Jump to content

[Tutorial] Muis veranderen

Recommended Posts

Geplaatst:

Inleiding

Heb je wel eens gedacht: "Wacht zou ik graag in plaats van die saaie standaard muis een andere hebben!". Nou, dat kan! In de eerste instantie lijkt zoiets moeilijk, maar dat is het totaal niet en je zult zien dat je binnen 10 minuten max. de muis hebt waar je altijd al van droomde!

Benodigdheden:

• Een pakket waar alle afbeeldingen in zitten (later kun je ze zelf maken!)

We hebben een pakket nodig met de muis die we gaan installeren zegmaar. In dit pakket zitten allemaal afbeeldingen van de muis die je gaat installeren. Een normale muis, eentje die verschijnt wanneer je je muis op een link hebt... Alle situaties zitten erin, ikzelf heb sinds kort een World of Warcraft cursor en die ga ik in deze tut als voorbeeld gebruiken. Het pakket zit in de bijlage van dit bericht en werkt voor zowel Xp, Vista en waarschijnlijk ook Windows 7.

Wanneer je het hebt gedownload moet je het uitpakken. Daarvoor heb ik WinRAR maar ik heb het speciaal voor jullie in een .zip ingepakt zodat bijna iedereen hem kan uitpakken, dus ook met een ander uitpakprogramma moet het werken. Vragen kunnen altijd worden gesteld als het je niet lukt!

Wat ik nu vertel is vooral bedoelt voor Xp. In Vista zal het hier op lijken maar kunnen er een aantal dingen anders zijn. Vraag het als je iets niet volgt dus!

1. Ga naar configuratie scherm (dat lijkt me tot nu toe wel te doen).

2. Ga naar "muis". Plaatje.

3. Vervolgens naar aanwijzers, je voelt het dan al aankomen...! :puh:

(die aanwijzers zijn dus de dingen die wij gaan vervangen voor de afbeeldingen in die pack)

4. plaatje. Je klikt nu een aanwijzer aan (normale selectie bij mij), en vervolgens klik je bladeren en kies je de bijbehorende WoW cursor. Op die manier ga je door tot je alles hebt vervangen. Maar WACHT! Nu moet je het eerst opslaan! Als je dat hebt gedaan en je hebt het als standaard ingesteld ben je klaar om te gaan! :Y

5. Nog een laatste tip. Laat de map met de WoW aanwijzers staan. Als je dat niet doet kan Windows de aanwijzers niet meer terugvinden na een reboot en ben je ze dus kwijt en gaat hij automatisch terug naar het saaie oude theme.

Vragen / complimenten zijn altijd welkom en ik hoop dat jullie iets hebben aan deze tutorial!!

world_of_warcraft_cursors.zip

Geplaatst:

Dat weet ik zelf eigenlijk ook niet. Dit topic is vooral bedoelt om iemand anders zijn aanwijzers (pack) te installeren. Eigen maken is ook mogelijk maar daar zitten denk ik bepaalde regels aan zoals formaat. Als er echt baat bij is zal ik een topic maken die je leert hoe je ze zelf maakt, maar dan moet ik het eerst even opzoeken want op dit moment weet ik het zelf ook niet. ;)

Geplaatst:

Ik zou het gewoon proberen. De aanwijzers lijken me bij alle computers gelijk qua extensie dus probeer deze tutorial te volgen. Wees niet bang voor risico's want die zijn er absoluut niet. Volg de tutorial goed en vraag als je iets niet snapt. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...