Jump to content

Splash Text

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb de tutorial van Matthijs gevolgd. Mijn resultaat ziet er anders uit maar ik vind hem toch wel mooi :Y

post-1-1250234134.png

C&C Plz

Geplaatst:

Ik vind hem een beetje te druk vergeleken met de outcome van Matthijs. De splatters gaan een beetje kris kras door de letters heen, waardoor de kwaliteit minder wordt. Had je het een beetje minder druk gemaakt, dan had het een mooie signature geweest.

Geplaatst:
Ik vind hem een beetje te druk vergeleken met de outcome van Matthijs. De splatters gaan een beetje kris kras door de letters heen, waardoor de kwaliteit minder wordt. Had je het een beetje minder druk gemaakt, dan had het een mooie signature geweest.

Ik zal morgenavond eens kijken om het op te lossen. Morgen drukke dag namelijk

Ik vind die letters echt vet mooi! alleen ik zou die achtergrond veranderen, een andere kleur ofzo.

Dat juist niet... Als ik het een andere kleur geef past het niet meer bij elkaar.

Geplaatst:

Ik zou de achtergrond kleur ietsje pietsje feller maken. :puh:

Ook zijn de letters iets te druk.

Eventueel een filter op de achtergond zou ook mooi zijn, hierbij denk ik dan aan de filters: Ocean Riple, Glass, Spatter.

Dit is natuurlijk alleen mocht je photoshop gebruiken.

Geplaatst:

Twee dingen waar je nog wat aan kunt sleutelen in mijn ogen: De scherpte en de drukte. De nadruk ligt natuurlijk op het effect van je letters, en door die een keer te verscherpen leg je een beter accent op het totaalplaatje. Ik vind het bij jou echter té scherp en daar wordt het ook ietwat pixelig door. Een tandje minder scherp zou al een wereld van verschil zijn, denk ik.

Dan puntje twee de drukte. Tja.. het is moeilijk om een goede balans te vinden en het is vast ook een smakenkwestie, maar spetter met mate. :puh: Mijn eerste versie was net zo druk als deze en op één of andere manier beviel me dat wel. Maar desondanks ben ik toch gaan kijken of het niet wat aantrekkelijker kon. En wat bleek: Met minder spetters ligt de focus véél beter op het effect en dat is uiteindelijk toch je doel. Het is nu een grote wirwar van spetters, alles loopt door elkaar en achter al die chaos blijken dan letters te staan. Probeer stukken letters vrij te houden, gum losse spetters weg of zet desnoods de letters nog iets verder uit elkaar. Succes!

Geplaatst:
Twee dingen waar je nog wat aan kunt sleutelen in mijn ogen: De scherpte en de drukte. De nadruk ligt natuurlijk op het effect van je letters, en door die een keer te verscherpen leg je een beter accent op het totaalplaatje. Ik vind het bij jou echter té scherp en daar wordt het ook ietwat pixelig door. Een tandje minder scherp zou al een wereld van verschil zijn, denk ik.

Het jammere is dat ik niets scherper heb gemaakt :N Omdat ik een andere tool kreeg als ik op de sneltoets drukte, en ik de tools ook niet echt kon vinden :N Kun je dat misschien uitleggen? :engel:

Dan puntje twee de drukte. Tja.. het is moeilijk om een goede balans te vinden en het is vast ook een smakenkwestie, maar spetter met mate. :puh: Mijn eerste versie was net zo druk als deze en op één of andere manier beviel me dat wel. Maar desondanks ben ik toch gaan kijken of het niet wat aantrekkelijker kon. En wat bleek: Met minder spetters ligt de focus véél beter op het effect en dat is uiteindelijk toch je doel. Het is nu een grote wirwar van spetters, alles loopt door elkaar en achter al die chaos blijken dan letters te staan. Probeer stukken letters vrij te houden, gum losse spetters weg of zet desnoods de letters nog iets verder uit elkaar. Succes!

Bedankt voor de tips :) Ik zal eens een nieuwe proberen te maken :Y

Geplaatst:
Het jammere is dat ik niets scherper heb gemaakt :N Omdat ik een andere tool kreeg als ik op de sneltoets drukte, en ik de tools ook niet echt kon vinden :N Kun je dat misschien uitleggen? :engel:

Niks scherper gemaakt!? :cab: Dan ben ik wel erg benieuwd naar de tool die je gebruikt hebt. Of heb je misschien een plug-in geïnstalleerd?

De laatste stap spreekt verder voor zich:

1. Je maakt een nieuwe layer boven alle andere layers.

2. Je gaat naar Image > Apply Image.

3. Je gaat op de apply image layer naar Filter > Sharpen > Sharpen.

Als er nog iets onduidelijk is dan hoor ik het graag.

Geplaatst: (bewerkt)

Niks scherper gemaakt!? :cab: Dan ben ik wel erg benieuwd naar de tool die je gebruikt hebt. Of heb je misschien een plug-in geïnstalleerd?

De laatste stap spreekt verder voor zich:

1. Je maakt een nieuwe layer boven alle andere layers.

2. Je gaat naar Image > Apply Image.

3. Je gaat op de apply image layer naar Filter > Sharpen > Sharpen.

Als er nog iets onduidelijk is dan hoor ik het graag.

Sharpen heb ik al drie keer gebruikt :YMaar ik heb het over de:

• Twirl Clockwise Tool
  • Pucker Tool
  • Turbulence Tool

Die heb ik in CS2 niet kunnen vinden :N

EDIT:

Ik heb een V2:

post-1-1250596023.png

Deze keer met mijn eigen voornaam en met meer moeite :puh: (vorige keer had ik geen zin om er zo veel tijd voor te nemen :7)

Bewerkt: door Zamg0d1
Sharpen heb ik al drie keer gebruikt :Y

Sharpen is juist verscherpen. :puh: Beperk het verscherpen in de volgende versie tot één keer.

Maar ik heb het over de:

• Twirl Clockwise Tool
  • Pucker Tool
  • Turbulence Tool

Die heb ik in CS2 niet kunnen vinden :N

Deze tools vind je aan de linkerzijde in het Liquify menu:

post-7574-1250596479_thumb.png

edit: Je V2 ziet er al een stuk beter uit! Zet de spetters zoveel mogelijk aan de buitenkant van je letters (op de blauwe stukken) en probeer te voorkomen dat je dezelfde vormen terugziet. Een vorm vaker gebruiken is prima, maar gum dan een gedeelte weg of draai ze een kwartslag.

Bewerkt: door -Matthijs-
Geplaatst:
edit: Je V2 ziet er al een stuk beter uit! Zet de spetters zoveel mogelijk aan de buitenkant van je letters (op de blauwe stukken) en probeer te voorkomen dat je dezelfde vormen terugziet. Een vorm vaker gebruiken is prima, maar gum dan een gedeelte weg of draai ze een kwartslag.

Ik had de tools ook zojuist gevonden :7 Maarja, ik heb er niet veel gebruik van gemaakt aangezien ik neit echt begreep hoe ze werkten :schater: Maar ik zal het eens proberen :Y De enige vorm die ik meerdere malen heb gebruikt is het rechte gedeelte die je in de N ziet en ook in de verticale lijn van de K. Maar ik moet dus zoveel mogelijk de spetters in de blauwe gedeelten zetten? :)

Ik heb een V3 gemaakt (mijn oude V2 bewerkt), veel verschil is er niet maar ik vind de V3 toch wel mooier :Y

Text-Splash-V3-Own-Name.png

Misschien een tutorial over hoe je een spetter mooi bij je letter krijgt :puh: Of daar meer aandacht aan schenken in je tut :Y

Bewerkt: door Zamg0d1

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...