Jump to content

Kl*te adverts!


coolnniek9

Recommended Posts

Wat heeft een virusscannner met advertenties te maken? :7

Download in plaats van een virus scanner dus een anti-adware/spyware scanner zoals Spyware Doctor, Ad-Aware o.i.d.

Er zijn genoeg virusscanners die OOK adware/spyware scannen, daarom heeft dat er dus alles mee te maken. Daarmee doelde ik met nod32 dus. AVG is inderdaad ook optioneel.

Link to comment
Delen op andere websites

AVG vindt dat soort dingen niet, die detecteert enkel een paar van de bekendste virussen. Small-time adware virussen haalt hij er nooit vantussen. Scan dus eens met Malwarebytes Anti-Malware, die vindt virussen, malware, adware en spyware. Waar AVG bij mij niet één virus vond, vond malwarebytes er 39. :$

Link to comment
Delen op andere websites

Wat heeft een virusscannner met advertenties te maken? :7

Download in plaats van een virus scanner dus een anti-adware/spyware scanner zoals Spyware Doctor, Ad-Aware o.i.d.

Er zijn genoeg virusscanners die OOK adware/spyware scannen, daarom heeft dat er dus alles mee te maken. Daarmee doelde ik met nod32 dus. AVG is inderdaad ook optioneel.

Maar hij geeft zelf al aan dat zijn PC virusvrij is. Dus kun je er vanuit gaan dat hij al een virusscanner heeft. Dan lijkt mij het niet nodig om een virusscanner te downloaden. Simpeler is dan gewoon het installeren van een Anti Ad/spyware programmatje. Bovendien is AVG Free helemaal niet zo waterdicht.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Waar baseer je dat op?

Door eerst met AGV te scannen, die bijna niets vond, en daarna met McAffee die wel degelijk virussen vond. Dan zal je wel gaan zeggen "je kreeg toch geen virussen". Maar die staan op elke PC, de virusscanner zorgt alleen dat ze niet actief worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar baseer je dat op?

En geen virussen, misschien vind jou scanner het ook niet? God knows.

nou ik doe dat op eigen ervaring, ik had avg.

Ik kan echt een waslijst aan punten noemen waarom je avg niet moet nemen:

-erg gebruiksvriendelijk, ik heb nooit de instellingen kunnen vinden

-updaten werkt regelmatig niet, mijn scanner was regelmatig al dagen niet geupdate omdat de update service het weer eens niet deed

-avg is de enige virusscanner die vitale windows onderdelen aanziet voor virussen, iets wat wijst op het neit testen van de updates zelf, gewoon slecht gemaakt. Ik heb nog nooit over een virusscanner gelezen die zo iets deed, behalve avg, het gebeurde een half jaar geleden al eens en daarvoor ook.

-Hij vind geen zak, avg vond geen virussen tijdens zijn scan, ik haal mcafee er eens over, voila, 25 detecties, je gaat mij niet vertellen dat het 25 false positives zijn.

-Ik kreeg dagelijks, terwijl ik al aan had gegeven dat die file ignored moest worden, een melding dat er een virus in een file zat, dit gebeurde ongeveer 5 keer per dag.

-De manier waarop hij virussen afhandeld is ook geweldig, ignore maakt het bestand onbruikbaar, to quarantine ook en delete verwijdert het, heal daarintegen werkt nooit en laat het bestand direct naar de quarantine sturen.

-En nog wat moois, als je deinstalleert kan je vertellen wat je van avg vind, interresant is dat je bij de vraag 'was u tevreden over het product?' geen 'nee' aan kunt klikken, dan sluit de browser zich af, dat verklaart ook de hoge rating van avg.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar baseer je dat op?

Door eerst met AGV te scannen, die bijna niets vond, en daarna met McAffee die wel degelijk virussen vond. Dan zal je wel gaan zeggen "je kreeg toch geen virussen". Maar die staan op elke PC, de virusscanner zorgt alleen dat ze niet actief worden.

Virusscanners verwijderen virussen meestal..

ohja, wesley123, je bedoelt gebruiksONvriendelijk

Link to comment
Delen op andere websites

Waar baseer je dat op?

Door eerst met AGV te scannen, die bijna niets vond, en daarna met McAffee die wel degelijk virussen vond. Dan zal je wel gaan zeggen "je kreeg toch geen virussen". Maar die staan op elke PC, de virusscanner zorgt alleen dat ze niet actief worden.

Virusscanners verwijderen virussen meestal..

ohja, wesley123, je bedoelt gebruiksONvriendelijk

Bij mij komen de virussen meestal in de map "Quarantene" omdat de meeste virussen zich niet zo 1 2 3 laten wissen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...