Jump to content

GTA Draait Niet

$NeoSyp$

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Een maandje geleden heb ik in Amerika een Asus Eee PC aangeschaft. Voor wie dit niet kent, dit is een netbook, ee kleinere laptop die, zoals de naam al verraadt, vooral bedoeld is om mee te internetten. Echter, een ander handig iets is toch wel dat hij zo mobiel is en dan wil je uiteraard wel wat leuke games bij je hebben, want alleen internetten is ook niet atijd alles.

Afijn, toen ik nog in de VS was heb ik GTA2 gedownload (ik had immers geen andere spellen bij me en GTA2 is gratis en legaal te verkrijgen als classic) waarmee ik me wel enige tijd heb vermaakt, het spel werkt net zo perfect als op mijn pc thuis. Echter, nu ik weer thuis ben heb ik geprobeerd wat andere spellen erop te zetten. Andere spellen werken wel, al dan niet wat langzaam (netbooks zijn immers niet zeer krachtig), maar de GTA's di ik nu wil installeren niet. Ik heb door middel van een externe DVD-drive allereerst Vice City geinstalleerd, it verliep zonder problemen. Echter, wanneer ik vervolgens probeer het spel op te starten krijg ik onmiddelijk bij het aanpassen van de resolutie (waarbij het scherm dus zwart wordt) een auditieve foutmelding gevolgd door een 'Unhandled Exception'. Deze luidt als volgt:

Unhandled exception: c0000005

At address: 1000529b

Dit is dus voordat ik ook maar iets kan verandere aan bijvoorbeeld de instellingen van het spel, onmiddelijk na het aanklikken van gta-vc.exe. Ik nam maar aan dat mijn netbook dan toch te zwaar was voor dit spel (ook al voldoet het aan de recommended specfications vermeld op de doos) en probeerde GTAIII te installeren. Dit lukte, maar bij het opstarten kreeg ik precies de zelfde foutmelding, compleet met identieke 'Unhandled exception'. Dit lijkt me een zeer aparte foutmelding aangezien het toch wel vreemd is bij twee spellen dezelfde foutmelding te krijgen.. Ik heb reeds mijn video kaart driver geupdate en directx 9.0c ge(re-)installed. Dit mag allemaal niet baten. Dan nog even de specificaties van mijn computer:

ASUS EeePC

Intel Atom 1.60Ghz

1 GB RAM

Mobile Intel 945 Expess Chipset Family (driver: 6.14.10.4926)

144 GB HD

Het zou het simpelste zijn om maar aan te nemen dat ze netbook om de een of andere manier toch niet geschikt is voor dit soort spellen, maar met een beetje zoekwerk op het internet ben ik erachter gekomen dat sommigen het wel degelijk kunnen spelen. De meesten speelden het zelfs met een oudere versie van de EeePC, de 900 serie. Dan zou deze het toch zeker moeten doen..? :?

Hopelijk is er snel iemand die me hiermee kan helpen!

Met vriendelijke groeten, NeoSyp

Delen op andere websites

sommige zetten de hele inhoud van een spel op harde schijf van de computer of laptop/notebook. en hoeven daarbij geen externe of interne cd/dvd speler te gebruiken. en er plakken nadelen hele spel word sloom of nog slomer dan via de cd/dvd speler.

volgens mij is dit illegaal.

En ik heb het nooit in praktijk uitgevoerd.

Delen op andere websites

Hallo,

Voor zover ik weet is dit inderdaad illegaal, je omzeilt hiermee immers de benodigheid de cd/dvd te gebruiken om te spelen. Echter is dit niet het probleem. Dit heb ik uitgetest door GTAIII op te starten zonder de CD ingevoerd te hebben. GTAIII geeft dan namelijk de foutmelding van de missende cd niet voor het opstarten, maar pas in het hoofdmenu (waarna je of de cd alsnog moet invoeren of het spel moet afsluiten.) Dit kan dus niet het probleem zijn aangezien ik uberhaupt niet bij dit scherm geraak..

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Delen op andere websites

eigenlijk moet je niet eens proberen te gamen op je Netebook, daar zijn ze simpel weg niet voor gebouwd. zelf heb ik een Dell Inspiron mini. En heb daar GTA:VC op geïnstalleerd, het draait maar niet zonder haperingen ook als ik alles op het laagst instel. ik gebruik het ook allen maar voor testen en SCM programmeren.

Ik raad je dus aan om gewoon niet te gamen op je netbook, maar gewoon te gebruiken waar voord die bedoeld is zoals internetten en text verwerken. Maar oude games zoals GTA 2 kunnen wel.

Delen op andere websites

Het klopt dat netbooks nou niet zeer geschikt zijn om op te gamen en gelukkig beschik ik daarnaast gewoon over een normale pc waarop ik spellen zo zwaar als GTAIV kan spelen. Echter, ik zou er toch graag achter willen komen waarom het nu niet precies werkt hierop, aangezien ik op het net zowel berichten van mensen heb gelezen die het hierop kunnen spelen (zelfs oudere modellen eeepc's) en zelfs filmpjes. Ook al zal het inderdaad vast niet op de beste kwaliteit werken, het zou technisch gezien in ieder geval moeten werken, en ik stoor me er niet zozeer aan op een lage resolutie of iets dergelijks te spelen.

Om te concluderen: Ik weet dat dit niet de beste computer is om mee te gamen maar aangezien het technisch gezien wel zou moeten lukken, zou iemand toch kunnen proberen te helpen..?

NeoSyp

Delen op andere websites

Het klopt dat netbooks nou niet zeer geschikt zijn om op te gamen en gelukkig beschik ik daarnaast gewoon over een normale pc waarop ik spellen zo zwaar als GTAIV kan spelen. Echter, ik zou er toch graag achter willen komen waarom het nu niet precies werkt hierop, aangezien ik op het net zowel berichten van mensen heb gelezen die het hierop kunnen spelen (zelfs oudere modellen eeepc's) en zelfs filmpjes. Ook al zal het inderdaad vast niet op de beste kwaliteit werken, het zou technisch gezien in ieder geval moeten werken, en ik stoor me er niet zozeer aan op een lage resolutie of iets dergelijks te spelen.

Om te concluderen: Ik weet dat dit niet de beste computer is om mee te gamen maar aangezien het technisch gezien wel zou moeten lukken, zou iemand toch kunnen proberen te helpen..?

NeoSyp

je moet geen laptop kopen daar doen ze het echt niet op doe gwn de nieuwe windows xp die is de beste een windows vista zitten veel kinderziektes in dus koop windows xp

Delen op andere websites

op een gewone laptop hoort vc gewoon.

kijk dat klopt op een gewone laptop draaien de meeste games wel [meestal niet perfect], maar

tussen een netbook en een laptop zit wel degelijk een verschil. :Y Of is voor jou een desktop en een

laptop ook hetzelfde? :7

Delen op andere websites

kijk dat klopt op een gewone laptop draaien de meeste games wel [meestal niet perfect], maar

tussen een netbook en een laptop zit wel degelijk een verschil. :Y Of is voor jou een desktop en een

Ik ken je niet maar ik weet wel zeker dat wesley beter weet waar ie het over heeft als jij, als jij überhaupt al weet waar je het over hebt. :)

Bewerkt: door Bayside
Delen op andere websites

serieus, ga ergens anders slecht advies geven, op een gewone laptop hoort vc gewoon te werken, en dat van vista is ook onzin, je hbt daarmee een gratis upgrade naar 7.

Wesley waarom zit je mij altijd af te zeiken?

Delen op andere websites

Ik ken je niet maar ik weet wel zeker dat wesley beter weet waar ie het over heeft als jij, als jij überhaupt al weet waar je het over hebt. :)

Als je me niet kent kan je ook moeilijk zeggen dat je zeker weet dat wesley er meer van weet, en ik kan moeilijk zeggen dat wesley er meer/minder van weet. Dus hou je vooroordeel ff bij je, ty.

Hoe dan ook, $NeoSyp$ heb je al geprobeerd om de gegevens van de fout melding in te vullen bij google? want met een beetje geluk komt daar wel een oplossing uit. ^_^

Delen op andere websites

Heb je compatibiliteitsmodus al geprobeerd? Ik heb een dergelijke fout met de combinatie Vista/ GTA: VC gehad en compatibiliteitsmodus loste dat op. Je activeert dit door rechtermuisknop op het icoontje van VC/III te geven en dan bij eigenschappen het tabblad compatibiliteitsmodus te selecteren. Ik zou gewoon eens een paar proberen. Verder zou je nog een algemene driver update kunnen proberen, maar ik weet niet of dat helpt.

Delen op andere websites

het was hier op de persoon boven me geaimt, daar doelde ik op, hij loopt laptops af te zeiken dat je daar geen vice city op kan draaien, waarop ik die reactie geef, volgende keer svp de hele post lezen.

@killerzero; het draait hier om een netbook, deze zijn met xp uitgerust en hebben dus geen compatibiliteitsmodus(wow das een mond vol), naja die hebben ze wel, maar dat is niet helemaal relevant aangezien vice city in het xp tijdperk is gemaakt.

Delen op andere websites

het was hier op de persoon boven me geaimt, daar doelde ik op, hij loopt laptops af te zeiken dat je daar geen vice city op kan draaien, waarop ik die reactie geef, volgende keer svp de hele post lezen.

@killerzero; het draait hier om een netbook, deze zijn met xp uitgerust en hebben dus geen compatibiliteitsmodus(wow das een mond vol), naja die hebben ze wel, maar dat is niet helemaal relevant aangezien vice city in het xp tijdperk is gemaakt.

ow sorry :$ d8 dat het om het om de reacties van iedereen ging :clown: mijn fout :bonk:

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...