Jump to content

Wat te verwachten in SA-MP 0.3?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Met de nieuwe versie van SA-MP onderweg, is het natuurlijk wel leuk om te weten wat er nou eigenlijk aan zit te komen. Daarom maak ik hier een kort lijstje met nieuwe dingen in SA-MP 0.3.

• Nieuwe maxima voor voertuigen, spelers en pickups. (Spelers: 500, voertuigen: 2000, voertuigenmodellen: ongelimiteerd, pickups: 620, virtuele werelden: 2.000.000.000 :O)
  • Nieuwe chatbox? (gevonden op internet, niet op SA-MP site)
  • Bots, NPC genoemd (Non-Playing Characters). Zie de SA-MP wiki voor meer informatie. Voor bots zullen aparte callbacks zijn.
  • De mogelijkheid om een drunklevel van een speler in te stellen
  • De mogelijkheid om een wanted-radiobericht voor een speler af te spelen
  • De mogelijkheid om de wapenskills van een speler in te stellen
  • De mogelijkheid om de vechtstijlen van een speler in te stellen
  • Een snellere, ingebouwde mogelijkheid om te contoleren of een speler in de buurt van een punt is
  • De mogelijkheid om vehiclecomponents te controleren (je kan nu waarheidsgetrouw zeggen dat die en die speler die en die gemodde spoiler op z'n auto heeft)
  • De snelheid van een persoon bepalen, wordt gereturned dmv een x, y en z
  • Alle bewegingen van een speler recorden (meer info)
  • De mogelijkheid om te controleren of een speler een andere speler kan zien (of 'ie gestreamed is)
  • Betere streamopties (ook autoschade gestreamed?)
  • Een functie om een auto volledig te herstellen (vehiclehealth, schade en banden) :D
  • Als je markers om gebouwen uitschakelt, en een speler wordt dan bijvoorbeeld een winkel in geforceerd, kan het gebeuren dat het standaard SA-script niet werkt. Daarom komt er een nieuwe functie om de server te laten weten dat een speler in een bepaalde winkel is, zodra de scripts (zoals dingen kopen) alsnog zullen werken.

Voor meer informatie, zie ook de wikipage over 0.3

Ik kan niet wachten :eten:

Geplaatst:

Wat wordt er bedoelt met een drunklevel? Iets wat te maken heeft met dronken zijn? Voor de rest ben ik benieuwd naar de bots en de functie om een auto volledig te herstellen.

Geplaatst:
Wat wordt er bedoelt met een drunklevel? Iets wat te maken heeft met dronken zijn? Voor de rest ben ik benieuwd naar de bots en de functie om een auto volledig te herstellen.

Klopt, je kan inderdaad instellen hoe dronken iemand is. Zodra iemand ook uit een flesje drinkt, wordt hij meer dronken :puh:

Geplaatst:
Betere streamopties (ook autoschade gestreamed?)
Ja, de schade en de werkelijke positie van een voertuig zijn gesynchroniseerd. Spelers en voertuigen worden nu gestreamed ipv direct in het spel geladen, hierdoor is het aantal spelers en het aantal voertuigen een stuk hoger.
Geplaatst:
Betere streamopties (ook autoschade gestreamed?)
Ja, de schade en de werkelijke positie van een voertuig zijn gesynchroniseerd. Spelers en voertuigen worden nu gestreamed ipv direct in het spel geladen, hierdoor is het aantal spelers en het aantal voertuigen een stuk hoger.

Mooi, dat klinkt goed! :dans:

Geplaatst:

[*]Een snellere, ingebouwde mogelijkheid om te contoleren of een speler in de buurt van een punt is

Eindelijk van die lastige functies af. :D

Geplaatst:

Woei! Ziet er naar uit dat SA:MP nog leuker word :)

Wat ik me wel afvraag: zijn de 0.2 scripts ook nog bruikbaar voor 0.3 of moeten die eerst omgebouwd/gewijzigd worden, zoals destijds bij de overgang van 0.1b naar 0.2?

Geplaatst: (bewerkt)
Woei! Ziet er naar uit dat SA:MP nog leuker word :)

Wat ik me wel afvraag: zijn de 0.2 scripts ook nog bruikbaar voor 0.3 of moeten die eerst omgebouwd/gewijzigd worden, zoals destijds bij de overgang van 0.1b naar 0.2?

Ik geloof dat er alleen functies bijkomen, en niet verwijderd worden...

Bewerkt: door David22
Geplaatst:

Nouw nog Custom Models en dan download ik het weer, SA-MP is niets bij MTA namelijk. Alleen SA-MP is wel leuker kwa spelen :puh:

Geplaatst:
Nouw nog Custom Models en dan download ik het weer, SA-MP is niets bij MTA namelijk. Alleen SA-MP is wel leuker kwa spelen :puh:

Zal niet komen denk ik, en de reden dat MTA dat wel is omdat zij de sourch-code hebben, en dat daarom dus makkelijker te maken is, en SA:MP veel meer spelers heeft :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...