Jump to content

Kamer wordt te warm door comp

Recommended Posts

Geplaatst:
dat is redelijk normaal voor een grafische kaart, dat is die van mij ook, alhoewel hij 13 aangeeft.

Je kast open zetten helpt niet altijd, je case gaat uit van een vaste airflow erdoorheen, door de kast open te maken word die onderbroken en kan het dus averechts werken.

Indeed.

Xbox 360 zonder koelkap = overheated piece of shit.

Als ik mijn pc dicht maak, en laat de cpu koeler uit, en de achterste op medium snelheid, blijft me processor eerst op +/- 55 a 60 graden tijdens film kijken, maak ik de kap open, zuigt de achterste fan ook de buitenlucht aan, en van de cpu koelblok minder, resultaat, hogere temperatuur.

Voor mijn processor is het slechter, voor mijn GPU is het beter.

• Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ophion

10

• FerryN

8

• wesley123

8

• Limbolander

6

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
dat is redelijk normaal voor een grafische kaart, dat is die van mij ook, alhoewel hij 13 aangeeft.

Je kast open zetten helpt niet altijd, je case gaat uit van een vaste airflow erdoorheen, door de kast open te maken word die onderbroken en kan het dus averechts werken.

Toch hoeft dit niet altijd averechts te werken. Stock koelers zijn vaak lompe gevallen die de airflow alles behalve ten goede komen en soms zorgen ze voor een waardeloze airflow. Ik heb het probleem met mijn eigen systeem met een Intel stock koeler en als ik mijn side panel er niet af haal wordt mijn processor tussen de 3 tot 5 graden warmer.

Geplaatst:

Toch hoeft dit niet altijd averechts te werken. Stock koelers zijn vaak lompe gevallen die de airflow alles behalve ten goede komen en soms zorgen ze voor een waardeloze airflow. Ik heb het probleem met mijn eigen systeem met een Intel stock koeler en als ik mijn side panel er niet af haal wordt mijn processor tussen de 3 tot 5 graden warmer.

Hoe zit het met je lucht toevoer?

Geplaatst:
Hoe zit het met je lucht toevoer?

Waarschijnlijk niet goed, aangezien er 3 HDD's voor zitten... Maar ik denk dat de afvoer ook belangrijk is en die komt ook te kort. Maar ik ben al bezig met een oplossing.

Geplaatst:

Zorg er in elk geval voor dat de afvoer altijd meer is als de aanvoer, dan ben je er iig zeker van dat je geen opstoppingen creëert.

Geplaatst:

En als ik de radiator van waterkoeling ergens door mijn plafond (de kabels door plafond he!) naar zolder breng?

Dan heb ik toch veel minder last van de warmte?

Geplaatst:
En als ik de radiator van waterkoeling ergens door mijn plafond (de kabels door plafond he!) naar zolder breng?

Ja, maar ik nog nooit iemand met een dergelijke setup gezien.. xD Het probleem is dat je dan een goede pomp nodig hebt om dat water helemaal naar boven te pompen en ik weet niet of de gemiddelde waterkoelingpomp dat wel aan kan... Ik zou gewoon een raam open zetten en een ventilator kopen, zodat er een soort van airflow in je eigen kamer is. Als het raam open staat maar het verder niet waait heb je daar niet veel aan, want dan blijft de warme lucht gewoon op zijn plaats.

Geplaatst:

Het ligt er eigenlijk oo kaan hoe de kast verder is, als je geen koelers hebt helpt de zijwand eraf wel degelijk, omdat de cpu koeler van daaruit koele lucht kan aanzuigen. Als je dan een aantal koelers hebt, gaat je kast uit van een bepaalde airflow, meestal laag in, hoog uit, als je dit dan onderbreekt is deze airflow weg, en dus toenemende temperatuur.

Is het dan ook normaal dat m'n processor ( Diode 1 ) gemiddeld 63 graden is? :7

dat is ernstig, maar ik vraag me af of die temperatuur correct is.

Speel een spel(gebruik fraps erbij) en als de fps langzaam aan minder word klokt de processor zich terug, wat hij wss al aan het doen is nu.

Geplaatst:

Ja, maar ik nog nooit iemand met een dergelijke setup gezien.. xD Het probleem is dat je dan een goede pomp nodig hebt om dat water helemaal naar boven te pompen en ik weet niet of de gemiddelde waterkoelingpomp dat wel aan kan... Ik zou gewoon een raam open zetten en een ventilator kopen, zodat er een soort van airflow in je eigen kamer is. Als het raam open staat maar het verder niet waait heb je daar niet veel aan, want dan blijft de warme lucht gewoon op zijn plaats.

Ok bedankt voor je info.

Zou je misschien een samenstelling willen maken van een waterkoeling met een goede pomp die het waarschijnlijk wel aankan? (http://www.highflow.nl/)

Moet natuurlijk geen 300 euro worden :puh:

Het ligt er eigenlijk oo kaan hoe de kast verder is, als je geen koelers hebt helpt de zijwand eraf wel degelijk, omdat de cpu koeler van daaruit koele lucht kan aanzuigen. Als je dan een aantal koelers hebt, gaat je kast uit van een bepaalde airflow, meestal laag in, hoog uit, als je dit dan onderbreekt is deze airflow weg, en dus toenemende temperatuur.
Is het dan ook normaal dat m'n processor ( Diode 1 ) gemiddeld 63 graden is? :7

dat is ernstig, maar ik vraag me af of die temperatuur correct is.

Speel een spel(gebruik fraps erbij) en als de fps langzaam aan minder word klokt de processor zich terug, wat hij wss al aan het doen is nu.

Ik heb 2 fans en 1 op de zijkant dus die laat ik er denk ik maar aan zitten :puh:

Geplaatst:

Ik zou het echt niet gaan proberen, ik voorspel een regen van problemen. Misschien wel letterlijk... :puh: Sowieso moet er op die zolder dan een goede aanvoer zijn van koele lucht en ik betwijfel of dat überhaupt wel het geval is, grote kans dat het daar nog een tikkeltje warmer is en dan schiet je er niet veel mee op.

Geplaatst:

Sowieso bij een beetje fatsoenlijke waterkoelset ben je ook al aardig wat geld kwijt, daar komt nogeeens bij kijken dat het wat meer inhoudt dan een fannetje inbouwen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...