Ophion Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Hallo, ik heb nogal een kleine kamer en daarin staat een PC met de volgende specs: Moederboard: ASRock ALiveN570SLI-eSATA2 Processor AMD Phenom X4 9750 + standaart koeling Videokaart: ATI Radeon HD 3600 Series Voeding: Cooler Master ExtremePower 460W Geheugen: Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit Behuizing: MS-TECH LC-402 Koeling: Antec TriCool 120mm + 80 mm dat bij de behuizing kwam Nu is mijn vraag, kan ik beter een nieuwe processor en moederboard kopen die minder stroom vragen zodat ze minder warm worden, en dat mijn kamer dan minder warm word of: -Waterkoeling -Nieuwe kast ( full tower i.p.v medi tower inclusief 6 fans + mijn oude 2) - Nieuwe processor en moederboard Heeft iemand enig idee wat kan helpen tegen de warmte in mijn kamer? Vriendelijke groet, Jeroen. Reageren
Dieko Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Mijn kamer wordt te warm door de PS3 Je kan misschien je ramen op doen? Reageren
RoL0 Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Behoorlijke onzin, misschien geven de nieuwe componenten minder warmte af, maar zoveel zal dat nou ook weer niet schelen. In plaats van een nieuwe case+nog meer ventilatoren zou ik zeggen: Koop een 'gewone' ventilator die je in je kamer zet, of neem een (mobiele) airco, veel beter idee. Trouwens, als je een betere airflow hebt, wordt er alleen maar meer warme lucht de kamer in geblazen, je hardware is koeler, maar je kamer blijft even warm! RoL0 Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Whahaha, ok deze maakt me wel aan het lachen.. is wel makkelijk dat je computer warmte geeft, is kosten besparing voor in de winter.. Das nog is slim nadenken over energie.. Reageren
FerryN Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 (bewerkt) Ik heb het ook, als ik het weer koel in me kamer wil hebben, moet ik de deur openzetten, plus de ramen, en dan de ventilator(ik heb een kleintje) door de kamer laten blazen, scheelt ontzettend veel. Wat je ook nog kan doen, is als er een kamer vrij is, je kabels verlengen, als je kamer naast de jouwe bv. vrij zou zijn, zou het nog eens best kunnen, plus je hebt het gezoem niet meer. Bewerkt: 18 augustus 2009 door FerryN Reageren
Ophion Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Behoorlijke onzin, misschien geven de nieuwe componenten minder warmte af, maar zoveel zal dat nou ook weer niet schelen. In plaats van een nieuwe case+nog meer ventilatoren zou ik zeggen: Koop een 'gewone' ventilator die je in je kamer zet, of neem een (mobiele) airco, veel beter idee. Trouwens, als je een betere airflow hebt, wordt er alleen maar meer warme lucht de kamer in geblazen, je hardware is koeler, maar je kamer blijft even warm!RoL0 Bedankt voor je reactie, nu zijn er veel opties weggenomen en heb ik weer wat nieuwe opties Whahaha, ok deze maakt me wel aan het lachen.. is wel makkelijk dat je computer warmte geeft, is kosten besparing voor in de winter.. Das nog is slim nadenken over energie.. Zeer nutteloze post wat niets met mijn vraag te maken heeft en geeft geen antwoorden, niets. Ik heb het ook, als ik het weer koel in me kamer wil hebben, moet ik de deur openzetten, plus de ramen, en dan de ventilator(ik heb een kleintje) door de kamer laten blazen, scheelt ontzettend veel.Wat je ook nog kan doen, is als er een kamer vrij is, je kabels verlengen, als je kamer naast de jouwe bv. vrij zou zijn, zou het nog eens best kunnen, plus je hebt het gezoem niet meer. Goed idee! Ik ga hier even over na denken! Bedankt voor de posts! Groetjes, Jeroen. Reageren
Limbolander Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Ik zit op de zolder met 2 beeldschermen en een flink overgeclockt systeem met vaker ook nog eens de laptop erbij en dat staat zowat de hele dag aan behalve als ik slaap, oplossing= raam openzetten Reageren
Ophion Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Ik zit op de zolder met 2 beeldschermen en een flink overgeclockt systeem met vaker ook nog eens de laptop erbij en dat staat zowat de hele dag aan behalve als ik slaap, oplossing= raam openzetten Oke bedankt! Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Ik zit op de zolder met 2 beeldschermen en een flink overgeclockt systeem met vaker ook nog eens de laptop erbij en dat staat zowat de hele dag aan behalve als ik slaap, oplossing= raam openzetten alleen jammer dat er tegenwoordig ook een paar irritante wezens bestaan, genaamd Vliegen, Muggen, Wespen en Bijen. PS: die kunnen allemaal bijten. Oplossing: zet de pc op zolder ofzo en leg verlengkabels naar je kamer. Plaats bespaard voor jou, geen overdreven warmte meer en geen irritant gezoem meer als je je pc 's nachts iets laat downloaden ofzo Reageren
Ophion Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 (bewerkt) Van die vliegen en muggen heb ik geen last meer, ik heb nu zo'n muskieten net en dat werkt perfect Ik zal er eens achter aan gaan wat zo'n verlenging van kabels kost. Bewerkt: 18 augustus 2009 door Ophion Reageren
FerryN Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Van die vliegen en muggen heb ik geen last meer, ik heb nu zo'n muskieten net en dat werkt perfect Ik zal er eens achter aan gaan wat zo'n verlenging van kabels kost. Let op, kabels voor de beeldscherm zijn volgens mij best prijzig, wil je er geen 'storingen' inkrijgen, het beste is dat je het zo kort mogelijk houd, of nog beter, met een soort versterkertje erin. Reageren
wesley123 Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 het kan ook net zo goed zijn dat je heatsink fout op de processor zit. Ik heb het zlef ook gehad en mijn heatsink zat gewoon fout op de processor waardoor deze mijn hele kamer opwarmde, dan helpt bij mij een raam openzetten weinig aangezien de zon er tot ongeveer 3 uur op schijnt. Reageren
RoL0 Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 het kan ook net zo goed zijn dat je heatsink fout op de processor zit.Ik heb het zlef ook gehad en mijn heatsink zat gewoon fout op de processor waardoor deze mijn hele kamer opwarmde, dan helpt bij mij een raam openzetten weinig aangezien de zon er tot ongeveer 3 uur op schijnt. Als de heatsink fout op de processor zit, lijkt me het juist dat de kamer NIET warmer wordt, maar dat de warmte in de processor blijft. Deze kan niet goed weg omdat de heatsink er niet goed opzit.. lijkt mij.. Reageren
Limbolander Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 waarschijnlijk valt je PC dan gewoon uit en heb je helemaal geen wartme meer. Reageren
wesley123 Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 het kan ook net zo goed zijn dat je heatsink fout op de processor zit.Ik heb het zlef ook gehad en mijn heatsink zat gewoon fout op de processor waardoor deze mijn hele kamer opwarmde, dan helpt bij mij een raam openzetten weinig aangezien de zon er tot ongeveer 3 uur op schijnt. Als de heatsink fout op de processor zit, lijkt me het juist dat de kamer NIET warmer wordt, maar dat de warmte in de processor blijft. Deze kan niet goed weg omdat de heatsink er niet goed opzit.. lijkt mij.. lijkt ja, maar ik heb er toevallig ervaring mee. @limbolander; het is ook niet ineens zo dat je pc plotseling je kamer opwarmt, dat lijkt mij toch echt een probleem met een heatsink die iets fout zit, stof oid, anders gebeurde het eerder ook wel. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.