Jump to content

liberty city is een verkeerde naam

benhelsloot

Recommended Posts

als ik aan liberty city denk, denk ik aan love madia, leone's, stripclub 7 en de rijken villa's op shoreside vale maar niet aan een complete naarmaak van new york dus ik vind eigenlijk dat ze de naam van liberty city van gta IV anders moest wat vinden jullie van de complete andere stad van liberty city

Bewerkt: door benhelsloot
Delen op andere websites

• Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• benhelsloot

14

• jobator

13

• Phoenyxar

9

• Jacky-2007

3

Liberty City van het GTA IV-era speelt zich eigenlijk af in een geheel nieuwe 'wereld', je moet de twee steden dus los van elkaar zien en ik vind de naam Liberty City eerlijk gezegd beter passen bij het LC van GTA IV, maar dat zal waarschijnlijk gewoon door de graphics en gameplay van GTA IV komen. ^^

Delen op andere websites

Uitleg: Statue of Liberty : Liberty City :7 , dit lijkt me nogal een van de logische verklaringen voor de naam.

Daarbij vind ik dat Hanneswasco gelijk heeft, ik vind het LC van GTA III zo de naam LC onwaardig,

want alles in de III-era (en waarschijnlijk ook de IV) draaien in feite rond LC,

Voor VC, Tommy wordt gestuurt van LC naar VC, CJ leefde in LC daarna terug in SA.

Ook heeft LC volgens de makers de meeste inwoners, wat zeer te betwijfelen valt.

Maar dit laatste heeft alleen te maken met de centrale rol van de stad.

LC zal waarschijnlijk altijd de centrale stad van GTA worden, de naam, de sfeer...

Het past wel maar zal ooit wel afgezaagt worden :7 .

@Jacky:

VC: 1986 (geen 60-70)

SA: 1992 (geen 80's) :7

Bewerkt: door Hearv94
Delen op andere websites

Het is ook geplaatst in een totaal andere tijdsgeest. In tijden van grote economische groei kan een stad totaal veranderen. In de fantasie van R* past de make-over van LC wel in dit plaatje. Er zijn tenslotte minimaal 20 jaar overheen gegaan, VC en III waren gesetteld in de sfeer van de jaren '60 en '70, SA in de jaren '80. Maar in SA hebben we LC niet zelf gezien, dus laten we aannemen dat de laatste keer dat wij LC hebben ervaren helemaal terug in de jaren '70 is geweest.

Dat betekent dus dat de stad nu zo'n 30 jaar verder is... In die tijd kan er héél wat veranderen.. De oude LC vond ik trouwens ook wel zo'n capitol feeling (hoofdstedelijk) hebben, en dat heeft het huidige LC, juist dankzij de remake van NYC, echt helemaal geëvenaard! :Y

Delen op andere websites

VC en III waren gesetteld in de sfeer van de jaren '60 en '70,

Correctie: GTAIII speelt zich af rond het jaar 2000. Er zijn dus maar 8 jaren voorbij gevlogen.

Maar, het maakt toch niet veel uit. Liberty City is wat verbeterd, en er zit veel verschil in. Het is een game, en al die series komen continu met verbeteringen, dus ook GTA IV. In GTA III werd geprobeerd een namaak van New York City te maken, maar dat was niet compleet zo (zoals CENSUUR[/font] hierboven al zegt, 'capitol feeling', het is ook deels op Washington gebaseerd). De basis was in iedergeval wél New York. GTA IV was een nieuw tijdperk voor de GTA-wereld, en de GTA-god dacht dat Liberty City dus wel vernieuwd kon worden. Dus een hele namaak van NYC.

Delen op andere websites

@ Uitroepteken en Hearv94: Excuses dat ik GTA III erbij betrok, bedoelde alleen VC... En de '80s, Hearv? Dan toch nog zeker 25 jaar later... :D

@ Uitroepteken: Ik begrijp dat we binnen Death Incorporated vrij familiare omgang hebben, maar wil je niet zomaar mijn naam overal rondstrooien? :7

Delen op andere websites

Ik vind Rockstar wel wat creatiever had kunnen zijn.. Eerst was ik teleurgesteld dat het weer in Liberty City zou gaan afspelen met GTA 4. Maarja ze wilden GTA 4 in NY en daar was Liberty City in GTA 3 al op gebaseerd, dus ze moesten het denk ik wel weer Liberty City noemen..

Delen op andere websites

Ik vind de stad heel mooi geslaagd.

De naam Liberty City is gewoon goed gekozen.

Ik denk nu niet dat R* nu nog nieuwe namen gaat kiezen voor steden.

Tenzij ze nu met een totaal nieuwe stad/regio aankomen maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Dus eens LC altijd LC :Y

Delen op andere websites

Ik vind de stad heel mooi geslaagd.

De naam Liberty City is gewoon goed gekozen.

Ik denk nu niet dat R* nu nog nieuwe namen gaat kiezen voor steden.

Tenzij ze nu met een totaal nieuwe stad/regio aankomen maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Dus eens LC altijd LC :Y

Wat ik mij afvraag: als ze een remake van SA zouden maken,

zouden ze de namen van de kleine dorpjes dan ook behoude? :7

Of op zen minst de grote steden.(Wou ik even kwijt)

Ontopic: je hebt gelijk hoor Sniper,

de naam past gewoon bij de stad die ze moet voorstellen...

Delen op andere websites

De naam past er idd bij, maar er wordt wel een beetje doorgezaagd over Liberty City.. Het komt in (bijna?) elk spel voor.

Nou vind ik het leuk dat steden/personages/auto's enz. terugkomen. Dat vind ik ook zo leuk aan GTA 3, VC, SA. Maar soms vind het van Liberty City iets te veel worden..

Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...