Freaksken Geplaatst: 22 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2009 Wel, standaardvoertuigen die in men gamemode staan gescript respawnen. Duh! Maar als ik door het spelen zelf voertuigen spawn, respawnen deze ook en dat is heel irritant. Zeg maar dat het precies standaardvoertuigen worden. Dat is irritant want meestal spawn je een voertuig op een weg en daar komen soms veel spelers. Dat voertuig staat dan in de weg omdat het telkens respawnt. Kortom, ik wil niet dat die voertuigen die ik zelf spawn respawnen. if(strcmp(cmd, "/vehicle", true)==0) { if(!IsPlayerAdmin(playerid)) return 0; new giveplayerid; new Float:x, Float:y, Float:z; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, "Use: /vehicle [playerid] [vehicleid]"); return 1; //Stopt het commando } giveplayerid = strval(tmp); tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, "Use: /vehicle [playerid] [vehicleid]"); return 1; //Stopt het commando } vehicleid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Player is not online!"); return 1; } if(vehicleid < 400 || vehicleid > 611) { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Use a vehicleid between 400 and 611!"); return 1; } GetPlayerPos(giveplayerid, x, y, z); CreateVehicle(vehicleid, x+5, y+5, z+2, 0.0, -1, -1, 120); SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "Vehicle gived!"); SendClientMessage(giveplayerid, COLOR_WHITE, "An admin gave you an vehicle!"); return 1; } Wie kan mij helpen? Reageren
David22 Geplaatst: 22 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2009 OnVehicleDeath() { // als de auto met een command is gespawned, sla dit op in een variabele { DestroyVehicle(vehid); } } Dat is het idee in grote lijnen Reageren
Big Boss Geplaatst: 22 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2009 (bewerkt) Langere (of zelfs oneindige) respawn tijd gebruiken. CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, c1, c2, respawntijd); Je kan bovenaan bij je defines de hex code voor INFINITY toevoegen zodat de auto's nooit meer respawnen. Helaas heb ik die define nu niet bij de hand omdat ik op locatie ben (zie handtekening). Zodra ik thuis ben edit ik dit bericht wel. Edit: @hierboven: Zo kan het natuurlijk ook. Bewerkt: 22 augustus 2009 door Big Boss Reageren
David22 Geplaatst: 22 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2009 Je kan natuurlijk ook een combinatie van de twee gebruiken Reageren
Freaksken Geplaatst: 22 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 augustus 2009 Thanx alletwee. Ik wacht wel tot de 24e, ik kan die hex code nog voor andre dinges gebruiken waar ik al lang op zocht. Reageren
Big Boss Geplaatst: 25 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 Zoals beloofd, hier de hex code voor oneindig: Als float (bv voor SetPlayerHealth): #define F_INFINITY (Float:0x7F800000) Als integer (bv voor respawn tijd): #define I_INFINITY (0x7F800000) Reageren
Freaksken Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 (bewerkt) Dus ik zet #define I_INFINITY (0x7F800000) bij de defines. En I_INFINITY bij createvehicle. #define COLOR_RED 0xFF0000AA #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA #define COLOR_BLUE 0x0000FFAA #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFFF #define COLOR_BROWN 0xA52A2AAA #define COLOR_GOLD 0xFFD700AA #define COLOR_FUCHSIA 0xFF00FFAA #define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA #define COLOR_GRAY 0x808080AA #define I_INFINITY (0x7F800000) CreateVehicle(vehicleid, x+5, y+5, z+2, 0.0, -1, -1, I_INFINITY); Werkt dus niet bij mij, dat is toch op dezelfde manier als bij kleuren?, snap het niet. Bewerkt: 25 augustus 2009 door Freaksken Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.