Jump to content

Game Informer: 54 procent van de Xbox 360’s gaat dood

Recommended Posts

Geplaatst:
Nieuws | 18 augustus 2009 - Het Amerikaanse blad Game Informer heeft een mooie poll gehouden onder vijfduizend lezers naar de vraag of hun spelcomputer kapot is gegaan. 54,2 procent van de ondervraagden gaf aan dat de Xbox 360 een keer kapot is gegaan, terwijl de PlayStation 3 met 10,3 procent en de Wii met 6,8 procent ware bikkels bleken te zijn. Toch blijkt dit Xbox 360-bezitters niet te ontmoedigen de spelcomputer de rug toe te keren. Slechts 3,8 procent gaf aan nooit meer een Xbox 360 te kopen.

Vergeleken met de andere spelcomputers is 54 procent natuurlijk een hoog cijfer, maar als ik een beetje in mijn omgeving rondkijk, valt het nog mee. Volgens mij heeft niemand op kantoor een Xbox 360 gehad die langer dan twee jaar in huis stond zonder kapot te zijn gegaan. Sterker nog, sommigen zijn al aan hun derde of vierde Xbox toe en worden bij de klantenservice al herkend. Ben dus benieuwd wie van jullie een Xbox 360 heeft die al langer dan twee jaar meegaat?

Lol... :D

Ik denk dat ze veel mensen met een oude Xbox hebben ondervraagt. Als je de mensen zou filteren die hun Xbox eind 2008/dit jaar nog hebben gekocht, zou dat hele andere cijfers opleveren. :Y

Maar ja gelukkig is er met mijn Xbox nog nooit wat gebeurd, anders dan de disc drive die ik tijdig heb laten vervangen. :)

En ik heb hem al twee jaar. Het hoeft dus niet...

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Die van mijn buurjongen, die is zo kapot. Die heeft hem staand, die maakt allemaal rare geluiden. Alsof er krassen op de schijfjes komen, en dan moet je raden wat er ook echt gebeurt.

Bewerkt: door Forumrunner
Geplaatst:

Mijne is in juni kapot gegaan, ik had hem toen iets langer dan een jaar. Ik ben nog iedere dag blij met mijn 360 en het duurde ook maar heel kort. Op een woensdag werd hij opgehaald, volgende dinsdag was hij terug. Dusja 6 dagen was hij weg en dat boeit me ook niet veel.

Geplaatst:
Mijne is 1x overleden, nieuwe voor teruggekregen. :)

Ja, het maakt nu eigenlijk niets meer uit. Je bent hem dan een week kwijt en je krijgt er een Xbox voor terug die nooit meer kapot zal gaan.

Geplaatst:
Mijne is 1x overleden, nieuwe voor teruggekregen. :)

Ja, het maakt nu eigenlijk niets meer uit. Je bent hem dan een week kwijt en je krijgt er een Xbox voor terug die nooit meer kapot zal gaan.

Daarom snap ik het gexeur ook niet. Een paar leden op GTAForum die hebben bij hun Xbox Gamertag vakje Red Ring of Death staan (Waaronder Dieko). Die hebben niet eens een Xbox, dus mogen ze ook geen mening geven.

Geplaatst: (bewerkt)

Mijn Xbox was na een half jaartje een keer overleden (<- ALSOF WE HET OVER EEN LEVEN DING HEBBEN!!). Het was de zogenaamde ''E74''-fout, 1 rode ring. Dat was begin November en ik had het pas 2 weken later opgestuurd :$ Als het goed is heb ik dus het ''nieuwe'' moederbord en zal mij dus niet echt veel meer kunnen gebeuren. Trouwens goede service hoor bij MS, was binnen 5 dagen weer terug.

Bewerkt: door lexus123

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...