Jump to content

Laptops wel te upgraden....

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Vaak zie ik hier als iemand vraagt of ie zijn laptop kan upgraden dat het niet mogelijk is, maar in tegendeel, gisteren viel mijn Tips&Trucs Editie 9 op de mat. Waarin staat dat het wel degelijk mogelijk is, misschien niet zo veel als met een desktop maar je kunt dingen doen zoals een nieuwe harde schijf, het werkgeheugen uitbreiden en nog meer dingetjes waardoor je PC toch sneller gaat. Okee, een heel nieuw moederbord gaat niet, maar het is toch al upgraden door je geheugen.

http://vimeo.com/4473986 hier zie je hoe ze het doen bij een Sony Vaio. Helaas niet van TT. Maar het gaat om het principe.

Dus upgraden is wel degelijk mogelijk!

Geplaatst:

We hebben nooit gezegd dat het niet kon, maar we raadden het nooit aan want het is in de meeste gevallen gewoon geldverspilling/heeft geen nut.

Geplaatst:

Ik hoor anders wel eens dat het niet mogelijk is. En als je kijkt naar die video, wat ze ervoor terugkrijgt is echt mooi toch?

Geplaatst:

Ze zeggen dat je er geen nieuwe processor in kan doen en als je wat upgrade kost het heel veel tijd voor een beetje resultaat zeggen ze....

Geplaatst:
Ik hoor anders wel eens dat het niet mogelijk is. En als je kijkt naar die video, wat ze ervoor terugkrijgt is echt mooi toch?

Waarschijnlijk heeft iemand met geen verstand ervan dat gezegd. Als gewone mens is aan je laptop prutsen heel dom, want er kan zo wat stukgaan.

Geplaatst:

Om als particulier laptoponderdelen te kopen is het toch gewoon te duur? Ik denk dat dat de voornaamste reden is waarom laptops upgraden niet 'ingeburgerd' is.

Geplaatst:

Ja, laptops zijn te upgraden maar je schiet er meestal niet super veel mee op. Oké, nieuw geheugen zorgt vaker voor een iets vlotter systeem maar dingen als de CPU en de grafische chip zijn ook erg belangrijk en die zijn veel moeilijker te vervangen.

Geplaatst:

Vaak is informatie over het moederbord van een laptop ook vrijwel onvindbaar, dus het is sowieso een risico onderneming of het allemaal gaat werken, zoja is het zoals Galiorix al aangeeft ook maar de vraag of het enige merkbare prestaties gaat opleveren.

Geplaatst:

Komt nog eens bij dat laptops uit elkaar halen en in elkaar zetten nogal een vak apart is, sowieso al een afrader om als particulier er zelf aan te beginnen, omdat je hoogstwaarschijnlijk niet meer wijs wordt van al die kleine schroefjes ( ja het zijn er echt godsgruwelijk veel ).

Geplaatst:

eh, dat je laptop upgradebaar is, dat zou iedereen wel kunnen weten als je de onderkant van een laptop bekijkt (de mijne dus in ieder geval) want van de meeste laptops zijn er n soort schuifsluitingen waarmee je de hdd, de batterij (ja die kan je in principe ook altijd upgraden ^^), de fans en het ram kan uithalen/vervangen. bij het plaatje voor de processor is er meestal geen zo'n schuifsluiting, maar een vijs ( = schroef voor de mensen die het woord 'vijs' niet kennen ^^) + een 'beveiliging' tegen het openmaken (een soort dopje die op de vijs zit).

Zoals alle andere mensen hier zeggen: nieuwe laptopprocessoren of laptopprocessoren laten vervangen kosten evenveel als je voor een aanvaarbaar goede nieuwe laptop zou betalen (ik zeg 'aanvaardbaar goede' nieuwe laptop, ik zeg niet 'goede nieuwe laptop waarmee je goed kan gamen'

Geplaatst:

Dat laptops upgradebaar waren wist ik al lang, want ik heb de HDD van mijn Asser Aspire 5150 ook moeten vervangen, meerdere malen zelfs...

Geplaatst:
Dat laptops upgradebaar waren wist ik al lang, want ik heb de HDD van mijn Asser Aspire 5150 ook moeten vervangen, meerdere malen zelfs...

met "upgraden" bedoelen wij meer de performance verbeteren, oftewel geheugen/processor/grafische kaart en dan vooral de laatste 2, geheugen is ook nog best normaal.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...