Jump to content

De jak serie

onbekendeIV

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Wat is jak:

Jak and Daxter is een gamereeks op de PlayStation 2, (behalve het spel Daxter is een game op de PSP). Het gaat over Jak, een soort elf/mens met flaporen, en Daxter die dankzij een ongelukje met dark eco in een Ottsel (soort otter) is veranderd.

De reeks:

Jak and Daxter: The Precursor Legacy:

Jak and Daxter varen in het begin naar een verboden eiland. Daar valt Daxter in een groot vat met Dark Eco, een slechte substantie, hij komt er weer uit alleen verandert als een Ottsel. Samos de Green Sage kan hen niet helpen en stuurt ze naar de Blue Sage, richting het noorden. Ondertussen ontdekken ze vele nieuwe dingen, waaronder een sinister plot om de wereld te vernietigen.

Jak II:

In hun tweede verhaal, vliegen Jak, Daxter, Samos en Keira door de tijd, en komen 300 jaar in de toekomst terecht, in het rijk van Baron Praxis. Deze baron is een slecht persoon. Jak wordt gevangen genomen voor experimenten met dark eco ,die ze op hem willen laten uitvoeren. Jak ontsnapt 2 jaar later dankzij Daxter, en voegt zich bij The Underground. Hij leert hier nieuwe mensen kennen, waaronder maffiabaas Krew en Torn, die vroeger lid was van het leger van Baron Praxis. Hij leert ook de Metal Heads kennen, een stel slechte wezens met Skull Gems in hun voorhoofd en zijn erg dom ,die alles wil vernielen. Hij neemt het op tegen Baron Praxis én de Metal Heads.

Jak 3:

In hun derde verhaal, worden Jak, Daxter en Pecker in de woestijn gedumpt door Count Veger, die beweert dat Jak verantwoordelijk is voor al het geweld in de stad. Jak & co worden door Damus gered. Vechten in vechtarena's en missies met gierende banden is wat in dit deel te doen is.

Later vindt Jak een manier om terug naar de stad te gaan. Hij leert Light Eco kennen, en maakt er gebruik van om de tijd te bevriezen, te vliegen, te genezen (healen) en voor een zogenaamde schildmodus. Hij moet het uiteindelijk tegen Errol opnemen, een schurk die in Jak and Daxter 2 ook al voorkwam. Errol heeft het "Dark Maker Schip" actief gemaakt, en wil zo de wereld vernielen.

Jak X:

In hun vierde verhaal, een racespel nu, worden Jak & co vergiftigt door maffiabaas Krew, die in Jak 2 vermoordt werd door Jak en Daxter. Ze kunnen maar op één manier het tegengif winnen. Het grote-race-kampioenschap van de stad winnen!

Deze show is zo bekend dat er steeds 200 miljoen mensen kijken. De grote slechte personages zijn o.a. Mizo en Krew. Jak moet zijn auto verbeteren of hij zal de dodelijke races niet overleven. In dit spel kwam de online-mode én multi-player mode.

Daxter:

Een spin-off van het eerste spel, uitgebracht voor de PlayStation Portable, met in de hoofdrol Daxter en de nieuwe karakters Osmo, Ximon, Kaeden en Taryn. Dit spel speelt zich chronologisch af tussen deel 1 en deel 2 en toont wat Daxter zoal meemaakt tussen het moment dat hij wegrent aan het begin van Jak II, en het moment dat hij Jak bevrijd uit de gevangenis.

Jak and Daxter : The lost frontier:

Dit videospel wordt het vijfde deel uit de Jak and Daxter serie. Het begon als een gerucht toen Sony de merknaam " Jak and Daxter: The lost frontier " registreerde. Op 1 april 2009 bevestigde Sony dit gerucht. Het videospel wordt ontwikkeld door High Impact games en naar verwachting zal het videospel op 31 december 2009 klaar zijn.

Volgens de Playstation blog luidt het verhaal als volgt. De twee helden Jak en Daxter reizen naar de rand van de wereld om een oplossing te vinden aan het tekort aan eco in hun wereld. Echter, ze moeten op hun weg door de kleurrijke levels vechten tegen luchtpiraten en sinistere wezens.

Bewerkt: door onbekendeIV
Geplaatst:

Een van mijn favoriete series van de PS2 ^_^

Vond Daxter ook goed maar die nieuwe Jak and Daxter lijkt me niet goed te worden... het is geen Naughty Dog.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Ja, ik heb ze gespeeld, Jak II is m'n favoriet. Maar Jak III suckt echt.

Ik heb alleen maar Jak III, ik vind het een leuk spel ^_^ , het heeft ook wel een goede verhaallijn in enige zin,

maar ik geef je wel gelijk dat ik Jak 2 leuker vond, ik heb dat ook al vaak gespeeld...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...