Donald F. Duck Geplaatst: 29 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2009 (bewerkt) Ik heb OCM even bekeken, en me valt op dat soms een schermpje van OCM linksboven komt en soms over het beginscherm heen. Misschien kan je beter doen dat alle schermen op dezelfde plaats komen door in de betreffende form de StartPosition op CenterParent te zetten. Ook heb ik misschien een oplossing voor het pijltjes navigeren: Gebruik de TabIndex. Een voorbeeld: Je hebt 3 knoppen. De eerste heeft TabIndex 0, de tweede 1 en de derde 2 (bij meer knoppen dus gewoon doortellen). Als je het betreffende form opent, wordt TabIndex 0 automatisch 'gekozen', waarna je met de pijltjes een andere TabIndex kan kiezen. Pijltje naar boven is de vorige tabindex (1 --> 0, 0 --> 2 (laatste)), naar links ook, naar rechts is de volgende tabindex (0 --> 1, 2 --> 0) en naar onder is ook de volgende tabindex. Edit: Ik heb eens gekeken voor een icoontje van het programma, en misschien is dit wat: Ik heb deze even omgezet naar .ico zodat hij als icoon gebruikt kan worden, en hier is de download: Bewerkt: 29 augustus 2009 door Donald F. Duck Reageren
GTA Monster Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 Sorry hoor, maar wat is hier het nut van? Dit heb ik 3 jaar geleden al geprogrammeerd en ik vond het zelf gewoon nutteloos. Reageren
Beagle Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 (bewerkt) Vrij simpel programma, eigenlijk het Start-menu, desalniettemin is het goed uitgewerkt. Heb alleen een paar opmerkingen/mogelijke verbeteringen: Bij een nieuw venster openen word deze soms in de linker bovenhoek geplaatst, deze ook gewoon in het midden zetten. Spelfout @ Microsoft Office -> Eerste optie verbeteren Mininova als link @ Handige links. Ini aanmaken in dezelfde map zodat je taal opgeslagen staat. Locatie van geinstalleerde programma executables halen uit het register (word 't programma stuk flexibeler). Daarnaast misschien nog een paar nieuwe functies: Internet Explorer verwijderen uit de lijst. Google Chrome toevoegen. Opera toevoegen. OpenOffice.org menu erbij maken. 'T zelfde als Office, maar dan freeware (moet aangemoedigd worden). Optie dat je het bij het opstarten van de computer het programma draait. En misschien het hele programma in een handige toolbar maken, of zorgen dat het altijd on-top is. Ik hoop dat je er wat mee kan ! Bewerkt: 31 augustus 2009 door Beagle Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 (bewerkt) Vrij simpel programma, eigenlijk het Start-menu, desalniettemin is het goed uitgewerkt. Heb alleen een paar opmerkingen/mogelijke verbeteringen: Bij een nieuw venster openen word deze soms in de linker bovenhoek geplaatst, deze ook gewoon in het midden zetten. Spelfout @ Microsoft Office -> Eerste optie verbeteren Mininova als link @ Handige links. Ini aanmaken in dezelfde map zodat je taal opgeslagen staat. Daarnaast misschien nog een paar nieuwe functies: Internet Explorer verwijderen uit de lijst. Google Chrome toevoegen. Opera toevoegen. OpenOffice menu erbij maken. 'T zelfde als Office, maar dan freeware (moet aangemoedigd worden). Optie dat je het bij het opstarten van de computer het programma draait. En misschien het hele programma in een handige toolbar maken, of zorgen dat het altijd on-top is. Ik hoop dat je er wat mee kan ! Kijk daar kan ik wat mee! Open Office zal ik erin zetten Maar dan in een subform van Office De INI heb ik geen idee hoe het werkt Opera en Chrome zullen erin komen IE eruit? Helaas niet voor de IE gebruikers Als je PC opstart erin? Geen idee hoe het moet maar zal het proberen Die toolbar... Tja, ik kan het proberen, maar... Zoals gewoonlijk geen idee hoe, en ik denk ook dat het lastig is met bijvoorbeeld gaming of sommige websites, wat ik wel kan proberen is dat als je minimaliseert het zo opens als een Menu Start knop, maar ik beloof niks Mininova komt erin Spelfout zal ik ook verbeteren En dat ie in het midden opent zal ik ook doen Bewerkt: 31 augustus 2009 door Zamg0d1 Reageren
Beagle Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 (bewerkt) Éen heel belangrijk ding ben ik vergeten: Als je het programma afsluit, sluit je alleen de forms. Het process blijft gewoon draaien (start OCM eens op, CTRL+ALT+DEL en bewonder). Dus misschien dat je het op de juiste manier kan afsluiten? Btw: Ja, dat INI gebeuren, is gewoon een instelling uit een tekstbestandje lezen Bewerkt: 31 augustus 2009 door Beagle Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 Éen heel belangrijk ding ben ik vergeten: Als je het programma afsluit, sluit je alleen de forms. Het process blijft gewoon draaien (start OCM eens op, CTRL+ALT+DEL en bewonder). Dus misschien dat je het op de juiste manier kan afsluiten? Bednakt hiervoor De code weet ik nu via MSN al Btw: Ja, dat INI gebeuren, is gewoon een instelling uit een tekstbestandje lezen Dat wist ik Maar hoe het werkt gaat BC7 uitleggen meld ie via MSN Reageren
Crypteq Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 (bewerkt) Kijk daar kan ik wat mee! Open Office zal ik erin zetten Maar dan in een subform van Office 1. De INI heb ik geen idee hoe het werkt Opera en Chrome zullen erin komen IE eruit? Helaas niet voor de IE gebruikers 2. Als je PC opstart erin? Geen idee hoe het moet maar zal het proberen 3. Die toolbar... Tja, ik kan het proberen, maar... Zoals gewoonlijk geen idee hoe, en ik denk ook dat het lastig is met bijvoorbeeld gaming of sommige websites, wat ik wel kan proberen is dat als je minimaliseert het zo opens als een Menu Start knop, maar ik beloof niks Mininova komt erin Spelfout zal ik ook verbeteren En dat ie in het midden opent zal ik ook doen en @ hierbove 1. Kan ik je wel mee helpen 2. kan ik je ook wel mee helpen 3. Daarmee kan ik je ook wel helpen Hoor het wel als je hulp nodig hebt. Bewerkt: 31 augustus 2009 door BC7 Reageren
Sprunk Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 Leuk programmatje hoor. Knap gemaakt. Maar nuttig, voor mij niet. De meeste van die programma's die ik vaak gebruik staan op mijn bureau blad. En dat is toch makkelijker te vinden dat eerst jouw programma te starten, en dan op die manier een programma laden. En heb ik eens een programma nodig zoals Paint, dan typ ik gewoon mspaint in het zoekvakje van Vista/7 en komt Paint ook tevoorschijn. Hetzelfde geld voor Winword, firefox, iexplore, calc e.d. Maar voor mensen die niet al die code's weten, dus de echte "leeks" op computervlak is het handig. Maar voor gevorderde PC gebruiker is het eigenlijk overbodig. Maar wel leuk gemaakt. Ik heb in een ver verleden ook zoiets geprobeerd in VisualBasic maar ik kreeg het niet werkend. Reageren
Venzio Geplaatst: 1 september 2009 Rapport Geplaatst: 1 september 2009 Het zou makkelijk zijn als je zelf buttons toe kan voegen, dat je bijvoorbeeld eigen gemaakt programmas erbij kan voegen? En bij Winamp, als je daar op klikt en je hebt hem niet werkt hij dan niet? Ik heb een programma waar ik een setup kan maken, ik wil wel iets voor je proberen, maar als je Winamp niet heb dat je bijvoorbeeld bij de install kan kiezen dat je een Portable programma ofzo kan installen erbij? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 september 2009 Het zou makkelijk zijn als je zelf buttons toe kan voegen, dat je bijvoorbeeld eigen gemaakt programmas erbij kan voegen? En bij Winamp, als je daar op klikt en je hebt hem niet werkt hij dan niet?Ik heb een programma waar ik een setup kan maken, ik wil wel iets voor je proberen, maar als je Winamp niet heb dat je bijvoorbeeld bij de install kan kiezen dat je een Portable programma ofzo kan installen erbij? Nou, in V2 komen alle buttons via het register, als het bestand niet bestaat in het register, word de button geblokkeerd Nu heb ik het zo staan als het niet geïnstalleerd is in de standaard map word de button al geblokkeerd, dus zo gaan we dit doen, en volgens mij maakten portable programma's ook een registersleutel aan, of niet? Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 1 september 2009 Rapport Geplaatst: 1 september 2009 Een Portable programma maakt uit zichzelf geen sleutel aan. Soms voegt Windows er automatisch een toe, maar dit wordt dus niet gedaan door het programma zelf. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Leuk programmatje hoor. Knap gemaakt. Maar nuttig, voor mij niet. De meeste van die programma's die ik vaak gebruik staan op mijn bureau blad. En dat is toch makkelijker te vinden dat eerst jouw programma te starten, en dan op die manier een programma laden. En heb ik eens een programma nodig zoals Paint, dan typ ik gewoon mspaint in het zoekvakje van Vista/7 en komt Paint ook tevoorschijn. Hetzelfde geld voor Winword, firefox, iexplore, calc e.d. Maar voor mensen die niet al die code's weten, dus de echte "leeks" op computervlak is het handig. Maar voor gevorderde PC gebruiker is het eigenlijk overbodig. Maar wel leuk gemaakt. Ik heb in een ver verleden ook zoiets geprobeerd in VisualBasic maar ik kreeg het niet werkend. Bedankt trouwens nog voor de rate Een Portable programma maakt uit zichzelf geen sleutel aan. Soms voegt Windows er automatisch een toe, maar dit wordt dus niet gedaan door het programma zelf. Okee Dan zullen Portable Programma's niet kunnen Nouja, kan wel, maar dan kan ik de hele check niet echt werkend krijgen, tenzij ik voor elk programma een Try-Catch-End aanmaak, maar dan word de code onnodig lang, dus nu doe ik alles via het register Ohja, ik heb voor alles waarvan ik geen pad in het register kon vinden in Try-Catch-End gezet, nouja dat ga ik doen, en voor de andere buttons komt het uit het register Reageren
HA5H Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Zou je ook de source van dit progje kunnen releasen zodat ik er eventueel dingetjes aan kan veranderen of gewoon de source even kan bekijken? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Zou je ook de source van dit progje kunnen releasen zodat ik er eventueel dingetjes aan kan veranderen of gewoon de source even kan bekijken? Helaas heb ik dit liever niet, de source houd ik momenteel liever alleen, en dan soms als ik bijvoorbeeld hulp krijgt en iemand de source nodig heeft kan hij/zij de source krijgen, verder geet ik de source niet weg, ook niet om zomaar dignen te gaan veranderen... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.