Jump to content

onmogenlijke: texdraw color werkt niet?


mosweg

Recommended Posts

Ik probeer een naam in een andere kleur te krijgen als zijn healt lager gaat (met textdraw)

dit is de code:

forward t1();public t1()
{
new string[256];
new TP = 0;
	for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)
	{
		if(IsPlayerConnected(i) == 1)
		{
			if(T1[i] == 1)
			{
				TP++;
				new pname[MAX_PLAYER_NAME];
				GetPlayerName(i, pname, sizeof(pname));
				new Float:health;
				GetPlayerHealth(i,health);

				if(TP == 1){

				format(string, sizeof(string), "%s", pname);
				TextDrawSetString(P1,string);

				if (health > 90.0){SendClientMessage(i,0x00E800FF,"test i"); TextDrawColor(P1, 0x00DD00FF); SendClientMessage(i,0x00FF00FF,"test 2");}
				if (health < 60.0){TextDrawColor(P1, 0xFF8000FF);}
				if (health < 80.0){TextDrawColor(P1, 0xFF0000FF);}
				}

				if(TP == 2){
				format(string, sizeof(string), "%s", pname);
				TextDrawSetString(P2,string);}

				if(TP == 3){
				format(string, sizeof(string), "%s", pname);
				TextDrawSetString(P3,string);}

			}
		}
	}
}

Ik krijg de text "test i" en "test 2" wel maar de klur blijft hetzelfde (bij ongamemode init heb ik geen kleur gedaan maar dan krijg ik gewoon grijs maar de kleur veranderd niet bij healt) Deze code hoort zo toch te werken?

Bewerkt: door mosweg
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu ook al COLOR_GREEN geprobeerd maar dat werk ook niet.

Is het niet mogenlik om later een textdraw textkleur te veranderen?

Kan iemand me vertellen of het kan of niet kan,

Bewerkt: door mosweg
Link to comment
Delen op andere websites

Textdraw is een functie om eigen teksten te tonen op het beeldscherm, het heeft niets te maken met de nametag van een speler. Met TextdrawSetString kun je de string wijzigen van een Textdraw.

Voor meer informatie neem even een kijkje op de wiki van SA:MP: klik

Bewerkt: door Azer
Link to comment
Delen op andere websites

string lukt ook ik krijg mijn naam in beeld, maar de kleur werkt niet, het werkt alleen als ik het bij ongamemodeinit zet maar ik wil je juist veranderen in een timer

TextDrawColor(P1, 0x00DD00FF);

werkt gewoon niet meer bij de timer

Bewerkt: door mosweg
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het even geprobeerd en dat werkt wel.

alleen wel jammer dat er dan wel direct een limiet op de kleuren zit. ik wou doen dat elke -10 van je healt de kleur donkerder rood zal worden maar dat lukt niet met de ~r~

EDIT: met ~h~ kan ik het lickter maken dus nu kan ik wel van lickt naar donker-rood

Bewerkt: door mosweg
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...