Jump to content

schijf formateren

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb vandaag alles wat ik nog wilde bewaren van mij D: gehaald en ergens anders opgeslagen. Nu wilde ik mijn D: schijf formatteren, maar ik krijg de melding:

"Deze schijf kan niet worden geformatteerd. Sluit alle schijfhulpprogramma´s of andere programma´s die deze schijf gebruiken af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergeven. Probeer vervolgens de schijf opnieuw te formatteren"

Maar er zijn geen programma´s die nog aanstaan en deze schijf gebruiken. Het enige wat op de schijf staat is namelijk het deel van windows vista van een oud dualboot systeem en wat mappen van Adobe. Maar daar staat verder ook niks van open. Hoe komt het dan toch dat ik deze melding krijg?

Geplaatst:

Dan heb je een grote fout gemaakt aan het begin toen je die PC had.

Je had toen de kans de backup op een dvd te branden maar nu niet meer.

Geplaatst:
Dan heb je een grote fout gemaakt aan het begin toen je die PC had.

Je had toen de kans de backup op een dvd te branden maar nu niet meer.

Je kunt ook gewoon even op zoek gaan naar Hiren's Boot CD of zoiets, kun je ook buiten windows om een schijf formatteren.

Geplaatst: (bewerkt)

Je kan natuurlijk ook altijd even opstarten in veilige modus door op F8 te duwen alvorens de pc begint op te starten. Van daaruit kan je proberen of hij daar de schijf wil formatteren.

Als je een Vista install cdrom hebt, kan je altijd natuurlijk opstarten op de vista cdrom, en van daaruit kan je formatteren wat je wil. Zonder je huidige OS te beschadigen.

Maar als je die niet hebt, zou ik inderdaad gewoon de veilige modus eens proberen. Ik denk dat dit normaal wel moet werken.

Bewerkt: door Matiscus
Geplaatst:

Het is uiteindelijk wel gelukt in veilig modus. Omdat het formatteren best lang duurt heb ik hem vannacht pas geformatteerd. Bedankt voor de hulp.

Geplaatst:

Je kan ook altijd snel formatteren, maar dat doe ik zelf ook niet. Alloewel als je Vista hernieuw installeert formateert hij zowiezo snel. Dat vind ik dan jammer.

Maar ben blij dat het gelukt is. :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...