alex.naoumov Geplaatst: 17 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2009 Hello Gta'ers. Alle players in mijn server crashen vaak als een van ze op een plek is met veel objects. Ze crashen ook allemaal na een gm, dat gebeurt altijd. Ik heb maar een filterscript en dat is YSI.pwn, dat zijn mijn objects, het zijn er rond de 7000. En ik heb een GM van rond de 4k regels waar een admin system in zit die geen gebruik maakt van dini en dudb. Kan het zijn dat de mensen crashen door de OnPlayerUpdate? : public OnPlayerUpdate(playerid) { new Float:Health; GetPlayerHealth(playerid,Health); if(Health != OldHealth[playerid] && OldHealth[playerid] >= Health+5) { if(IsPlayerConnected(playerid)) { if (Health < 20) { SendClientMessage(playerid, red, "You can heal yourself with /heal (-5000)"); } } } OldHealth[playerid] = Health; //areas if(PlayerInArea(playerid,Areas[0][1],Areas[0][2],Areas[0][3],Areas[0][3]))// Areas[area-id][float] {// maffia house if(AreaPlayerid[playerid] == 1) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Maffia House"); AreaPlayerid[playerid] = 0; return 1; } } if(PlayerInArea(playerid,Areas[1][1],Areas[1][2],Areas[1][3],Areas[1][3])) {// DM grove if(AreaPlayerid[playerid] == 1) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "DM grove"); AreaPlayerid[playerid] = 0; return 1; } } if(PlayerInArea(playerid,Areas[2][1],Areas[2][2],Areas[2][3],Areas[2][3])) {// safe area trampo 1 if(AreaPlayerid[playerid] == 1) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "trampo 1 safe area"); AreaPlayerid[playerid] = 0; return 1; } } return 1; } Dit moet echt zo snel mogelijk worden gefixt, server staat op hosted tab en er zijn veel klachten laatste tijd. Mensen willen ook geld doneren, maar dat kan dus ook niet doorgaan omdat het slecht gaat met mijn server. Help mij aub, eventueel via MSN op aanvraag. Gr, Alex >>> Door Sandra: Ondertitel aangepast: Caps + 10 uitroeptekens is niet nodig<<< Reageren
Sandra Geplaatst: 17 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2009 Dat zou kunnen, je moet echt niet teveel code hebben in je OnPlayerUpdate-callback aangezien die callback wel 20 of 30 keer per seconde wordt gecalled. Weet je ook zeker dat je niet meer dan 150 objecten tegelijkertijd laat zien per speler? Reageren
alex.naoumov Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2009 Dat zou kunnen, je moet echt niet teveel code hebben in je OnPlayerUpdate-callback aangezien die callback wel 20 of 30 keer per seconde wordt gecalled.Weet je ook zeker dat je niet meer dan 150 objecten tegelijkertijd laat zien per speler? Dat weet ik niet zeker. Ik weet niet waar de spelers zich hele tijd bevinden :'). Ik kan wel even de mappen controleren ja. Mappen zijn namelijk erg groot. Bedankt ik zal ff kijken. Ps, ben jeweer terug bij sa-mp ? Reageren
opacool6 Geplaatst: 17 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2009 Probeer het is eens zonder die area's het kan nog wel is zo zijn dat hij dan te vaak moet checken waar je bent Reageren
Sandra Geplaatst: 17 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2009 Met zoveel objecten in je server moet wel een object-streamer gebruiken. Deze zorgen ervoor dat alleen de 150 meest dichtstbijzijnde objecten bestaan per speler. Want als er meer dan 150 objecten ge-create zijn voor een speler, wordt de kans erg groot dan zijn/haar client crasht. Ps, ben jeweer terug bij sa-mp ? Een beetje wel ja Reageren
alex.naoumov Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2009 (bewerkt) Met zoveel objecten in je server moet wel een object-streamer gebruiken. Deze zorgen ervoor dat alleen de 150 meest dichtstbijzijnde objecten bestaan per speler. Want als er meer dan 150 objecten ge-create zijn voor een speler, wordt de kans erg groot dan zijn/haar client crasht.Ps, ben jeweer terug bij sa-mp ? Een beetje wel ja , Nou, in mijn eerst post heb ik gezegd over een filterscript YSI met 7k aan objecten is dus mijn streamer . Het kan waarschijnlijk wel zo zijn dat er meer dan 150 objects in de buurt van speler zijn die dan laden. Of is er een limiet dat hij bij 150 ofzo stopt? En wacht eens, dan zou er toch maar een client crashen? Bewerkt: 17 augustus 2009 door alex.naoumov Reageren
Sandra Geplaatst: 17 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2009 Het kan waarschijnlijk wel zo zijn dat er meer dan 150 objects in de buurt van speler zijn die dan laden. Of is er een limiet dat hij bij 150 ofzo stopt? Dat is dan inderdaad een probleem. Het object-limiet is 150. tussen 150 en 250 is mogelijk maar instabiel. Daarboven zal de client zeker crashen. Reageren
alex.naoumov Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2009 Het kan waarschijnlijk wel zo zijn dat er meer dan 150 objects in de buurt van speler zijn die dan laden. Of is er een limiet dat hij bij 150 ofzo stopt? Dat is dan inderdaad een probleem. Het object-limiet is 150. tussen 150 en 250 is mogelijk maar instabiel. Daarboven zal de client zeker crashen. Maar crasht er dan ook een client of allemaal? Reageren
Sandra Geplaatst: 17 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2009 Dat ligt eraan, als het er maar bij 1 speler teveel objecten tegelijkertijd geladen worden, crasht alleen die speler. Als de objectsteamer bij iedereen die fout maakt, crashen alle spelers.... Reageren
alex.naoumov Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Dat ligt eraan, als het er maar bij 1 speler teveel objecten tegelijkertijd geladen worden, crasht alleen die speler. Als de objectsteamer bij iedereen die fout maakt, crashen alle spelers.... Het is niet mijn object streamer, maar mijn gm. Ik heb even snel een andere gm gemaakt om filterscripts te testen en er zaten zo'n half uur gemiddeld 20 mensen in mijn server zonder te crashen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.