Jump to content

Server gehackt


Ymosky

Recommended Posts

Hallo,

Sinds gisteren word mn server nogal zwaar aangevallen door een hacker (die er niet tegen kon gekickt te worden wegens gebruik van mod's.. :duh: ). Het volgende is er aan de hand:

- Er worden bots naar de server gestuurd (met een tool ofzo denk ik?) die ervoor zorgt dat de server constant "vol" zit. Alleen het aantal spelers staat wel gewoon op 0.

- Wanneer ik er toevallig toch een keer in kom (net na een herstart) is m'n eigen ID erg hoog, gisteren had ik een keer ID 26 terwijl ik alleen in de server zat.

- Er is helaas niets over terug te vinden in de serverlogs. (ook geen IP-adressen dus :-( )

Inmiddel's zijn al de volgende actie's ondernomen

- 3 IP-adressen die ik wist van die speler hebben een (range)ban gekregen. Dit heeft ervoor gezorgd dat gisteravond de "aanvallen" stopten, maar vandaag is het weer zover..

- Een van mn admins heeft contact opgenomen met SA:MP via de IRC, maar dat heeft (nog) weinig geholpen, zij stelden een range-ban voor, maar die had ik al gedaan :puh:

Via mn server-host (Delux-host) is door diezelfde admin een rapport verstuurd, tot nu toe nog niks over gehoord.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat ik nog meer kan doen? Kzou graag asap mn server weer (goed) online willen hebben namelijk :puh:

Mvg, Ymosky

Bewerkt: door Ymosky
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan hier weinig tegen doen. Je kan aan Deluxhost vragen om je server te verhuizen naar een ander ip, maar of dat zo veel gaat uithalen weet ik nog zo net niet.

Op het SA-MP forum raden ze aan om je server een paar dagen offline te halen. Als de hacker merkt dat de server offline zal hij sowieso wel stoppen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...