Jump to content

3D Game Scripting

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey allemaal, ik wil graag beginnen met 3D games te scripten en eigen models etc in te plaatsen.. Iemand enig idee welke echt goed is?

Geplaatst: (bewerkt)
Hey allemaal, ik wil graag beginnen met 3D games te scripten en eigen models etc in te plaatsen.. Iemand enig idee welke echt goed is?

Ik zal eerst eens een makkelijkere programmeertaal leren. 3D games worden in C++ gemaakt. Wat een hele moeilijke taal is.

Er zijn echter wel alternatieven waar je nauwelijks hoeft te scripten of het is veel makkelijker:

Hier kan je veel (goede) 3d spel makers vinden: Klik

• DarkGAME Studio - creating your own PC games is now easier than ever with this special compilation of game making tools
  • Game Creator Store - browse thousands of quality game models and media
  • Genetica 3.0 - the world's most powerful editor of seamless textures, animated textures, and HDRI environment maps!
  • T.Ed - build fully textured landscapes for your games
  • SoundMATTER - royalty free sound effects for your games
  • 3D World Studio - easy and efficient 3D world creation
  • 3D Canvas Pro - create, shape and animate your in-game models
  • DarkMATTER - professional 3D models for your games
  • ExGen - create special effects for your games with ease
  • Character Shop - professional animated objects with ease!
  • X-Quad Editor - visual 3D game editor

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

Om echt een spel te schrijven moet je een Game design opleiding volgen, maar je kunt wel dingen zoals FPSMaker gebruiken, maar je maakt er niet echt een uniek spel mee...

Geplaatst:
Om echt een spel te schrijven moet je een Game design opleiding volgen, maar je kunt wel dingen zoals FPSMaker gebruiken, maar je maakt er niet echt een uniek spel mee...

Die heb ik en krijg altijd een melding: DXVersionError :duh:

Geplaatst:

DXVersionError wijst op dat je, denk ik, een te lage versie van DirectX hebt. Moet je even updaten.

Geplaatst: (bewerkt)

Iemand uit mijn klas heeft het boek "Aan de slag met c++" en hij zegt dat het fantastisch is uitgelegd.

>klik<

Misschien wat voor jou? ;)

Dit is overigens ook een goede basis voor webdesign met Flash (Html sluit er niet bij aan, PHP misschien een klein beetje.)

Bewerkt: door Ophion
Geplaatst:

DXVersionError wijst op dat je, denk ik, een te lage versie van DirectX hebt. Moet je even updaten.

Hoe doe ik dat?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...