NickyHendriks Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 (bewerkt) Open Computer Manager! :dans: V1.2.0! :dans: Wat is de OCM? De Open Computer Manager is een programma gemaakt om verscheidene programma's te openen die je op bijna elke computer standaard tegen komt. Zoals bijvoorbeeld delen van Office 2007 of de Bureau-Accessoires. Je kunt het Configuratiescherm openen of Deze Computer. Ook kun je lekker verschillende (veelgebruikte) webbrowsers openen en natuurlijk zitten er nog een paar handige links bij. Ook kun je naar bijna alle emailclients worden doorverwezen zoals Gmail en Thunderbird. Dit allemaal zonder veel zoekwerk in het menu start. Je opent slechts dit programma en dan kun je je programma kiezen. [*]Wat Bied V1.2? V1.2 is een nieuwe versie van de Open Computer Manager. Deze versie bied een controle of het bestand/programma wel echt bestaat, helaas moet je hiervoor wel op de standaard locatie hebben geïntalleerd. Anders zal de button worden geblokkeerd. Dit word gefixt in V2. Ook zijn er een tweetal programma's toegevoegd. Dit zijn: WinAmp MS Outlook [*]Ook hebben we alle links die niet klopte gerepareerd en nu klopt het weer. [*]Hoe werkt het: Hoe het werkt spreekt van zichzelf [*]Bugs: Bug Gevonden Opgelost Je kunt niet normaal met de pijltjes navigeren Zamg0d1 Ja [*]Wat komt in V2? Een Engelse versie van OCM OCM controleert in het register of het bestand/programma wel bestaat. Meerdere chatprogramma's AIM ICQ [*]Eigen icon [*]Met Dank aan: BC7 Flitskikker Game~Skater [*]Download: V1.1.0: Open_Computer_Manager.zip [*]V1.2.0: Open_Computer_Manager.rar [*]V2: Coming Soon... [*]Geprogrammeerd door: Game~Skater Zamg0d1 [*]Laatste versie: V1.2.0 Wij wensen jullie veel plezier met de Open Computer Manager. Vragen, tips, suggesties en bugmeldingen kunnen in dit topic. Bewerkt: 5 september 2009 door Zamg0d1 Reageren
Forumrunner Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Handige tool, maar ik weet nog niet of ik het ga gebruiken. Want ik gebruik niet vaak de bureau accesoires. Dus het is voor mij een beetje overbodige luxe. Maar ik kan het wel even proberen, en dan maak ik daarna mijn rate beter af. Reageren
Fedmas Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Haai , Leuk proggie hoor, alleen die links he, en ik had em voor je getest, weet je nog? Hij werkte wel goed, dus Well Done! Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Haai , Leuk proggie hoor, alleen die links he, en ik had em voor je getest, weet je nog? Hij werkte wel goed, dus Well Done! Er zitten nu wat extra functies in Zoals Bureau-Accessoires, die had je toen nog niet Reageren
BV_1993 Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Hey, ik heb het even getest. Goed idee, maar kan nog redelijk wat bugfixes gebruiken Dit zijn de bugs die ik heb onder Vista 64 bit. Kapotte snelkoppelingen: -Introductiescherm -Geluidrecorder -Mediacenter Foute snelkoppelingen: -Paint: Geluidrecorder -Verkenner: Synchronisatiecentrum -Synchronisatie: Documenten Snelkoppelingen die ik mis: -Winamp -Microsoft Outlook -VLC Media Player Mvg, BV_1993 Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Hey, ik heb het even getest. Goed idee, maar kan nog redelijk wat bugfixes gebruiken Dit zijn de bugs die ik heb onder Vista 64 bit. Kapotte snelkoppelingen: -Introductiescherm -Geluidrecorder -Mediacenter Foute snelkoppelingen: -Paint: Geluidrecorder -Verkenner: Synchronisatiecentrum -Synchronisatie: Documenten Snelkoppelingen die ik mis: -Winamp -Microsoft Outlook -VLC Media Player Mvg, BV_1993 Bedankt voor de bugs, deze had ik zelf nog niet getest Tenminste ik had een foutje gemaakt. Maar ik zal eens kijken En zou jij de .exe's van Outlook en Winamp kunnen geven? Deze heb ik namelijk niet op mijn PC. Vannavond (en misschien vanmiddag nog) word het gerepareerd. Ik heb momenteel geen tijd (ga een dagje uit). Reageren
Crypteq Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Een handige app Waar je de volgende keer op moet letten: - Je kan het venster uitrekken, lijkt me overbodig. - Misschien een eigen icon? - Hij kan soms een programma niet vinden. Waardoor je een error krijgt. Gebruik om die error tegen te gaan een "try-catch-end try" combinatie. zie de kritiek niet als, dat ik het programma afkraak, maar het is bedoeld waar je de volgende keer op kan letten Nog een suggestie: Ik zou als ik jullie was, aan het begin van het programma, controleren of een programma bestaat en dan als ie niet bestaat bijvoorbeeld een button uitschakelen. Reageren
marcootje Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Onder internetbrowsers staat 'Modzilla Firefox', niet goed lijkt mij? Verder is het idee leuk, maar ik denk dat het beter uitgevoerd kan worden. Ik gebruik bijvoorbeeld winamp in plaats van windows media player, maar die staat er niet bij. En je eigen links toevoegen onder 'handige links' zou ook leuk kunnen zijn. Maar verder is hij wel leuk . Reageren
Ophion Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Ik zit al een poosje na te denken over een programmatje net als dit een paar (grote) knoppen met alle basis dingen voor windows bijvoorbeld email programma, internet, skyep. Dit is handig voor oudere mensen die moeite hebben om windows te begrijpen, zo kunnen ze dus 1 knop aanklikken (geen dubbelklik, is te moeilijk denk ik) en dan krijg je dus het programma al te zien. Misschien een idee voor je volgend project? ONTOPIC: Leuke applicatie, redelijk goed uitgevoerd en idd een paar kapotte snelkoppelingen maar dat heb je overal wel bij Mooi gedaan! Groetjes, Jeroen. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Een handige app Waar je de volgende keer op moet letten: - Je kan het venster uitrekken, lijkt me overbodig. - Misschien een eigen icon? - Hij kan soms een programma niet vinden. Waardoor je een error krijgt. Gebruik om die error tegen te gaan een "try-catch-end try" combinatie. Ik zal eens kijken voor die error... Maar kun je dit ook uitleggen? En het uittrekken heb ik helaas nog niet kunnen vinden Nog een suggestie:Ik zou als ik jullie was, aan het begin van het programma, controleren of een programma bestaat en dan als ie niet bestaat bijvoorbeeld een button uitschakelen. Kun je mij uitleggen hoe ik die controle kan doen? Onder internetbrowsers staat 'Modzilla Firefox', niet goed lijkt mij? Verder is het idee leuk, maar ik denk dat het beter uitgevoerd kan worden. Ik gebruik bijvoorbeeld winamp in plaats van windows media player, maar die staat er niet bij. En je eigen links toevoegen onder 'handige links' zou ook leuk kunnen zijn. Maar verder is hij wel leuk . Ik wacht op de .exe voor Winamp, en dat Modzilla FF zal ik fixen in V1.2.0 En eigen links toevoegen aan 'Handige Links' weet ik zo niet hoe dit mogelijk is Reageren
Timske Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Leuk programma, misschien tijd erbij Voeg een label en een timer toe. Dubbelklik op het Form Timer1.Enabled = True Dubbelklik op Timer1 Label1.Text = TimeofDay Verder leuk voor je eerste aplicatie Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Leuk programma, misschien tijd erbij Voeg een label en een timer toe. Dubbelklik op het Form Timer1.Enabled = True Dubbelklik op Timer1 Label1.Text = TimeofDay Verder leuk voor je eerste aplicatie De tijd heeft niet veel nut aangezien je die gewoon kunt zien in de taakbalk... Reageren
Timske Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Leuk programma, misschien tijd erbij Voeg een label en een timer toe. Dubbelklik op het Form Timer1.Enabled = True Dubbelklik op Timer1 Label1.Text = TimeofDay Verder leuk voor je eerste aplicatie De tijd heeft niet veel nut aangezien je die gewoon kunt zien in de taakbalk... Het kan nuttig zijn Misschien een functie voor als gebruiker aanmeld dat het opent..? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Leuk programma, misschien tijd erbij Voeg een label en een timer toe. Dubbelklik op het Form Timer1.Enabled = True Dubbelklik op Timer1 Label1.Text = TimeofDay Verder leuk voor je eerste aplicatie De tijd heeft niet veel nut aangezien je die gewoon kunt zien in de taakbalk... Het kan nuttig zijn Misschien een functie voor als gebruiker aanmeld dat het opent..? Dat kan ik wel maken Ik zal dit proberen erin te zitten in V1.2 Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 augustus 2009 :dans: RELEASE! :dans: :dans: V1.2.0! :dans: Wat Bied V1.2? V1.2 is een nieuwe versie van de Open Computer Manager. Deze versie bied een controle of het bestand/programma wel echt bestaat, helaas moet je hiervoor wel op de standaard locatie hebben geïntalleerd. Anders zal de button worden geblokkeerd. Dit word gefixt in V2. Ook zijn er een tweetal programma's toegevoegd. Dit zijn: WinAmp MS Outlook [*]Ook hebben we alle links die niet klopte gerepareerd en nu klopt het weer. [*]Hoe Werkt het? Dit spreekt voor zich. [*]Bugs: Bug Gevonden Opgelost Je kunt niet normaal met de pijltjes navigeren Zamg0d1 Nee [*]Ideeën: Je eigen handige links kunnen invullen [*]Wat komt in V2? Een Engelse versie van OCM OCM controleert in het register of het bestand/programma wel bestaat. Meerdere chatprogramma's AIM ICQ [*]Eigen icon [*]Download: Zie Hoofdpost Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.