Jump to content

[HELP] Beste Instelling Voor GTA IV [HELP]


Mr-HocusPocus

Recommended Posts

ik had laatst bij alternate een ASUS 9400GT 1GB - Low profile gekocht en ingebouwd in mijn HP Slimline S3422.UK

het paste er net in. Er zat eerst een ATI Radeon 3450 in.

Wat ik nou wou weten is wat het beste instelling bij graphics is bij gta iv met een 9400 GT 1 GB.

Ik maak namelijk machinimas (gta iv films enzo) dus wil ik ook een goeie graphics hebben.

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: HP-Pavilion

- Computermodel: KQ312AA-ABU s3422.uk

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: FOXCONN

- Model: Irvine

- BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD

- BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie 5.08

- Aansluitingen: PCIE X16 SLOT (Gebruikt), PCIE X1 SLOT (Vrij)

- Poorten: PS/2 Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB), SATA0 (8251 Compatibel), SATA1 (8251 Compatibel)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core2 Duo CPU E4600 @ 2.40GHz

- Kloksnelheid: 1600 MHz

- Socket: Socket 775

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 2045 MB RAM

- Type(s): 1024 MB RAM (DDR2, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 335,35 GB (325,04 GB (C:) + 10,31 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 273,32 GB (271,91 GB (C:) + 1,41 GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Local Fixed Disk, D: Local Fixed Disk, E: Onbekend, F: Removable Disk, G: Removable Disk, H: Removable Disk, I: Removable Disk

- Model(len): C: ST3360320AS ATA Device IDE, D: Generic- Compact Flash USB Device USB, E: HL-DT-ST DVD-RAM GH10L ATA Device, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Realtek

- Model: Realtek High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 9400 GT

- Beeldprocessor: GeForce 9400 GT (0x0641)

- Geheugengrootte: 1024 MB VRAM

- Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.15.11.9038

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Dell

- Model: Dell 1703FP

- Schermresolutie: 1280x1024

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: PS/2 Compatible Mouse

- Aantal knoppen: 0

- Aansluiting: PS/2

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Enhanced Multimedia PS/2 Keyboard

- Type: Enhanced (101- or 102-key)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): NVIDIA nForce Networking Controller (Ethernet 802.3), RT73 USB Wireless LAN Card (Ethernet 802.3)

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 10.1

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium

- Versie: 6.0.6001

- Service Pack: Service Pack 1

Bewerkt: door Mr-HocusPocus
Link to comment
Delen op andere websites

Speel gewoon met de instellingen en zorg dat je sowieso over de 20 FPS blijft lopen. Dus verhoog je instellingen altijd, tot je vindt dat het spel begint te stotteren. :)

heb dat al vaak gedaan,

Zelfs even op internet zoeken zoals youtube wat andere hadden met een 9400gt

maar of het lagt een klein beetje of het ziet er niet mooi uit omdat ik het raar ingesteld heb bijvoorbeeld detail 70 distance 0 het lukt me niet echt dus uiteindelijk kom ik nu hulp vragen:P

Link to comment
Delen op andere websites

ik zal je temperaturen eens nakijken vriend, je kloksnelheid is verlaagd wat automatisch bij intel cpu's gebeurt als ze oververhit raken.

hoe zou ik dat na kunnen checken dan? en terug naar normale snelheid?

Link to comment
Delen op andere websites

ik zal je temperaturen eens nakijken vriend, je kloksnelheid is verlaagd wat automatisch bij intel cpu's gebeurt als ze oververhit raken.

Dit kan ook zijn omdat je de PC op energiebesparend hebt staan. Je kan dit terug goedmaken door naar het Configuratiescherm te gaan, daar op Systeem en onderhoud te klikken en daar op Energiebeheer. Dan zet je je voorkeurschema op Hoge prestaties. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

ik zal je temperaturen eens nakijken vriend, je kloksnelheid is verlaagd wat automatisch bij intel cpu's gebeurt als ze oververhit raken.

Dit kan ook zijn omdat je de PC op energiebesparend hebt staan. Je kan dit terug goedmaken door naar het Configuratiescherm te gaan, daar op Systeem en onderhoud te klikken en daar op Energiebeheer. Dan zet je je voorkeurschema op Hoge prestaties. ;)

Dat is sowieso niet echt nodig aangezien de kloksnelheid weer omhoog gekrikt wordt als de CPU aan het werk wordt gezet. Daarnaast heeft Vista (tenminste, dat probleem ervaar ik met Vista Ultimate X64) de irritante gewoonte om bij het heropstarten van het systeem weer terug te gaan naar de oude instelling...

Link to comment
Delen op andere websites

Kan het niet gewoon zijn dat de CPU op 1600Mhz draait omdat de Intel variant van AMD Cool'n'quiet aan staat? (Weet even de Intel naam niet).

Maargoed, wil je filmpjes op gaan nemen op mooie kwaliteit snap ik überhaupt niet dat je een GeForce 9400 kaart aangeschaft hebt. Met deze kaart zul je alleen vloeiend beeld krijgen op low settings. Niet echt film waardig dus.

Link to comment
Delen op andere websites

ohja nog 1 iets toevoegen aan mijn eerste post. Van topic.

Met flitskikker infotool zegt die

bij GTA IV Recommend (adviseur )

Dat mijn videokaart zwak is :S

terwijl er staat

Huidig Eis - Voldoet

9400 GT - 8600 GT - NEE

je videokaart is te zwak, koop een nieuwere.

Terwijl mijne nieuwer is dan de 8600 GT :S:S

8800 & 9400 gt zijn opzich zelfde alleen 9400 is goedkoper en net klein beetje langszamer dan de 8800 maar ik snap niet dat de 9400 slechter is dan de 8600gt.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zal je temperaturen eens nakijken vriend, je kloksnelheid is verlaagd wat automatisch bij intel cpu's gebeurt als ze oververhit raken.

Dit kan ook zijn omdat je de PC op energiebesparend hebt staan. Je kan dit terug goedmaken door naar het Configuratiescherm te gaan, daar op Systeem en onderhoud te klikken en daar op Energiebeheer. Dan zet je je voorkeurschema op Hoge prestaties. ;)

ik heb engels Talig

dus ik ben naar Power Options gegaan

er stond

Balanced - Energy Savings: 3 (Bolletjes) - Performance 3 (Bolletjes)

Power Saver - energy savings: 6(bolletjes) - performance 2 (bolletjes)

High Performance - Energy Savings: 2 ( bolletjes) - Performance 6 (Bolletjes)

Ik koos voor high performance maar ik kan het zelf ook instellen eigen power option aanmaken maar ik koos voor high performance zoals eerder vermeld.

Maakt het nu verschil uit ofzo :S

qua gaming performance met gta iv?

ik heb die 9400GT laatst gekocht... ongeveer eind juli/begin augustus.

Dan wacht ik nog liever met dat de directx 11 kaarten uitkomen...:puh:

Bewerkt: door Mr-HocusPocus
Link to comment
Delen op andere websites

is het nu dat de temperatuur hoog oploopt en kan verhitten met power option?

of is het met dat het meer stroom enzo verbruikt?

en het is nu niet meer 1600mhz maar 2400 mhz precies wat gta iv recommend vraagt.

alleen mijne is 2400mhz (3600) en recommend 2400mhz (6000) dus dat tussen haakjes is weer niet goed...

dus net niet ofzo.

en mijn geheugen is 3 mb minder dan die vraagt en videokaart is slechter als een 8600 gt waar ik verbaasd van sta terwijl een 9400 beter is :S

Link to comment
Delen op andere websites

en mijn geheugen is 3 mb minder dan die vraagt en videokaart is slechter als een 8600 gt waar ik verbaasd van sta terwijl een 9400 beter is :S

9400GT is niet beter. :7 Laat ik het even uitleggen:

De 9 in het 4 nummerige serie nummer van nVidia is de serie, in dit geval dus de 9e. Het 2e server, welke kan variëren van 2 tot 8 geeft de hoogte van de prestaties aan. Die van jou is dus 4 en dat is lager als de 6 van de 8600GT. Overigens hebben ze dit systeem met de laatste serie kaarten weer laten vallen voor een nieuw systeem.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...