MegaPilot Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Hey jongens, er zit iemand op m'n netwerk te downloaden denkuk. Het is beveiligd met WEP, ik beschik over de WEP-key, kan ik met een programma zien wie via m'n router aan het downloaden is en kan ik die irritante gozer bannen? Alvast bedankt. Groetjes, MP. Reageren
Galiorix Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Is het niet handiger om gewoon de WEP key te veranderen? Ik had eerst een network monitoring tool, maar ik ben de naam vergeten . Reageren
MegaPilot Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Is het niet handiger om gewoon de WEP key te veranderen? Ik had eerst een network monitoring tool, maar ik ben de naam vergeten . Hoe de hel doe ik dat? :$ Ik maak wel liefst een key met een Wep Key Generator Welke router heb je? USR Robotics 5463 Reageren
haai Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Oké, ga om te beginnen naar start>uitvoeren>cmd. Type dan ipconfig /all in en druk op enter. Vervolgens zie je je standaard gateway. Type deze vervolgens in je browser en dan kom je op je router's config pagina. (misschien moet je wachtwoord en user invoeren, deze vind je in je handleiding). Dan kom je normaal meteen op de status pagina en zie je ergens in het midden dit staan: INFORMATION Numbers of DHCP Clients X Kijk welk getal er bij X staat? Als dat meer is dan de huidige verbindingen in je huis (als familie op een andere PC op je netwerk zit moet je daar ook rekening mee houden natuurlijk) ga dan vervolgens naar Security (links in het menu) en klik op Wireless. Klik op WPA/WPA2 (= veiliger dan WEP!). Laat de instellingen staan en voer vervolgens een key met ongeveer 16 tekens (kan minder/meer zijn) in. (nummers & letters gebruiken). Reageren
BV_1993 Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Oké, ga om te beginnen naar start>uitvoeren>cmd. Type dan ipconfig /all in en druk op enter. Vervolgens zie je je standaard gateway. Type deze vervolgens in je browser en dan kom je op je router's config pagina. (misschien moet je wachtwoord en user invoeren, deze vind je in je handleiding). Dan kom je normaal meteen op de status pagina en zie je ergens in het midden dit staan:INFORMATION Numbers of DHCP Clients X Kijk welk getal er bij X staat? Als dat meer is dan de huidige verbindingen in je huis (als familie op een andere PC op je netwerk zit moet je daar ook rekening mee houden natuurlijk) ga dan vervolgens naar Security (links in het menu) en klik op Wireless. Klik op WPA/WPA2 (= veiliger dan WEP!). Laat de instellingen staan en voer vervolgens een key met ongeveer 16 tekens (kan minder/meer zijn) in. (nummers & letters gebruiken). Ik heb het even gecontroleerd en dit kan dus niet kloppen. Hier zitten er 2 computers op het netwerk en er staat 0 Mvg, BV_1993 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Het was loos alarm, 'k heb nog eens op m'n Telemeter gekeken en ik vermoed dat die een paar uur outdated is geweest. Iig bedankt voor de reacties, want nu weet ik wat ik moet doen als er wél iemand m'n netwerk kraakt. Reageren
GTA Monster Geplaatst: 26 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2009 Waarom beveiligt Telenet iedereen in Vlaanderen met WEP? Eerst WPA-PSK2, dan de rest... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.