Jump to content

Nieuwe pc: JoshTheBoss


JoshTheBoss

Recommended Posts

Ik heb laatst een topic geopend met de vraag of iemand een pc zou kunnen vormen. Maar ik ben er net achter gekomen dat mijn ouders liever hebben dat ik een "pre-made" pc koop. Dus, ik heb een vraag, ik heb meerdere opties en zal ze noemen.

Optie 1, de niet "pre-made".

Klikkie!

Optie 2, een Acer gamepc.

Klikkie!

Optie 3, gewoon een pc.

Klikkie!

Optie 4, nog een pc.

Klikkie!

Natuurlijk zijn er nog meer pc's. Hetgeen dat mijn nieuwe pc moet berijken is GTA IV op high.

Mijn vraag: Wat is de beste optie? En als die er niet tussen staat, welke (pre-made) pc raad jij me aan?

Alvast bedankt,

Josh

Bewerkt: door JoshTheBoss
Link to comment
Delen op andere websites

even voor de duidelijkheid, je kunt ook gewoon je systeem in elkaar laten zetten en er eventueel nog meer garantie bij kopen als dat is waar je ouders op doelen dat ze zo graag een "premade" computer willen.

Precies hetzelfde eigelijk, behalve dan dat je er geen merk op hebt staan en je zelf alles kunt kiezen.

nadeel aan premades zijn gewoon dat er ALTIJD wel iets mis mee is, vaak traag geheugen, goedkoop moederbord, goede processor maar weer mindere grafische kaart, mindere processor met weer een te dikke grafische kaart etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Optie 2, een Acer gamepc.

Klikkie!

Optie twee is de beste van de drie pre-made pc's. Maar die is zo geweldig hard overpriced. Even vergelijken:

Acer - premade

Core 2 Quad Q8200 - AMD Phenom II X4 955

Nvidia Geforce GTX260 - Ati Radeon HD4890

4 gig DDR2 geheugen - 4 Gig DDR3 geheugen

640 gig HDD - 500 Gig HDD

Vista home premium - Vista Home Premium

1000 euro - 880 euro

De premade is in alle opzichten beter, behalve dan de opslagcapaciteit. Maar voor 20 euro meer kan je bij je premade ook een HDD krijgen van 640 gig.

Dus ofwel koop je een overpricede premade pc voor 1000 euro, ofwel koop je een betere custom-built pc voor minder geld. Probeer echt je ouders te overhalen om eentje te bestellen bij Azerty. Ze stellen 'm voor je samen (moet je wel nog bij je lijstje zetten denk ik) en leveren hem, en je kan nog een tijdje voort. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

ik kan mijn ouders wel overhalen met deze feiten (en dat ga ik doen :D ). Maar ik heb een paar vraagjes over mijn zelfgemaakte pc.

Klikkie!

Hij heeft voor zover ik weet alles compleet met 1 jaar garantie en hij wordt in elkaar gezet door Azerty. Nu mijn vragen: Is hij compleet en presteert hij goed? Heb ik meer koeling nodig?

(alvast) bedankt,

Josh

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk zou ik een andere kast nemen voor wat meer geld, aangezien die investering later van pas komt. Een goede kast is bijvoorbeeld de Coolermater CM690, heel ruim, goede airflow etc. Voor de rest zou ik een andere koeler nemen, in dit geval voor 5 euro meer de machtige Scythe Mugen 2. De computer is verder goed samengeteld.

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk zou ik een andere kast nemen voor wat meer geld, aangezien die investering later van pas komt. Een goede kast is bijvoorbeeld de Coolermater CM690, heel ruim, goede airflow etc. Voor de rest zou ik een andere koeler nemen, in dit geval voor 5 euro meer de machtige Scythe Mugen 2. De computer is verder goed samengeteld.

cm690 heel luxe kast voor weinig geld! in mijn bezit

scythe mugen 2 goeie koeler! ook in mijn bezit

maar ik zou ander geheugen nemen bv kingstone dan ben je zeker van goeie geheugen

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk zou ik een andere kast nemen voor wat meer geld, aangezien die investering later van pas komt. Een goede kast is bijvoorbeeld de Coolermater CM690, heel ruim, goede airflow etc. Voor de rest zou ik een andere koeler nemen, in dit geval voor 5 euro meer de machtige Scythe Mugen 2. De computer is verder goed samengeteld.

cm690 heel luxe kast voor weinig geld! in mijn bezit

scythe mugen 2 goeie koeler! ook in mijn bezit

maar ik zou ander geheugen nemen bv kingstone dan ben je zeker van goeie geheugen

kingston*

team elite komt mij ook niet bekend voor inderdaad, pak OCZ ofzo, en zoals galiorix al zei die paar euro meer voor scythe mugen 2 zeker doen.

Link to comment
Delen op andere websites

>>zoiets<< dus. :)

Scythe Mugen 2 is 7 euries duurder, en het geheugen van OCZ is net 10 euro meer. Prachtige setup voor je geld. :Y

Edit:

Heb er even een voeding bijgestoken die net iets goedkoper maar even goed is, ik spreek uit ervaring. :Y

Antec Earthwatts 650 watt. Erg stil en je hebt er geen problemen mee.

Uiteindelijke lijst: >>klik<<

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...