Cry 2, er is geen fatsoenlijke fps uit te persen, op low ook niet, ik heb de grootste moeite om boven de 30 te blijven, same for rFactor, die voldoet toch echt ruim aan de eisen ik zou hem denk ik wel op high kunnen(het is een 2005 spel), dat word medium. De eerste 2 weken deed hij het goed, daarna kreeg ik steeds meer problemen, gta sa draaide ik op high zonder problemen, met enb erbij, dat kon ineens niet meer, met enb uit had ik nog de grootste moeite, eveneens voor rFactor, draaide ik de eerste weken zonder enige moeite op high, dat lukte niet meer. De temperatuursensor kan niet kapot zijn, tenzij hij kapot gelevert werd, hij heeft altijd al 13 graden idle(bij hogere temperaturen 15) en op full load max 30-35 aangegeven.

Ik had de pc op alternate samengestelt, maar hoe werkt het qua garantie? ik heb dat namelijk nooit gecheckt.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

nou ik snap er weinig van ik heb bij algemene informatie gekeken, en daar staat dat je moet retourneren etc. maar dan is het nog vaag.

Neem telefonisch contact op, misschien kunnen ze je daar beter verder helpen. En je kunt ook gaan bekvechten, dat komt overtuigender over dan een slap mailtje. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

nou ik snap er weinig van ik heb bij algemene informatie gekeken, en daar staat dat je moet retourneren etc. maar dan is het nog vaag.

Neem telefonisch contact op, misschien kunnen ze je daar beter verder helpen. En je kunt ook gaan bekvechten, dat komt overtuigender over dan een slap mailtje. :puh:

Ik heb meerdere keren gebeld met de klantenservice van Alternate en het zijn altijd hele vriendelijke mensen en je komt altijd wel tot een goede oplossing, maak je daar maar geen zorgen om. :)

Sowieso sta jij, mocht de kaart kapot zijn, volledig in je recht als je vervanging wil. Ze kunnen de kaart sowieso uitproberen en misschien kunnen zij dan verklaren waarom hij niet voldoende presteerd.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb net een mailtje gestuurt waarin ik duidelijk het probleem heb uitgelegd en heb gevraagt over hoe het werkt met de garantie, dus ik krijg wss maandag een mail terug.

Het kan naast een videokaart probleem net zo hard een moederbord probleem zijn of een kabel probleem denk ik zo, maar dat verwacht ik iig niet. Nu met de garantie heb ik sowieso recht op een vervangende kaart, nu is alleen ene klein probleem dat de HD2600XT(die ik dus heb), niet meer gemaakt word, hoe gaat eht dan in zijn werk? dat vraag ik me namelijk heel erg af, kan ik dan een vervangende kaart kiezen ofzo? ik peer hem liever bij ati omdat hun drivers echt enorm zuigen(z fighting etc. daar heeft nVidia geen last van).

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb net een mailtje gestuurt waarin ik duidelijk het probleem heb uitgelegd en heb gevraagt over hoe het werkt met de garantie, dus ik krijg wss maandag een mail terug.

Het kan naast een videokaart probleem net zo hard een moederbord probleem zijn of een kabel probleem denk ik zo, maar dat verwacht ik iig niet. Nu met de garantie heb ik sowieso recht op een vervangende kaart, nu is alleen ene klein probleem dat de HD2600XT(die ik dus heb), niet meer gemaakt word, hoe gaat eht dan in zijn werk? dat vraag ik me namelijk heel erg af, kan ik dan een vervangende kaart kiezen ofzo? ik peer hem liever bij ati omdat hun drivers echt enorm zuigen(z fighting etc. daar heeft nVidia geen last van).

Wacht, garantie wil niet meteen zeggen dat je een nieuwe kaart krijgt... Als iets door jouw toedoen verkeerd is gegaan, dan is het gewoon je eigen schuld en krijg je helemaal niks. Aangezien de kaart niet meer gemaakt wordt, denk ik dat je een vergelijkbare vervangende kaart mag uitkiezen, maar dat weet ik niet zeker.

Link to comment
Delen op andere websites

nee okee, maar ik dnek niet dat ze zomaar kunnen zien dat ik een paar keer met de schroevendraaier ben uitgeschoten :7 , ik had zelf direct op schade gecheckt, toen geen probleem, ook geen artifacts.

Ik wacht wel op hun mail en hun instructies en dan zie ik het wel, de kaart zelf kostte 65 euro, dus dan neem ik aan dat ik dan ook weer zelf een kaart voor 65 euro kan kiezen(niet dat daar geweldig spul voor te krijgen is)

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt trouwens helemaal geen recht meer op garantie. Je hebt tenslotte de koeler gedemonteerd en dan vervalt meteen het recht op garantie (tenzij het een EVGA kaart is).

Wat niet weet wat niet deert, zolang het niet zichtbaar is zal het niet zo veel uitmaken.

Link to comment
Delen op andere websites

het is ook niet te zien dat de koeler ge demonteerd is, ik neem iig aan dat ze de kaart niet met microscopen gaan bekijken of ik toevallig de kaart heb gedemonteerd.

Ook vandaag ff weer wat spellen gedaan, het lijkt erop dat de temperatuursensor kapot is(of het is gewoon een andere bug in het bios waardoor temperaturen fout worden weer gegeven), ik voel ff aan de zijkant van het bord en dat is echt geen 30 graden, dat weet ik heel zeker. Nadat ik verder speelde ontstonden er langzaamaan ook steeds meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...