Damos Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Intel is nogal duur als je een goed systeem wil, een goede Quad Core van Intel kost meer dan een erg goede II X4 van AMD. Op aanraden van Galiorix een nieuw moederbord erbij:>>Phenom II X4 en GTX260<< >>Phenom II X4 en HD4870<< >>Phenom II X4 en HD4980<< HD4890 is op de 4870x2 na de beste kaart van Ati, daar zit je zeker goed mee. Je moet dus nog een kast + dvd-drive zoeken, en dan ben je zeker van een mooie pc. Als je budget het toelaat, neem dan een nog iets betere processor. EDIT: Ik denk dat dit het beste is voor je budget van 700 euro (de pc in de hoofdpost was 680, ik denk dat je nog wel ergens 20 euro hebt? ) >>klik<< AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 3.4 Ghz XFX Radeon HD4890 1 gig DDR5 4 Gig OCZ DDR3 ram-geheugen Gigabyte AMD 790X Moederbord Antec Earthwatts 650 Watt Cooler Master 330 ATX Samsung DVD brander zwart Totaal 969.99 euro, een geweldig goed systeem dat het systeem in de hoofdpost zwaar ownt. Als dit te duur is kan je nog altijd eentje van bovenstaande nemen die minder kosten. Qua case heb ik Cooler Master, volgens veel mensen hier op het forum een goed merk. Als je 'm niet zo goed vindt, kan je nog altijd een andere kiezen. Je bedoelt toch 696.99 En de Videokaart ken ik niet is die goed voor de nieuwere(ste) games goed genoeg. Reageren
haai Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 (bewerkt) Intel is nogal duur als je een goed systeem wil, een goede Quad Core van Intel kost meer dan een erg goede II X4 van AMD. Klopt maar zelf heb ik betere ervaring met Intel, vandaar. Maar als je het goedkoop wilt houden is AMD misschien beter. Oh ja, in jouw systeem sowieso de voeding nog vervangen door een 550 watt voeding. Is meer dan genoeg en dan verspil je geen energie. Bewerkt: 21 augustus 2009 door haai Reageren
.Senne Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 (bewerkt) Je bedoelt toch 696.99 En de Videokaart ken ik niet is die goed voor de nieuwere(ste) games goed genoeg. Foutje. :$ Ik bedoel inderdaad 696. De HD4890? Die zit ergens tussen de GTX260 en GTX275 in. Kan je GTA IV op ultra high mee, zeker samen met die processor. Ik heb een slechtere quad core en GTX260 en draai IV op highest. EDIT: HD4890 is zelfs ongeveer gelijk aan de GTX275, maar die laatste kost net wat meer. 4890 is dus perfect denk ik. Klopt maar zelf heb ik betere ervaring met Intel, vandaar. Maar als je het goedkoop wilt houden is AMD misschien beter. Oh ja, in jouw systeem sowieso de voeding nog vervangen door een 550 watt voeding. Is meer dan genoeg en dan verspil je geen energie. Voor de laatste paar systemen is beter wel een 650 watt hoor. Maar die voeding die ik erbij heb gezet is erg goed en soms zelfs een stuk goedkoper dan 550 watt voedingen, daardoor. . Bewerkt: 21 augustus 2009 door senneken Reageren
Limbolander Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Intel is nogal duur als je een goed systeem wil, een goede Quad Core van Intel kost meer dan een erg goede II X4 van AMD. Klopt maar zelf heb ik betere ervaring met Intel, vandaar. Maar als je het goedkoop wilt houden is AMD misschien beter. Oh ja, in jouw systeem sowieso de voeding nog vervangen door een 550 watt voeding. Is meer dan genoeg en dan verspil je geen energie. Waar baseer je je "betere ervaring" op. Argumten zijn graag welkom anders slaat je advies nergens op. Verder is AMD inderdaad nog steeds de marktleider op gebied van prijs/kwaliteit verhouding. Reageren
.Senne Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Een Intel Core 2 Quad van 166 euro draait slechts op 2.5 Ghz met L2 6 MB, terwijl een Phenom II X4 van diezelfde prijs op 3.4 Ghz draait met L2 6MB. Dan ligt het toch voor de hand dat je voor een AMD'tje gaat? Reageren
haai Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Waar baseer je je "betere ervaring" op. Argumten zijn graag welkom anders slaat je advies nergens op. Toen mijn AMD processor kapot ging was de service erg belabberd. Sindsdien koop ik altijd Intel en daar ben ik erg tevreden over, prima prestaties. Prijs/kwaliteit boeit me totaal niets, kwaliteit wel. Reageren
wesley123 Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Je bedoelt toch 696.99 En de Videokaart ken ik niet is die goed voor de nieuwere(ste) games goed genoeg. Foutje. :$ Ik bedoel inderdaad 696. De HD4890? Die zit ergens tussen de GTX260 en GTX275 in. Kan je GTA IV op ultra high mee, zeker samen met die processor. Ik heb een slechtere quad core en GTX260 en draai IV op highest. EDIT: HD4890 is zelfs ongeveer gelijk aan de GTX275, maar die laatste kost net wat meer. 4890 is dus perfect denk ik. Ultra high gaat je niet lukken, ik zeg 1 ding, videogeheugen, 1GB is te weinig om gta4 maxed out te draaien, verder zal alles wel op maxed out lukken, gta4 alleen niet omdat dat eht enigste spel is dat gebruik maakt van je videogaheugen om alles te laden. Wil je gta4 op max draaien dan moet je voor de GTX285 Mars gaan, dat is een 1300 euro kostende special edition vna de gewone GTX285 met 2GB geheugen. Reageren
rakker126 Geplaatst: 22 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2009 Tja, met mijn monster kan ik het nog niet eens op VH spelen Reageren
.Senne Geplaatst: 22 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2009 Sorry jongens, maar met mijn GTX260 en Q8200'je kan ik IV maxed out spelen. Ik gebruik 1 commandline en dat is memrestrict. Ik heb maar 896 mb vram, en gebruik er zogezegd 1500. Maar alles is maxed out en ik heb gemiddeld 35 fps metfraps. Resolutie is niet zo heel hoog, 1240x1024. Reageren
Limbolander Geplaatst: 22 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2009 Je resolutie is ook niet bepaald hoog nee, probeer het eens op 1920x1200 dan lukt het jou ook bij verre niet meer Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 24 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2009 (bewerkt) in sennekens post, gebruikte hij telkens de AMD Phenom II X4 kweeniewelkenummer. Persoonlijk, en volgens ervaring bij de gaming pc's van vrienden, zou de X3 720 Black Edition (niet overclocked) al kunnen volstaan voor GTA IV op hoog, want zoals jullie zeggen, GTA IV is een game die de grafische kaart gebruikt om "alles" te laden. Deze processor is ook al erg futureproof, en als je hem laat overclocken, kan je zeker nog een paar jaartjes de games op maximum spelen, aangezien er niet direct een tweede GTA IV voor de deur staat qua specificaties. Bewerkt: 24 augustus 2009 door Mr. Psycho Reageren
Limbolander Geplaatst: 24 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2009 in sennekens post, gebruikte hij telkens de AMD Phenom II X4 kweeniewelkenummer. Persoonlijk, en volgens ervaring bij de gaming pc's van vrienden, zou de X3 720 Black Edition (niet overclocked) al kunnen volstaan voor GTA IV op hoog, want zoals jullie zeggen, GTA IV is een game die de grafische kaart gebruikt om "alles" te laden. Deze processor is ook al erg futureproof, en als je hem laat overclocken, kan je zeker nog een paar jaartjes de games op maximum spelen, aangezien er niet direct een tweede GTA V voor de deur staat qua specificaties. Nee, processor is juist wat het zwaarst gebruikt wordt in GTA IV. Reageren
Damos Geplaatst: 3 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 september 2009 Verandering nu is buget 1000 euro geen cent erbij want als ik een van 1000 koop krijg ik hem voor 500. iemand? >>> Door Thundercover: Bumpen binnen 24 uur is niet nodig. Berichten samengevoegd.<<< Reageren
Damos Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Hehe mag eindelijk weer bumpen is er iemand die een goede pc weet om gta iv op enorm hoog niveau te spelen en waar ik modern warfare 2 op kan spelen. voor maximaal 1000€ niet 1 cent meer? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Klik, voor als je hem zelf wilt bouwen. Klik, als je hem niet zelf wilt bouwen. Als je dit neemt heb je echt een monster in huis, het vlaggenschip van AMD, de Phenom II 965 @ 3.4GHz, en 2 HD4890's voor een crossfire formatie (Deze 2 samen zijn sneller en goedkoper als één GTX295!) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.