Jump to content

Kamer wordt te warm door comp

Recommended Posts

Geplaatst:
Veel mensen vinden het onzin, maar de luchtwarmte in je kamer word wel warmer,

Want je Computer blaast warme lucht uit zichzelf... Maar jongens, kom op :puh: schep niet zo op... Het word mischien maar 2 tot 3 graden warmer ... :7

Ik heb zo'n leuk klokje+temperatuurmeter op mn bureau staan, en sinds ik mn nieuwe computer heb vind ik toch dat het warmer is als ik de computer aan heb (maar dat kan ook door mn 26" komen in tegenstelling tot mn oude 19"). Kun je trouwens ook echt voelen.

• Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ophion

10

• FerryN

8

• wesley123

8

• Limbolander

6

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Want je Computer blaast warme lucht uit zichzelf... Maar jongens, kom op :puh: schep niet zo op... Het word mischien maar 2 tot 3 graden warmer ... :7

Ik heb zo'n leuk klokje+temperatuurmeter op mn bureau staan, en sinds ik mn nieuwe computer heb vind ik toch dat het warmer is als ik de computer aan heb (maar dat kan ook door mn 26" komen in tegenstelling tot mn oude 19"). Kun je trouwens ook echt voelen.

Hoeveel graden verschilt het? Niet erg veel zeker?

Geplaatst:

Zoals ik al zei... Scheelt maar 2 tot 4 graden!

Geplaatst: (bewerkt)
Je krijgt het benauwd omdat je dat lucht inademend... :7

Pak gwn een ventilator, wat is je probleem? :7

Serieus, meen je dat? :O

Duhh, dus conclusie, kamer word warmer, en lijkt nog warmer omdat je het inademt, dus uiteindelijk heb ik gelijk, en jullie niet, want die paar graden scheelt daadwerkelijk.

Maar ik wil wel eens een testje doen om te kijken hoeveel het scheelt.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Ik vind 2-3 graden best veel hoor! helemaal op zo'n dag als nu: 28 of 31 graden (jaa het is heet XD)

Geplaatst:
Je krijgt het benauwd omdat je dat lucht inademend... :7

Pak gwn een ventilator, wat is je probleem? :7

Serieus, meen je dat? :O

Duhh, dus conclusie, kamer word warmer, en lijkt nog warmer omdat je het inademt, dus uiteindelijk heb ik gelijk, en jullie niet, want die paar graden scheelt daadwerkelijk.

Maar ik wil wel eens een testje doen om te kijken hoeveel het scheelt.

Tja, als het zo erg is waarom overweeg je dan geen waterkoeling :7

Dan blaas je nóg de warme lucht in de kamer XD

Warmte gaat niet zomaar weg, je kunt het wel verplaatsen..

Bewerkt: door RoL0

Dan blaas je nóg de warme lucht in de kamer XD

Warmte gaat niet zomaar weg, je kunt het wel verplaatsen..

Je kan dit niet vermijden, je kan het alleen beperken :7

Dus zal een betere koeling de warme lucht uit je pc minder warm maken.

BV_1993

Bewerkt: door BV_1993

BV_1993

Nee, dat kan niet. De hardware in jouw computer gebruikt energie. Er is een natuurkundige wet en die bepaald dat als die energie gebruikt is, dan moet deze omgezet worden in een andere vorm van energie en dat is dit geval warmte. Betere koeling zorgt er alleen maar voor dat de hardware zijn warmte beter kwijt kan, het zorgt er niet voor dat de hardware minder warmte produceert omdat dat volgens de wet die ik net uitgelegt heb niet mogelijk is. Bij waterkoeling voert het water de warmte af, maar net als bij een auto heb je ook nog een radiator waar het water doorheen gaat en doordat er lucht door die radiator geblazen wordt, gaat de warmte uit het water en in principe dus in de ruimte waar de computer staat.

Ik weet niet zeker of ik nu compleet sence praat, maar ik denk dat het zo wel klopt.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

BV_1993

Nee, dat kan niet. De hardware in jouw computer gebruikt energie. Er is een natuurkundige wet en die bepaald dat als die energie gebruikt is, dan moet deze omgezet worden in een andere vorm van energie en dat is dit geval warmte. Betere koeling zorgt er alleen maar voor dat de hardware zijn warmte beter kwijt kan, het zorgt er niet voor dat de hardware minder warmte produceert omdat dat volgens de wet die ik net uitgelegt heb niet mogelijk is. Bij waterkoeling voert het water de warmte af, maar net als bij een auto heb je ook nog een radiator waar het water doorheen gaat en doordat er lucht door die radiator geblazen wordt, gaat de warmte uit het water en in principe dus in de ruimte waar de computer staat.

Ik weet niet zeker of ik nu compleet sence praat, maar ik denk dat het zo wel klopt.

Waarom zeg jij nu juist hetzelfde wat ik wou doen :7 ,

je kan wel door een ventilator deze warmte(wat een enrgie is) door versnelling omzetten

in een ander soort kracht en zo de warmte doen 'verdwijnen',

ventilator en raam open want anders heeft de ventilator geen nut.

Geplaatst:

Wat je eventueel kunt doen is je processor undervolten en underclocken, hoe lager de snelheden en hoe lager de voltages = hoe lager warmteproductie.

Je warmte moet inderdaad altijd ergens heen, hoe snel je de warmte verplaatst zal verder geen effect hebben op hoe warm het in je kamer wordt.

Geplaatst:
Wat je eventueel kunt doen is je processor undervolten en underclocken, hoe lager de snelheden en hoe lager de voltages = hoe lager warmteproductie.

Je warmte moet inderdaad altijd ergens heen, hoe snel je de warmte verplaatst zal verder geen effect hebben op hoe warm het in je kamer wordt.

ligt er ook aan hoe snel dat aanvoer van koelere lucht is.

Wat ik toch wel raar vind is dat me grafische kaart altijd in 1x heel warm is.

Z'n gemiddelde temp. is 56 graden!

Nu ik me PC open heb gemaakt en ik eraan voel is het echt warm!

#Edit: Als ik me hand voor me fan zet voel ik koude lucht, zet je pc maar eens open. Het houd 'm lekker koel :)

Bewerkt: door coolnniek9
Geplaatst:

dat is redelijk normaal voor een grafische kaart, dat is die van mij ook, alhoewel hij 13 aangeeft.

Je kast open zetten helpt niet altijd, je case gaat uit van een vaste airflow erdoorheen, door de kast open te maken word die onderbroken en kan het dus averechts werken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...