Jump to content

Gta:SA Racisties?


mewhywhy

Vind jij GTA SA racisties?  

  1. 1. Vind jij GTA SA racisties?

    • Ja
      0
    • Half
      2
    • Nee
      42


Recommended Posts

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • mewhywhy

    7

  • martijnn

    4

  • .Levi.

    3

  • Blaatschaap

    2

heya,

ik wil beginnen met dit ik wil >>NIEMAND beledigen<<

maar toen ik en wat vrienden filmpjes zagen van GTA:SA begonnen ze gelijk over

dat er almaal zwarte mensen in zitten

Nu vraag ik wat jullie er van vinden..

NO OFFEND (geen belediging)

a. het is no offence

b. het is onzin

c. waarom maak je OVERAL een topic over aan... :angry: :angry: <_< <_<

Reageer jij alsjeblieft een x normaal. Gewoon, voor de verandering.

Vind het nl. wel een goed topic ..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het ook niet racistisch.

ra·cis·me (het ~)

1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

2 rassentheorie

Dat komt in San Andreas niet voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Interessant topic. :)

Toen de eerste officiele informatie over GTA SA kwam, en toen bleek dat de hoofdrolspeler een neger zou zijn, werd hier behoorlijk wantrouwend op gereageerd, ook op dit forum. De gemiddelde opvatting was op zijn best 'We zullen moeten zien wat Rockstar er nu nog van weet te maken...'. Dit zal niet helemaal los staan van vooroordelen en racisme.

Maar toen GTA SA daadwerkelijk uitkwam, en men er achter kwam dat het gewoon een topspel met een geweldige sfeer is, was het ineens geen probleem meer. Cj was ineens het meest populaire personage van de reeks, het gangsta leven van SA is helemaal 'hip' , etc.

Met de keuze voor een niet-westerling als hoofdrolspeler weet Rockstar wel een rolpatroon te doorbreken. Dat kan ik absoluut geen racisme noemen.

Overigens hoeft een spel waarin racisme voorkomt (Of dit in GTA SA het geval is, weet ik niet, maar het zo me niet verbazen) niet gelijk racistisch te zijn. Wanneer het racisme goedgekeurd wordt, wanneer het bijvoorbeeld het doel van het spel is zoveel mogelijk negers af te schieten, dan is het wel racistisch. Maar dit soort spellen zijn - gelukkig- verboden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het zelf ook helemaal niet racisties.

Als ze blanken hadden gekozen dan was het weer racisties tegen over de zwarten.

R* moet natuurlijk gewoon een keuze maken.

Ik vind het wel eens leuk om als een zwarte te spelen.

In de vorige GTA's waren ze altijd blank.

Link to comment
Delen op andere websites

Behalve gta 1, waar je kon kiezen uit verschillende personages.

daar ben ik het mee eens waarom ken je niet een charcter kiezen zo als gta 1?

dan zijn ze 100% vrij van de discussies ect

Link to comment
Delen op andere websites

GTA SA is helemaal niet Rasistisch.grootste bullcrap die ik ooit heb gehoord.er leven gekleurde en blanke mensen in.dus als je dit al rasistisch vind dan heb je de afgelopen 5 jaar onder een rots geleeft met al die gore neo nazi's van tegenwoordig :angry:

Link to comment
Delen op andere websites

mewhywhy: Zoek het woord racisme/racistisch (geen racisties...) op in het woordenboek...

AL zit het hele spel vol met negers dan nog is het niet racistisch...

Dan wil ik nog effu verdergaan op de reactie van Lantyz:

''Met de keuze voor een niet-westerling als hoofdrolspeler weet Rockstar wel een rolpatroon te doorbreken.''

Ik weet het niet heel zeker maar volgens mij ''horen'' ''de negers'' bij het Amerikaanse volk, het zijn geen immigranten (want dan zou elke Amerikaan een immigrant zijn aangezien de oorpsronkelijke bewoners de Indianen zijn ;) ), dus zijn het Westerlingen.

Nu over dit stukje:

''Overigens hoeft een spel waarin racisme voorkomt (Of dit in GTA SA het geval is, weet ik niet, maar het zo me niet verbazen) niet gelijk racistisch te zijn.''

Idd, het is natuurlijk zo (in the real world) dat ze in de ghetto's van LA niet goed met elkaar omgingen/gaan, ook ''gangs/negers'' onderling (bloods/Crips), in GTA-SA is dit ook zo en is dus gebaseerd op de werkelijkheid.

Bewerkt: door Jeffrey S
Link to comment
Delen op andere websites

Tussen top games en racisme zie ik heel weinig verband. Het is maar een spel, en dat dit toevallig een spel is waar zwarte in voorkomen, so...?

Idd.. als de hoofdrolspeler iemand was geweest met rood haar had er waarschijnlijk ook geen haan naar gekraait of dat racistisch bedoeld was of niet..

Dus waarom nu wel? :)

Link to comment
Delen op andere websites

waarom zou het racistisch moeten zijn oke Cj is een donkergekleur persoon, het spel begint in de ghetto van Los Santos ik denk dat ze er daar goed aan hebben gedaan want het geeft Sa meer de impuls en meer het gevoel dat je je echt hebt omhooggewerkt, het heeft een speciale sfeer, als je een blanke daarin zet zou ik absoluut het hetzelfde gevoel hebben ik vind het dus niet racistisch

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...