Jump to content

Bios laad langzaam


gta-pilot

Recommended Posts

Hallo

Ik heb sinds een tijdje een paar problemen met mijn BIOS op mijn ConRoe1333-D667 R1.0 van ASRock. Normaal gesproken gaat het heel snel dat hij alles gaat nalopen. Maar nu nietmeer. Hij doet er nu wel een paar minuten over voordat hij alles heeft gevonden. In het begin ging het nog langzamer maar na wat googelen heb ik een mogelijke oplossing maar die heeft het iets verbeterd. Dat was alles er uit halen aan componenten behalve de CPU en 1 mem strip en dan steeds eentje er bij doen en dan aanzetten. maar ik zou toch graag willen dat hij weer op een normaal tempo opstart. Zou iemand mij kunnen helpen?

Bewerkt: door gta-pilot
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien even de CMOS data clearen zodat alle instellingen weer gewoon gereset worden..? Misschien dat hij op de standaart settings wel gewoon snel boot. Je zou even de handleiding erbij moeten pakken om te kijken hoe je de CMOS data kan resetten, aangezien dat niet op het internet is te vinden voor jouw model moederbord... Ik verwacht dat je voor 30 seconden een jumper moet verplaatsen, maar ik zou niet weten welke jumper dat is.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je BIOS checks heel langzaam gaan zou ik toch vrij snel uitgaan van een kapot geheugenplaatje. Welke test duurt tijdens het opstarten vooral heel lang? Ik zou er vanuit gaan dat dat onderdeel aan vervanging toe is.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je BIOS checks heel langzaam gaan zou ik toch vrij snel uitgaan van een kapot geheugenplaatje. Welke test duurt tijdens het opstarten vooral heel lang? Ik zou er vanuit gaan dat dat onderdeel aan vervanging toe is.

Alles

Maar ik heb al besloten een nieuw mobo + geheugen te kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...