Jump to content

Heb ik een P4 hypertreading?

Recommended Posts

Geplaatst:

Gegevens via Dxdiag:

Time of this report: 8/16/2009, 18:24:11

Machine name: RUTGER-722A81B5

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.090206-1234)

Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)

System Manufacturer: MEDIONPC

System Model: MS-7012

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs)

Memory: 1792MB RAM

Page File: 227MB used, 2567MB available

Windows Dir: C:\WINDOWS

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

DX Setup Parameters: Not found

DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode

• Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

13

• ikt

10

• Galiorix

5

• QinX

4

Top Posters In This Topic

Geplaatst: (bewerkt)
Ja, aangezien er geen dual core Pentium 4's bestaan. ^_^

wat was ook alweer het voordeel hiervan?

Edit: er bestaat wel een duel core prossecor op bassis van P4 namelijk Pentium D

Bewerkt: door onbekendeIV
Geplaatst:
Ja, aangezien er geen dual core Pentium 4's bestaan. ^_^

wat was ook alweer het voordeel hiervan?

Nou, in de Pentium 4 serie bracht het niet echt zoveel voordeel, maar met de nieuwe i7 serie brengt het veel voordelen met multi threaded applicaties, bijvoorbeeld het encoden van film of het renderen van 3D afbeeldingen...

Geplaatst:

het werkt in feite hetzelfde als een dual core, 2 threads, dus 2 aanvragen tegelijk uitvoeren.

Bij Hyperthreading word geloof ik de 64 bits bus in 2en gedeeld(x86-64 technologie, 64 bits processors) waardoor je effectief 2x een 32 bits instructie hebt. wil je echt weten hoe het werkt dan kan je ff op wikipedia kijken.

Als HyperTreathing precies hetzelfde zou zijn als een Dual Core processor, had Intel die hele Pentium Dual Core niet hoeven te maken. Dat zijn namelijk gewoon 2 aan elkaar geplakte Pentium 4 Presscot processors. Maar Hypertreathing heeft wel zijn voordelen in een P4. Maar helemaal gelijk aan een Dual Core is het niet.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

:-(

Meh, Pentium IV of Pentium IV HT, beide stellen niet zo veel meer voor.

klopt zie deze tabellen van computer totaal uit januari 2003

Sorry voor de slechte foto :-(

Geplaatst:
Meh, Pentium IV of Pentium IV HT, beide stellen niet zo veel meer voor.

zegt de computerkenner dan, terwijl ik GTA SA lekker op high zit te spelen met me crappy Pentium 4 en 512 MBytes ram computertje :dans:

Geplaatst:
zegt de computerkenner dan, terwijl ik GTA SA lekker op high zit te spelen met me crappy Pentium 4 en 512 MBytes ram computertje :dans:

Zegt de noob die denkt dat GTA San Andreas een zwaar spel is.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

(SA is wel nog n zwaar spel als je hem op high zet, op een 6 of 7 jaar oude Office PC XD)

(SA is wel nog n zwaar spel als je hem op high zet, op een 6 of 7 jaar oude Office PC XD)

Eigenlijk niet. GTA SA is helemaal niet CPU-dependant, meer GPU.

Maar een Pentium 4 is wel een volhoudertje, Mijn Pentium 4 + 9600GT kan CoD5 op medium/high aan met 30FPS gemiddeld. Hij kan GTA IV op high textures en de rest low in combinatie met een HD4830 (behalve schaduwen, high) met circa 18FPS. Crysis gaat op High/medium met 20FPS met hulp van een HD4830.

Maar Core 2's zijn leuker. En i7s zijn al helemaal goed. Maar toch lekker dan een processor van 2 generaties geleden nog prima games aan kan.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

18 FPS in GTA IV: :dans: 20 FPS in Crysis: :dans::dans:

Crysis loopt past soepel bij 40/45 FPS of meer, dat weet ik uit ervaring. GTA IV is op 18 FPS ook niet echt speelbaar. Dus zo erg hoef je niet te komen opscheppen.

Geplaatst:

18 FPS in GTA IV: :dans: 20 FPS in Crysis: :dans::dans:

Crysis loopt past soepel bij 40/45 FPS of meer, dat weet ik uit ervaring. GTA IV is op 18 FPS ook niet echt speelbaar. Dus zo erg hoef je niet te komen opscheppen.

eigenlijk is er een vuistregel.

om een FPS als speelbaar te zien is 60fps aanbevolen, voor RPG's en sommige third person games is dit rond de 45fps en voor RTS is 20 als genoeg.

Geplaatst:

Ik heb in Crysis rond de 45 FPS op High (zonder AA) en ik vind het vrij soepel lopen. Dus het is eigenlijk niet op elk mens van toepassing.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...