erwinsteen Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Ik heb een vraagje maar dit keer over zmodeler, ik ben namelijk begonnen met het modellen van GTAIV autos en heb het al redelijk onder de knie.. nou ja wat zeg ik nou dat valt best wel mee -.- Maarja ik heb een beetje rond gesneuvelt op het intenet (en ook op deze site natuurlijk) over Zmodeler maar ben helaas geen juist antwoord tegengekomen om mijn vraag te beantwoorden, want zoals je weet zijn er helaas niet veel tuturials voor dit handige maar moeilijk programmatje Ik vroeg me dus af of het mogelijk was om automodellen van GTAIV groter te maken, maar dan bedoel ik niet stukje voor stukje maar dan ook echt gewoon selecteren en vergroten of verkleinen, zou dat kunnen en als het kan en je weet hoe het zit zou je mischien zo aardig zijn om het aan mij en anderen natuurlijk uit te leggen? Ik snap het echt wel als jouw antwoord nee is op het verzoek van de (tuturial) dat kan ik me wel voorstellen Het spijt me als je mij niet zo goed begrijpt, zoals u ziet ben ik niet zo'n topper in taal, ik type soms gewoon dingen in die mensen gaan lezen maar het niet begrijpen zoals ik het bedoel snap je? maar ik probeer echt zo duidelijjk als ik maar kan het uit te leggen Reageren
.Senne Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 (bewerkt) Komt voor de bakker. Even typen. Eerst en vooral klik je op 'selected mode' onderaan rechts. Het vakje waar dat instaat moet dan oranje worden. Dan klik je op 'select>quadr'. Nu kan je door middel van een vierkant heel de auto selecteren. Klik hiervoor rechts in een viewport zoals side of front en sleep over heel je auto. Nu zal deze oranje worden. Klik nu op 'Modify>Scale' en sleep in het juiste viewport, zodat je auto mooi kleiner wordt. Als dat niet werkt zal ik nog een alternatieve manier typen. Bewerkt: 21 augustus 2009 door senneken Reageren
erwinsteen Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Dankje, ik zal hem gelijk proberen waneer ik van bed af kom want ik ga zometeen slapen xD Ik krijg deze dagen nog al vaak hoofdpijn omdat ik tot 12 uur achter de computer zit Reageren
.Senne Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Tweede manier: 1: Zorg dat alle L1 en L0 models er zijn, maar de collision niet 2: Select All 3: Klik Select Mode aan 4: gebruik Modify>Scale (zorg dat Scale Geometry & Scale by Pivot aangevinkt ! 5: druk op Shift en klik in de viewport met Scale all nog steeds aan, net als selected mode. Een nieuw venster zal tevoorschijn komen. Je zal drie keer 100% zien staan: als je wil vergroten kies je voor 105%, als je wil verkleinen kies je 95% bijvoorbeeld. Succes met moddelen. Als je nog vragen hebt kan je altijd bij mij terecht, en misschien kunnen volgende tutorials nog van enige hulp zijn: >>auto's voor IV converteren<< >>auto's goed importeren<< >>auto's maken in Zmodeler: de basis<< Reageren
erwinsteen Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 (bewerkt) Ik heb het toch nog eff geprobeert vandaag omg xD Alleen hoe maak ik die wiellen normaal xD Bewerkt: 22 augustus 2009 door erwinsteen Reageren
.Senne Geplaatst: 22 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2009 Hehe. De originele wielen weer importeren en op de juiste plaats zetten door de dummies te verplaatsen. Als je de tweede manier gebruikt zouden de wielen normaal gezien wel normaal blijven. Reageren
erwinsteen Geplaatst: 22 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 augustus 2009 (bewerkt) Bedoel je de wiellen die naast de moter verscheinen als je ze aanfinkt? :O Bewerkt: 23 augustus 2009 door erwinsteen Reageren
erwinsteen Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 Hmm, ik wil het zeg maar met collision doen zodat het klopt maar dan kloppen somigge dingen niet De wielen + je kan meestal niet meer instappen (dus gebruik ik een trainertje ) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.