Jump to content

Electro/House/Fidget/Techno topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben het toch totaal niet met je eens hoor S-te-Fan, dit heeft namelijk zowel positieve als negatieve kanten, enerzijds is er wel meer slechte muziek bijgekomen, maar anderzijds zijn er ook veel artiesten bij die anders nooit hadden bekend kunnen worden. En dan is er nog dat de meeste mensen een andere stijl hebben dan jouw, dus wat jij troep noemt vinden zij misschien een meesterwerkje? Maar open anders een apart topic om hier dieper op in te gaan.

• Reacties 169
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jon-asses

47

• Think

23

• lexus123

19

• BV_1993

12

Geplaatst:

Toen kwamen er nog goede tracks uit omdat toen nog alles op vinyl werdt uitgebracht. Als een stijl underground is zijn er ook kleine labels. Als je dus een vinyl wilt uitbrengen is dat hardstikke duur en moet succes verzekerd zijn. Daarom werden alleen de beste tracks gereleased. Tegenwoordig wordt alles digitaal op internet gegooid of de grote labels hebben zoveel geld en succes met andere artiesten dat ze zowat elkee artiest met een hitje contracteren en meer tracks van hun gaan uitbrengen :zz:. Dat verwaarloost de scene. Ook vind iedereen tegenwoordig bijna alles leuk wat op hen af wordt gegooid op de radio of internet. Moeten ze natuurlijk allemaal zelf weten.

Maar dat zorgde er tegelijkertijd weer voor dat sommig talent maar geen plaat uit kon brengen, omdat de platenmaatschappij minder risico liep als ze een plaat van een gevestigde artiest uit brachten.

Geplaatst: (bewerkt)

Toen kwamen er nog goede tracks uit omdat toen nog alles op vinyl werdt uitgebracht. Als een stijl underground is zijn er ook kleine labels. Als je dus een vinyl wilt uitbrengen is dat hardstikke duur en moet succes verzekerd zijn. Daarom werden alleen de beste tracks gereleased. Tegenwoordig wordt alles digitaal op internet gegooid of de grote labels hebben zoveel geld en succes met andere artiesten dat ze zowat elkee artiest met een hitje contracteren en meer tracks van hun gaan uitbrengen :zz:. Dat verwaarloost de scene. Ook vind iedereen tegenwoordig bijna alles leuk wat op hen af wordt gegooid op de radio of internet. Moeten ze natuurlijk allemaal zelf weten.

Maar dat zorgde er tegelijkertijd weer voor dat sommig talent maar geen plaat uit kon brengen, omdat de platenmaatschappij minder risico liep als ze een plaat van een gevestigde artiest uit brachten.

Niet noodzakelijk. Ik heb het hier over het releasen van een nummer, er werden ook zat promo's gedraaid. En als je ook echt goed was en dus het waard, dan kon je makkelijk opklimmen in de scene, hij was namelijk niet groot. Het is/was namelijk een feestmuziek, wat voornamelijk gedraaid werd op feesten.

Dit is mijn ervaring met voornamelijk hardstyle, maar met house is het eigenlijk precies hetzelfde. Wat je nu ziet in de hardstyle scene zijn een heleboel schijt producers die hun tracks op internet zetten. Leuk voor hun, maar het gaat er toch echt om dat die platen worden gedraaid terwijl er duizend man op los gaan. Ook de grote labels kondigen aan dat ze gaan stoppen met het persen van vinyls, iets wat ik betreur aangezien ze nu zomaar elk nummer digitaal kunnen releasen. Ongeacht de kwalitiet. Als ik kijk naar een lijst van (hardstyle) releases van wat er in een maand uitkomt zie je daar goedkope artiesten namen staan waar je nog nooit iets van hebt gehoord en een release hebben op een digital-only label waar je nog nooit van hebt, die al iets van 40 releases op hun naam hebben staan. Alleen die 0,1% computerverslaafden gaan dat luisteren.

Bovendien als een producer wil overleven moet er vernieuwing worden ingevoerd. Als dat niet gebeurd of wordt geaccepteerd wordt je weggepest uit de scene. Er komen en gaan producers, wat variatie en vernieuwing meebrengt. Heel dit geval snap je pas als je in de/een scene zit. En echt fan bent van de muziek.

Bewerkt: door S-te-Fan
Geplaatst:

Als je bij Hardstyle alle kleine artiesten wegneemt heb je bijna niks over :puh:

Ik vind persoonlijk dat ze zelf het genre kapot aan het maken zijn, er wordt niks anders dan slechte remixe's in gelanceerd. Oké, er bestaan ook veel techno remixes van nummers, maar die lijken in mijn mening minder op elkaar.

http://www.youtube.com/watch?v=TIoYfCHS3eI

Geplaatst:

Als je bij Hardstyle alle kleine artiesten wegneemt heb je bijna niks over :puh:

Ik vind persoonlijk dat ze zelf het genre kapot aan het maken zijn, er wordt niks anders dan slechte remixe's in gelanceerd. Oké, er bestaan ook veel techno remixes van nummers, maar die lijken in mijn mening minder op elkaar.

Licht eraan, wat noem jij 'kleine artiesten'? Wat voor jouw onbekende artiesten kunnen zijn kunnen voor mij ware helden zijn.

En over welk genre heb je het in je 2e stukje text?

Geplaatst:

Het klopt dat je muziek kwaliteit moe(s)t zijn wilde je een 12" uitbrengen. De productiekosten vormde een drempel die min of meer het kaf van het koren scheidde. Er bestaan wel wat suffe white labels, maar goed.

In het huidige MP3-tijdperk kan elke sjaak zijn tracks op internet zetten. Daarin heb je wel het verschil tussen YouTube-muzikanten en labels op downloadplatformen. Er is wel een onderscheid tussen labels: traditionele labels die fysiek en digitaal leveren en 'netlabels'. Het is niet zo moeilijk om via een netlabel je muziek te verkopen. En inderdaad is het bij sommige stijlen dat het niveau minder is.

Er is meer rommel maar ook meer aanbod. Zolang er nog wel kwaliteit is en de rommel niet overheerst maakt het me niet uit. En koop anders alleen 12"s dan heb je nog dat ouderwetse niveau, zolang dat nog kan. Vinyl is old skool en de productie neemt af. Nu kun je voor 8 euro een plaat halen maar ik ben benieuwd hoe dat over een paar jaar is. En een oplage van 2000 platen is tegenwoordig al erg veel. Kun je nagaan...

Ik mix zelf ook met een midi controller vanwege de technische mogelijkheden. Maar ik sluit ook een platenspeler aan voor de vinyl-only's en white label remixes of echte classics. Want een fysieke kopie blijft gaaf. :tu:

Goed gezegd Ferre :). Vinyl is leuk voor de liefhebbers die ermee draaien en gewoon zo'n schijfje aan de muur willen hebben hangen van dat ene legendarische nummer.

Geplaatst:

Licht eraan, wat noem jij 'kleine artiesten'? Wat voor jouw onbekende artiesten kunnen zijn kunnen voor mij ware helden zijn.

En over welk genre heb je het in je 2e stukje text?

Ik bedoelde artiesten die er vroeger nooit gekomen zouden zijn omdat het te duur is.

Het tweede stuk had ik het over Hardcore in het algemeen. Ik kan er wel naar luisteren maar niet te lang, want dan heb ik het toch echt wel gehad met het genre.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik bedoelde artiesten die er vroeger nooit gekomen zouden zijn omdat het te duur is.

Het tweede stuk had ik het over Hardcore in het algemeen. Ik kan er wel naar luisteren maar niet te lang, want dan heb ik het toch echt wel gehad met het genre.

Te duur? Hoezo? Is best goedkoop hoor. Er zijn veel duurdere hobby's.

Geplaatst:

Jij begon over het feit dat vinyl uitbrengen duur was :7

Jij begon over het feit dat vinyl uitbrengen duur was :7

Dat gebeurt door de labels, niet door de producenten.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Er is weer een nieuwe electro track in ons midden:

Radio Edit:

Original Mix:

Eigen track..

In de beschrijving bij de video staan downloadlinks indien je hem wilt downloaden. Verspreiden mag (maar niet onder een andere naam uiteraard)! :D

Geplaatst:

ILT 2010 zit er weer aan te komen! Zijn er hier mensen die daar heengaan? Ik ga in ieder geval wel met wat vrienden. De line up is nu compleet en echt geweldig:

UNDERWORLD (live) * DAVE CLARKE * BOYS NOIZE * BLOODY BEETROOTS DEATHCREW 77 (live) * VITALIC (live) * CROOKERS * STEVE AOKI * BOOKA SHADE (live) * A-TRAK * KELE (live) * CHRIS LIEBING * GOOSE (live) * FAKE BLOOD * BEN SIMS * MAGNETIC MAN (live) * DR. LEKTROLUV * RIVA STARR * SOUND OF STEREO * DJ HELL * ELLEN ALLIEN * CASPA & MC ROD AZLAN * PARTYHARDERS * JOKER & MC NOMAD * TECHNASIA (live) * JACK BEATS * ROBERT HOOD (live) * VILLA * OPTIMO * LES PETITS PILOUS (live) * EFDEMIN * DJEDJOTRONIC * HIGHBLOO * PIERRE

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...