Jump to content

HOE en WAT ?

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo ik heb een sa:mp server

maar heb op wiki sa-mp gekeken zag ik veel Scripting Functions

als ik in mijn spel ga heb ik die functions niet eens :S kan niet eens level zetten

en heb dus ook verder gekeken en kreeg codes , :

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)

{

new string[32];

//Award $10,000 to the killer

GivePlayerMoney(killerid, 10000);

format(string, sizeof(string), "You now have %d.", GetPlayerMoney(killerid));

SendClientMessage(killerid, 0xFFFFFFAA, string);

}

zo een voor 1 functie

alleen waar moet ik dit inzetten om die functie te laten werken in mijn spel ?

iemand?

>>> Door Sandra: Verplaatst naar SA:MP Scripting<<<

Geplaatst:

Zoals je kunt zien is dit een OnPlayerDeath-callback. Als je eigen OnPlayerDeath-callback nog leeg is, dan vervang je die callback met deze. Anders zet je de code die in deze callback staat bij je eigen OnPlayerDeath-callback.

Geplaatst: (bewerkt)
Zoals je kunt zien is dit een OnPlayerDeath-callback. Als je eigen OnPlayerDeath-callback nog leeg is, dan vervang je die callback met deze. Anders zet je de code die in deze callback staat bij je eigen OnPlayerDeath-callback.

wat is OnPlayerDeath-callback ?

en waar zet je die code dan ?

Bewerkt: door daflaar
Geplaatst:
Lees mijn =>beginners-tutorial<= door en dan met name het stukje "Indeling van een script". Daarin staat uitgelegd wat callbacks zijn ;)

Succes ermee!

aah heb het al ;) gwn alles in 1 gedownload lol

Lees eens het eind van mijn beginnersgids, daarin staat dat het stom is om te beginnen met dingen te downloaden en dat je beter zelf dingen kan gaan maken ;)

Lees eens het eind van mijn beginnersgids, daarin staat dat het stom is om te beginnen met dingen te downloaden en dat je beter zelf dingen kan gaan maken ;)

Je hebt helemaal gelijk,

Met dingen downloaden snap je er niks van en je kunt er dan weinig aan veranderen omdat je niet weet hoe het is gemaakt.

Ik begon eerst ook met downloaden maar ik kon er niks mee, ik snapte er niks van.

Met een paar goede tutorials ben ik begonnen en nu script ik lekker achterelkaar door, en ik weet ook wat er in mijn filterscripts staan dus als ik iets extra's erin wil maken is dat zo gebeurd.

Bewerkt: door mosweg
Geplaatst:

Als je de normale dingen weet, zoals cars spawnen, pickups, etc. etc. dan kan je gaan experimenteren met een script

( Daar heb ik zelfs een aparte map voor gemaakt :7 ) maar het zal je echt lukken als je eerst alles begrijpt ^_^

Als je de normale dingen weet, zoals cars spawnen, pickups, etc. etc. dan kan je gaan experimenteren met een script

( Daar heb ik zelfs een aparte map voor gemaakt :7 ) maar het zal je echt lukken als je eerst alles begrijpt ^_^

:slotje:

Bewerkt: door daflaar
Geplaatst:

Normaal gezien staat er in de map waarin je de server geinstalleerd hebt een programma genaamd 'Pawno'.

Open dit programma en klik op 'new'. Je krijgt nu een "leeg" script. Zoek de OnPlayerDeath en zet jouw functie er bij.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...