Kryziek Geplaatst: 25 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 Hallo, Wanted en ik hebben samen een server. Maar hij heeft hem op de pc. Zoals jullie weten kun je dan in de console zien wat ze zeggen etc. Is er iets zodat ik dat ook kan? We zitten niet op hetzelfde netwerk en ik gebruik Windows XP SP3 Reageren
Remi-X Geplaatst: 25 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 Teamviewer, dat je op zijn PC kan. Anders zou ik het niet weten, want de Remote Console van de SA:MP Browser schijnt geen prints uit OnPlayerText te kunnen ontvangen... Reageren
David22 Geplaatst: 25 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 Het is ook mogelijk via IRC, dat moet je maar even aan Big Boss vragen. Die weet daar veel vanaf Reageren
Kryziek Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 Teamviewer, dat je op zijn PC kan. Anders zou ik het niet weten, want de Remote Console van de SA:MP Browser schijnt geen prints uit OnPlayerText te kunnen ontvangen... Dan kan Wanted niets meer. Valt dus helaas af Het is ook mogelijk via IRC, dat moet je maar even aan Big Boss vragen. Die weet daar veel vanaf Ik weet niet eens wat dat is :$ Ik kijk wel ff op internet Reageren
Big Boss Geplaatst: 25 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 (bewerkt) Het is ook mogelijk via IRC, dat moet je maar even aan Big Boss vragen. Die weet daar veel vanaf Ik weet niet eens wat dat is :$ Dan wordt het al helemaal lastig. Je moet je echobot namelijk registreren met NickServ en je kanaal met ChanServ, wil je de bot bepaalde rechten toekennen. Zoals de mogelijkheid om +B (bot) te zetten en mensen uit je channel te kicken. Als er interesse voor is wil ik het natuurlijk altijd uitleggen. Reden van deze bewerking: Typo's weggewerkt. Bewerkt: 25 augustus 2009 door Big Boss Reageren
David22 Geplaatst: 25 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 Het is ook mogelijk via IRC, dat moet je maar even aan Big Boss vragen. Die weet daar veel vanaf Ik weet niet eens wat dat is :$ Dan wordt het al helemaal lastig. Je moet je echobot namelijk registreren met NickServ en je kanaal met ChanServ, wil je de bot bepaalde rechten toekennen. Zoals de mogelijkheid om +B (bot) te zetten en mensen uit je channel te kicken. Als er interesse voor is wil ik het natuurlijk altijd uitleggen. Reden van deze bewerking: Typo's weggewerkt. Uitleggen hoeft niet, maar het zou fijn zijn als je hetzelfde stukje ook even in het Nederlands zou kunnen typen Reageren
Big Boss Geplaatst: 25 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 Hoezo is dat geen nederlands? Om te beginnen heb je een IRC client nodig. Ik raad hier mIRC aan. Vervolgens krijg je een schermpje waarin je je nickname en email (hoeft niet je echte te zijn) moet invullen. Dan klik je op OK. Als het goed is zit je nu in het status venster. Typ in: /server irc.sa-mp.com Als het goed is komt er nu allemaal info en de regels van FFSNetwork (het "bedrijf" dat het netwerk regelt) te staan. Nu ga je een naam bedenken voor je bot. Dit kan iets leuk zijn of iets formeel. Als je een naam voor je bot bedacht hebt, typ je in: /nick naamvandebot Als er nu komt te staan dat die nick al geregistreerd is, moet je een andere nemen. Als dit er niet komt te staan typ je in: /msg NickServ register jouwpasswoord jouw(fake)email Nu heb je als het goed is je bot geregistreerd, dus gaan we verder met het kanaal. Verzin een naam voor je kanaal. Bv. NaamVanJeServer.echo. Kanalen worden altijd voorafgegaan van een hekje (#). Als je een naam hebt verzonnen typ je in: /join #naamvanjekanaal Als het goed is, gaat er nu een nieuw venster open waarin alleen jij zit met een @ voor je naam. Als er meer mensen in het kanaal zitten moet je iets anders bedenken. We gaan nu het kanaal registreren met ChanServ. Je wil misschien eerst terug een andere nick (/nick) nemen om je kanaal te registreren. Typ in: /msg ChanServ register #naamvanjekanaal passwordvanjekanaal beschrijvingvanhetkanaal Je hebt nu het kanaal geregistreerd onder je naam en ChanServ zet je +q; je krijgt nu een ~ voor je naam ipv een @. Dit tilde (~) betekent: eigenaar. Nu kan je je bot bepaalde rechten geven. De meeste mensen maken hem dan SOP (SuperOPerator, &). Dit doe je als volgt: /cs SOP #naamvanjekanaal add naamvanjebot Bijgevolg zal de bot steeds een & (SuperOp) krijgen als ie het kanaal joint. Bijgevoegd heb ik nog de irc plugin en het filterscript. Uiteraard moet je wel nog een paar dingen veranderen in het filterscript; - Het kanaal (regel 15) - Naam van je bot (regel 84 en 111) - Password van je bot (regel 110) Offtopic: Wie is er begonnen met de klikbare signature hype? IRCPlugin.rar Reageren
Kryziek Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 augustus 2009 Ik denk dat we dat maar eens gaan proberen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.