Jump to content

Geen beeldsignaal bij opstarten

Recommended Posts

Geplaatst:

Al bijna een maand geen problemen gehad, nu kom ik thuis van school en doet hij het weer! Beeldscherm geeft geen signaal. Ook met VGA kabel geen signaal! Computer start op, HDD ledje brand even, maar gaat al snel uit (ook helemaal stil) Lampjes op muis en toetsenbord gaan wel net als normaal aan en uit. (aan bij ExpressGate, uit in BIOS en aan wanneer Windows start) Vervolgens gebeurt er helemaal niets. Geen beeld, geen HDD activiteit. Het wordt steeds vreemder! Vanmorgen nog gewoon gebruikt zonder problemen. (Gisteren zelfs nog even games gespeeld!)

(edit vanaf de desbetreffende pc :)) Ik heb nu wat langer gewacht, en de PC kwam uiteindelijk tot (waarschijnlijk) het laden van Windows (aan de geluiden en toetsenbord/muisverlichting te zien). Daarna weer een BSOD (ik kreeg net in Windows een melding, zie quote onderaan), en vervolgens startte de pc weer normaal op. Volgens mij moet ik hem, als het weer foutgaat, gewoon even een BSOD laten maken door te wachten en is het dan opgelost.

Dat wetende lijkt het me een fout in de drivers, maar hoe zou dat ineens komen? (even voor de duidelijkheid, het is dus een geheel ander probleem dan in de eerste posts van 2009) Misschien 'stoort' de audio-interface? (want sinds ik die heb gaat het fout) Deze wordt niet heel veel gebruikt en heeft geen perfecte drivers.

Iemand een idee wat ik eraan kan doen?

RoL0

Ja, probeer eens je audio-interface en de meuk die erbij hoort uit te schakelen en/of uit te halen en te verwijderen en of je dat probleem nog hebt.

Geplaatst: (bewerkt)

Ja, probeer eens je audio-interface en de meuk die erbij hoort uit te schakelen en/of uit te halen en te verwijderen en of je dat probleem nog hebt.

Dat heb ik als eerste geprobeerd. Het is ook lastig te testen aangezien het af en toe gebeurd. Maargoed, dat spul hoort er ook achter te zitten, dus het zou ook met de audio interface moeten werken.

BTW, bedankt voor je snelle reactie ;)

EDIT: Het schijnt een beruchte fout te zijn in de ATI drivers, die vooral de HD4870X2 treft. Toevallig heb ik tijdens het installeren van mn nieuwe hardware óók mn videokaartdrivers geupdate. Het gaat om een BSoD veroorzaakt door de file "atikmpag.sys".

Bewerkt: door RoL0

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...